[CES 2016] سیستم‌های هوشمند فورد در خودروهای تویوتا استفاده خواهد شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت خودروسازی فورد، نرم‌افزاری متن باز به اسم SmartDeviceLink دارد؛ این نرم‌افزار که برپایه‌ی اپ AppLink همین شرکت ساخته شده، یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای اتصال موبایل‌ها به خودرو است. این نرم‌افزار به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مستقیما صفحه‌ی نمایش خودرو و کنترل آن را توسط یک اپ گوشی‌های هوشمند به دست بگیرند. شرکت تویوتا گفته است که می‌خواهد برای خودروهای نسل جدیدش، از سیستم SmartDeviceLink فورد استفاده کند.

برخلاف دو سیستم CarPlay و Android Auto، سیستم فورد اجازه می‌دهد تا یک رابط کاربری جدید و مختص قابلیت‌های خودرو طراحی کرد.

تویوتا اولین شرکتی نیست که از سیستم فورد در خودروهای‌اش استفاده خواهد کرد؛ شرکت‌های «هوندا»، «مزدا»، «سوبارو» و «پژو سیتروئن» هم قرار است در نسل بعدی خودروهای‌شان از سیستم SmartDeviceLink استفاده کنند.

نرم‌افزار SmartDeviceLink تا حدودی شبیه سیستم‌های CarPlay شرکت اپل و Android Auto شرکت گوگل است و اجازه می‌دهد نقشه‌ها، موسیقی‌ها و پیغام‌های خودرو را بدون دخالت زیاد راننده کنترل کرد.

تویوتا می‌گوید که برخلاف دو سیستم CarPlay و Android Auto، سیستم فورد اجازه می‌دهد تا یک رابط کاربری جدید و مختص قابلیت‌های خودرو طراحی کرد و به همین دلیل است که این سیستم را انتخاب کرده‌اند.

منبع: Ubergizmo

CES_2016_Slider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه