سونی از اولین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی موبایل رونمایی کرد

۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سونی اکسپریا XZ2

با اینکه گوشی‌های هوشمند سونی فروش خوبی ندارند، ولی این شرکت هنوز هم بهترین سنسورهای دوربین را برای گوشی‌های هوشمند می‌سازد. سونی بخش بزرگی از بازار سنسورهای دوربین را در اختیار دارد؛ طوری که بیشتر گوشی‌های هوشمند بازار، از پرچم‌دارهای بزرگ گرفته تا گوشی‌های میان‌رده، از سنسورهای دوربین سونی استفاده می‌کنند. سونی از جدیدترین سنسور دوربین خود رونمایی کرده است؛ سنسوری که وضوح تصویر ۴۸ مگاپیکسل را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.

هر سنسور برای شرکت‌های سازنده‌ی موبایل ۳۰۰۰ ین (چیزی حدود ۳۰ دلار) هزینه خواهد داشت.

سنسور جدید IMX586 سونی که چند ساعت پیش رونمایی شد، طبق گفته‌ی این شرکت بیشترین تعداد پیکسل را بین تمام سنسورهای حال حاضر گوشی‌های هوشمند دارد. این سنسور تصاویر را با وضوح تصویر واقعی ۴۸ مگاپیکسل ثبت می‌کند.

با این حال، مگاپیکسل بیشتر اکثر اوقات کیفیت عکس‌ها را پایین می‌آورد. هر چه پیکسل‌ها کوچک‌تر شوند، نور کمتری را جذب می‌کنند و در نتیجه تصاویر ثبت شده در نور کم، پر از نویز خواهند بود. اندازه‌ی هر پیکسل در سنسور جدید IMX586 سونی ۰.۸ میکرون است. این اندازه‌ی پیکسل‌ها از تمام سنسورهای دیگر بازار کوچکتر است و اگر به خوبی مدیریت نشود، می‌تواند عکس‌ها را بسیار بد ثبت کند. با این حال، سونی می‌گوید که مشکل نویز زیاد را در سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خود حل کرده است.

سونی با استفاده از یک فیلتر رنگی، به هر پیکسل اجازه می‌دهد که از اطلاعات چهار پیکسل اطراف خود استفاده کند. طبق گفته‌ی سونی، در نتیجه‌ی انجام این کار، میزان نور جذب شده روی این پیکسل‌ها، به اندازه‌ی پیکسل‌های ۱.۶ میکرونی است که در سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌شود.

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی

گوشی‌هایی مثل Nokia 808 که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود یا گوشی جدید هوآوی P20 هم با استفاده از تکنیک‌های مختلفی، سعی کرده‌اند تا تصاویر ۴۰ مگاپیکسلی را به گوشی‌های هوشمند بیاورند. با این حال، سنسور IMX586 قطری ۸ میلی‌متری دارد؛ یعنی با استفاده از این سنسورها خبری از برآمدگی بزرگ لنز دوربین نخواهد بود. مطمئنا ثبت تصاویر ۴۸ مگایپکسلی روی گوشی‌های هوشمند به کار افراد زیادی نمی‌آید، ولی به لطف سنسور جدید سونی، می‌توان انتظار زوم دیجیتال بسیار بهتر و بیشتری را داشت.

سونی می‌گوید که می‌توانیم انتظار داشته باشیم گوشی‌های سال آینده از سنسور جدید این شرکت استفاده کنند. سونی می‌خواهد از شهریور امسال شروع به ارسال سنسورهای جدید IMX586 به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی کند. هر سنسور برای شرکت‌های سازنده‌ی موبایل ۳۰۰۰ ین (چیزی حدود ۳۰ دلار) هزینه خواهد داشت.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد امین

    وقتی تو ایران نمیاد چه فایده !!!
    اونم با این قیمت های الان ادم اصلا جرات نمیکنه سمت خرید گوشی بره !!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه