سیستم عامل‌ بومی کره شمالی شبیه سیستم عامل مک است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیستم عامل‌های کره شمالی که رد استار ۳ (Red star 3) نام دارند شبیه نرم‌افزارهای مک هستند. وقتی ویل اسکات یکی از کارمندان سابق گوگل این شانس را پیدا کرد که از دانشگاه علوم و تکنولوژی پیونگ یانگ بازدید کند قبل از بازگشت به آمریکا یک نسخه از سیستم عامل رد استار ۳ را که روی کامپیوترهای کره شمالی نصب بود، خریداری کرد.

کمتر کسی آن زمان چیزی از سیستم عامل رد استار ۳ می‌دانست. پیش از آن کره شمالی از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کرد اما از زمانی که سیستم عامل رد استار ۳ به بازار آمد، که طراحی‌اش شبیه سیستم عامل macOS اپل بود سیستم عامل محبوب کره شمالی شد. گزارش‌ها می‌گوید که برخی از رد استار ۴ هم استفاده می‌کنند اما اکثر مردم کره شمالی همچنان روی نسخه سوم این سیستم عامل هستند.

این تصویری است که بعد از اولین‌باری که رد استار ۳ را راه‌اندازی می‌کنید، می‌بینید:

وقتی رد استار ۳ را نصب می‌کنید، باید شهری را در منطقه خودتان انتخاب کنید. شاید جالب باشد که بدانید در آن منطقه جغرافیایی سئول کره جنوبی جزو انتخاب‌ها نیست.

این صفحه‌ ورودتان است:

حالا شما صاحب سیستم عامل رداستار ۳ شده‌اید. و خودتان می‌بینید که محیطش چقدر شبیه به سیستم عامل مک اپل است. نسخه‌های قبلی بیشتر به ویندوز XP شباهت داشتند. از زمانی که کیم جونگ اون از سال ۲۰۱۳ روی میز کارش از یک iMac استفاده کرد بعضی‌ها به این نتیجه رسیدند که او ترجیح می‌دهد رد استار بیشتر شبیه مک باشد.

برای دستیابی به اسنادی که ذخیره کرده‌اید از مدیریت فایل رد استار استفاده می‌کنید که تا حد زیادی شبیه به سیستم مدیریت finder اپل دارد.

اسم مرورگر وب رداستار ۳ « Naenara» است که نسخه‌ای شبیه‌سازی شده از موزیلا فایرفاکس است.

منبع: businessinsider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه