اجرای سیستم امنیتی دومرحله‌ای در اینستاگرام

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تعداد کاربران و فعالیت‌های شبکه‌ی اجتماعی در اینستاگرام آنقدر زیاد شده که گردانندگان‌اش تصمیم گرفته‌اند برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری، گزینه‌ای به نام «سیستم امنیتی دومرحله‌ای» (Two-Factor Authentication) را اجرا کنند. در این سرویس، یک کد امنیتی به کاربران داده می‌شود که هنگام ورود به سیستم، باید آن را ارایه بدهند.

تعداد کاربران و محبوبیت شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است و تعداد زیادی از صفحه‌های این شبکه بالغ بر چند ده میلیون فالوور (Follower) دارند.

این روزها اینستاگرام به یک منبع بزرگ برای تبلیغات، بازاریابی و معرفی انواع کالاها و برندها تبدیل شده است. در ضمن بسیاری از شخصیت‌های معروف و محبوب دنیا هم در این شبکه‌ی اجتماعی حضور دارند. طبیعتا با وجود این همه محبوبیت و کاربری، اینستاگرام شکارگاه خوبی برای هکرها هم محسوب می‌شود که می‌خواهند از امتیازها و قابلیت‌های حساب کاربران به نفع خودشان استفاده کنند.

این طرح از امروز آغاز می‌شود و برای هر کاربری که بخواهد به حساب کاربری‌اش ورود کند، اجرا خواهد شد.

بر اساس مواردی که عنوان شد، اینستاگرام به عنوان اپلیکیشنی که تحت مالکیت فیسبوک درآمده، قصد دارد به تدریج سیستم امنیتی دومرحله‌ای را برای ارتقای سیستم امنیتی کاربران‌اش راه‌اندازی کند.

TechCrunch اطلاع داد که تست این سرویس از سال گذشته آغاز شده و از آن زمان تا کنون تا حد زیادی بهینه شده است. در این طرح، یک کد امنیتی به کاربر داده می‌شود که باید بعدا هنگام فعال‌سازی این سرویس، کد مذکور را ارایه بدهند.

این طرح از امروز آغاز می‌شود و برای هر کاربری که بخواهد به حساب کاربری‌اش ورود کند، اجرا خواهد شد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه