سیستم عامل سبک Android GO معرفی شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل در مراسم Google IO خود از نسخه‌ی سبک سیستم عامل خودش به اسم Android GO رونمایی کرد. سیستم عامل Android GO برای دستگاه‌های اندرویدی ضعیف ساخته شده است؛ دستگاه‌هایی که میزان رم آن‌ها بین ۵۱۲ مگابایت تا یک گیگابایت است.

سیستم عامل سبک Android GO در استفاده از همه چیز صرفه‌جویی می‌کند؛ از میزان رم گرفته تا باتری و حافظه و هم‌چنین مصرف اینترنت.

برای مثال، قابلیت صرفه‌جویی در مصرف داده‌ی مرورگر کروم روی Android GO از همان ابتدا فعال است. شرکت‌های مختلف اپ‌های خودشان را روی Android GO بروزرسانی خواهند کرد؛ طوری که مثلا اپ‌هایی مثل فیس‌بوک و اسکایپ، نسخه‌ای جداگانه برای Android GO خواهند داشت.

محدودیت‌هایی برای اپ‌های Android GO مشخص شده است. برای مثال، فایل دانلودی اپ‌ها نباید بیشتر از ۱۰ مگابایت باشند. مصرف منابع این اپ‌ها هم تمام و کمال محاسبه می‌شوند.

اپ یوتویب روی Android GO به اسم YouTube GO عرضه می‌شود. با استفاده از این اپ، می‌توان ویدیوهای یوتیوب را دانلود کرد؛ آن هم با کیفیت‌های مختلف و پس از اینکه حجم دانلودی هر ویدیو را دیدید. می‌توان پس از دانلود ویدیوها، با استفاده از خود اپ YouTube GO، آن‌ها را به دستگاه‌های اندرویدی دوستان دیگری که این اپ را دارند، انتقال داد.

مطمئنا Android GO کار می‌کند که سیستم عامل اندروید گوگل به دستگاه‌های بیشتری بیاید و مخاطب بیشتری برای اندروید پیدا شود.

کار روی سیستم عامل سبک Android GO تازه شروع شده است. سال آینده‌ی میلادی اطلاعات بیشتری از این سیستم عامل و زمان عرضه‌اش کسب خواهیم کرد.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه