سگی که به‌جای مواد، کارت حافظه پیدا می‌کند

۲۲ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماموران فدرال امریکا، دیروز برای یازده ساعت در یکی از شهرهای ایالت ایندیانای امریکا به دنبال فایل‌های ویدیویی گشتند که مجرمی پنهان کرده بود.

نیروی پلیس امریکا، سگی را تربیت کرده است که می‌تواند کارت‌های حافظه یا هاردهای اکسترنال را پیدا کند.

ماموران زیادی در خانه‌ی این مجرم رفت و آمد کردند، اما یکی از این ماموران، سگی از نژاد «لابرادور» بود. این سگ که Bear نام دارد، نقش بزرگی در تفتیش خانه‌ی مجرمین ایفا می‌کند. سگ‌های «لابرادور» در یافتن لاشه‌ی شکار به شکارچی‌ها کمک می‌کنند. ماموران پلیس هم آن‌ها را برای پیدا کردن مواد مخدر، بمب یا مجرمین تربیت می‌کنند. با این حال، Bear قابلیت ویژه‌ای دارد.

Bear1

«تاد جردن» که این سگ را تربیت می‌کند، درباره‌اش می‌گوید: «Bear سگ ویژه‌ای است چون می‌تواند کارت‌های حافظه‌ی SD، فلش درایوها، هاردهای اکسترنال و آی‌پدها را پیدا کند.» او می‌گوید که فقط سه سگ در ایالات متحده امریکا این توانایی را دارند: «احتمالا مواد الکترونیک بویی دارد که ما نمی‌توانیم حس کنیم.» وقتی که Bear قطعه‌ای الکترونیکی پیدا می‌کند، مربی‌اش را به سمت آن راهنمایی و سپس جایزه‌ای دریافت می‌کند.

Bear2

جردن درباره‌ی کمک Bear به تیم‌شان می‌گوید: «فکر کنید ماموران می‌خواهند یک کارت حافظه‌ی MicroSD را در خانه‌ای پیدا کنند؛ کارتی که به‌اندازه‌ی یک ناخن است. ماموران باید ساعت‌ها برای پیدا کردن‌اش تلاش کنند. مخصوصا که اگر مخفی‌اش کرده باشند.» تاد جردن امیدوار است که استفاده از چنین سگ‌هایی در نیروهایی به غیر از پلیس هم مرسوم شود.

منبع: Fox

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه