سونی از گوشی‌های اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس و اکسپریا L3 رونمایی کرد

۷ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اکسپریا 10

سونی برای نام‌گذاری گوشی‌های خود تصمیم گرفته استراتژی خود را تغییر دهد و از عناوین ساده‌تری استفاده کند. به همین خاطر جدیدترین میان‌رده‌های این شرکت اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس نام دارند و هر دو آن‌ها از نمایشگر دارای نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برند. سونی همچنین از گوشی پایین‌رده اکسپریا L3 هم رونمایی کرد که ظاهرا به دلیل ضعیف بودن مشخصات آن، ترجیح داده برای نام‌گذاری این گوشی به روش قدیمی عمل کند.

سونی اکسپریا ۱۰ پلاس

اکسپریا 10

اکسپریا ۱۰ پلاس را می‌توان مدل مقرون به صرفه جدیدترین پرچم‌دار سونی یعنی اکسپریا ۱ به حساب آورد و مانند آن از نمایشگر ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد ولی این بار شاهد استفاده از تکنولوژی LCD و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ هستیم. انرژی این گوشی را هم یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

در پنل پشتی آن دوربین دوگانه تعبیه شده که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها می‌توانند ویدیوهای ۴K در فرمت‌های ۱۶:۹ یا ۲۱:۹ را ضبط کنند و از لرزشگیر دیجیتالی هم بهره می‌برند. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی هم دقیقا مشابه دوربین سلفی اکسپریا ۱ است.

قلب تپنده این گوشی این تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶ است که این یعنی اکسپریا ۱۰ پلاس در مقایسه با گوشی‌های XA2 از عملکرد بهتری بهره می‌برد. در کنار این تراشه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد و به‌لطف پشتیبانی از کارت حافظه microSD، می‌توان تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه آن را افزایش داد. سونی در رابطه با قیمت این گوشی هنوز اظهار نظر نکرده است.

سونی اکسپریا ۱۰

اکسپریا 10

این گوشی با داشتن نمایشگر ۶ اینچی کمی جمع‌وجورتر محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی هم دارای نسبت تصویر ۲۱:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ است. در پنل پشتی این گوشی می‌توانیم دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی را ببینیم که سنسور دوم مختص تشخیص عمق است. علاوه بر این، اکسپریا ۱۰ از پس فیلمبرداری با رزولوشن ۴K برمی‌آید و بار دیگر شاهد بهره‌گیری از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم.

سونی برای این گوشی از تراشه قدیمی اسنپ‌دراگون ۶۳۰ استفاده کرده که در کنار آن ۳ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تعبیه شده است. انرژی این گوشی از جانب یک باتری ۲۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند.

سونی اکسپریا L3

اکسپریا 10

در نهایت باید به جدیدترین گوشی پایین‌رده سونی بپردازیم. این گوشی دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p+ است ولی از لحاظ نسبت تصویر، مبتنی بر نسبت ۱۸:۹ است. دوربین دوگانه در پنل پشتی قرار دارد که بار دیگر شاهد دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم و در کنار آن یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تعبیه شده است. این گوشی قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن ۴K نیست و البته این گوشی پایین‌رده هم از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

تراشه آن هم مدیاتک Helio P22 است که بر اساس معماری ۱۲ نانومتری ساخته شده و در آن ۸ هسته Cortex-A53 قرار دارد؛ به همین خاطر از لحاظ عملکردی نباید تفاوت زیادی با اکسپریا ۱۰ داشته باشد. سونی در کنار این تراشه، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش قرار داده است. متاسفانه، اکسپریا L3 برخلاف دو گوشی دیگر در ابتدا همراه با اندروید اوریو روانه‌ی بازار می‌شود.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. عرفان

    سونی بهترینه، شاید مثل گوشیای دیگه طراحی ظاهریش خاص نباشه ولی واقعا سال ها کار می کنه بدون هیچ ایرادی.

    1. Koroosh

      درود خدا بر همه عزیزان ،، سونی در یک کلمه ،،،عشق بهتر از سونی وجود نداره ،، تنها گوشی هستش که مرگ نداره ، من خودم عاشق سونی هستم و تقریبا کلکسیون تمام Zها رو دارم با ۷مدل از اکسپریا سونی و چندتا مدل خیلی قدیمی سونی که برای سالهای ۸۰ به بالا هستش رو هم دارم و تعداد کمی هم سونی اریکسون هاشو ،،، به جرات میتونم قسم بخورم که تمام لوازم صوتی تصویری خونه مون هم سونی هستش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه