سونی: گوشی‌هایی که دو لنز دوربین دارند در سال ۲۰۱۷ متداول می‌شوند

۱۵ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سونی بخش جدیدی مختص ساخت دوربین‌های موبایلی که از دو لنز استفاده می‌کنند به راه انداخته است. این شرکت ژاپنی بخش بزرگی برای ساخت لنز دوربین گوشی‌های هوشمند دارد و از اپل گرفته تا سامسونگ و وایلی‌فاکس از سنسورهای سونی در گوشی‌های‌شان استفاده می‌کنند. این حرکت سونی، احتمالا نشان از این موضوع دارد که شرکت‌های بزرگ ساخت گوشی می‌خواهند از دو لنز برای دوربین گوشی‌های آینده‌شان استفاده کنند.

شنیده‌ایم که آیفون ۷ و ال‌جی G5 قرار است دو لنز دوربین داشته باشند.

این خبر حتی این شایعه را که قرار است آیفون ۷ پلاس دو لنز دوربین داشته باشد، قوی‌تر می‌کند. البته سونی به این موضوع اشاره کرده است که احتمالا تا سال آینده‌ی میلادی، استفاده از دو لنز دوربین به موضوعی متداول و معمول تبدیل نمی‌شود. گوشی‌های رده بالا و گران‌قیمت فعلا مخاطب زیادی ندارند. در نتیجه تقاضا برای قطعه‌ها هم کمتر شده است.

مدیر مالی سونی، کنیچیرو یوشیدا، در این باره گفته است: “بخش دوربین‌های دو لنز خود را به این دلیل به راه انداخته‌ایم که معتقدیم سازندگان اصلی گوشی‌های هوشمند از این دوربین‌ها استفاده خواهند کرد. با این حال، با اینکه بازار گوشی‌های هوشمند در حال رشد است، بازار گوشی‌های رده بالا افت کرده است. در نتیجه این موضوع ممکن است تقاضا و تولید گوشی‌های هوشمندی که دو لنز دوربین دارند را تحت تاثیر قرار دهد.”

استفاده از لنز دومی در دوربین گوشی‌های هوشمند، می‌تواند قابلیت گرفتن تصاویری مثل لنزهای واید یا گرفتن تصاویر بهتر در نور کم را به دوربین‌های معمولی گوشی‌ها اضافه کند.

با تمام این اوصاف، به نظر شما استفاده از دوربینی که دو لنز دارد، واقعا می‌تواند تجربه‌ی عکس‌برداری با گوشی هوشمندتان را بهتر کند؟

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. حمید

    با الجی V10 یکم کار کردم. دوربین جلوش عکسای عریضی میندازه که جالب بود

  2. افسانه

    فک نکنم اینجا افراد زیادی تجربه کار با این گوشی ها یا دوربین ها رو داشته باشن تا به سوالتون جواب بدن. ولی بنظرم هیجان انگیزه، باید حس متفاوتی بهت بده، امیدوارم زودتر بیاد ?

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه