مروری بر شایعات نسل پنجم اپل واچ؛ قیمت، تاریخ عرضه و ویژگی‌های جدید

۵ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپل واچ

نسل چهارم اپل واچ به لطف بهره‌گیری از مشخصه‌های قابل توجه، اگر نگوییم بهترین، حداقل یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود. اگرچه طراحی آن فرق چندانی با نسل‌های قبلی ندارد، ولی اپل روی هم رفته تغییرات ظاهری کوچکی را لحاظ کرده که از بین آن‌ها می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر اشاره کنیم. اما فارغ از طراحی، مهم‌ترین مشخصه این ساعت هوشمند، قابلیت پایش نوار قلب است. هرچند این مشخصه فعلاً فقط در آمریکا فعال است، اما روی‌هم‌رفته سروصدای زیادی را ایجاد کرد. از آنجایی که گجت‌های پوشیدنی عمدتا به وسایلی برای زیر نظر گرفتن وضعیت سلامتی بدل شده‌اند، چنین پیشرفتی خبر مهمی برای این صنعت محسوب می‌شود.

با این وجود، باید بگوییم که اپل واچ هنوز بی‌نقص نیست. یکی از ضعف‌های آن، فقدان قابلیت پایش خواب کاربر است که ظاهراً اپل بعد از مدت‌ها صرف وقت برای توسعه آن، قصد دارد این مشخصه را برای نسل پنجم اپل واچ ارائه کند. اما این تنها مشخصه جدید نسل پنجم این ساعت هوشمند نخواهد بود و در ادامه به‌صورت مختصر و مفید به شایعات مطرح شده پیرامون آن نگاهی می‌اندازیم.

طراحی

اپل واچ

هرچند سه نسل نخست اپل واچ از لحاظ طراحی شباهت زیادی به یکدیگر دارند، ولی اپل برای نسل چهارم آن تصمیم گرفت با بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر و تخت‌تر، ظاهر آن را کمی تغییر دهد. البته این تغییر آن‌قدر ناچیز است که بسیاری از کاربران متوجه آن نمی‌شوند. نسل پنجم این ساعت هوشمند هم از لحاظ طراحی تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد و طبق گزارش منتشر شده از جانب مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، تمرکز اپل برای مدل جدید اپل واچ عمدتا معطوف به تغییرات و بهبودهای داخلی بوده است.

با عرضه هر نسل اپل واچ، یکی از سؤالاتی که از جانب کاربران مطرح می‌شود این است که آیا این بار شاهد عرضه مدل مجهز به نمایشگر مدور خواهیم بود یا نه. پاسخ این سؤال خیر است و این بار هم چنین نمایشگری را نخواهیم دید. اپل به مربعی بودن نمایشگر این ساعت هوشمند اعتقاد زیادی دارد و در آینده نزدیک هم این نوع طراحی را رها نمی‌کند که بخشی از این موضوع، به توسعه نرم‌افزار بر اساس طراحی مربعی شکل نمایشگر برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ توصیه و ترفند برای استفاده حرفه‌ای از اپل واچ

یک راه جدید برای تعامل با اپل واچ

اپل واچ

سیستم‌عامل WatchOS رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار کردن با آن بسیار ساده است. در نسل پنجم اپل واچ هم باید انتظار باقی ماندن دکمه Digital Crown را داشته باشیم که بار دیگر قرار است وظیفه خود را تکرار کند. با این حال، خبرهای پراکنده‌ای در مورد توسعه فرمان‌های حرکتی منتشر شده که قرار است تجربه کاربری را بهبود ببخشند.

اپل پتنتی را در همین رابطه ثبت کرده که در آن می‌توانیم برخی از کاربردهای این مشخصه را مشاهده کنیم. ظاهراً در داخل اپل واچ سنسوری تعبیه می‌شود تا بتواند حرکات مچ دست کاربر را تشخیص بدهد و مثلاً با چرخش مچ دست، می‌توان بین پیام‌ها یا دیگر آیکون‌های موجود در رابط کاربری اسکرول کرد و با بستن دست برای چند ثانیه می‌توان به تماس دریافتی پاسخ داد. طبق بررسی‌های انجام‌شده، کاربران ترجیح می‌دهند تا جای ممکن با ساعت‌های هوشمند به‌طور مستقیم تعامل نداشته باشند و گویا گوگل هم می‌خواهد چنین قابلیتی را برای Wear OS به ارمغان بیاورد.

قابلیت جدید برای پایش سلامتی

اپل واچ

نسل پنجم اپل واچ با داشتن قابلیت ثبت نوار قلب و تشخیص سقوط، در بین ساعت‌های هوشمند تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفت اما در برخی از زمینه‌ها، هنوز در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد. مشخصاً، منظور ما قابلیت پایش خواب است که از سال‌های گذشته در گجت‌های پوشیدنی زیادی وجود دارد و بسیاری از کاربران از آن بهره می‌برند و به همین خاطر فقدان آن در پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان عجیب به نظر می‌رسد. اگرچه برای این موضوع اپلیکیشن‌های ثالث ارائه شده ولی دیگر وقت آن رسیده که اپل چنین قابلیتی را در سیستم‌عامل WatchOS قرار دهد. طبق گزارش بلومبرگ، به نظر می‌رسد بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار برای نسل پنجم اپل واچ شاهد بهره‌گیری از این مشخصه خواهیم بود.

قیمت و تاریخ عرضه نسل پنجم اپل واچ

مدل وای‌فای ۴۰ میلی‌متری نسل چهارم اپل واچ با قیمت ۳۹۹ دلاری و مدل ۴۴ میلی‌متری هم با قیمت ۴۲۹ دلاری فروخته می‌شود. قیمت مدل سلولار آن‌ها هم به ترتیب ۴۹۹ و ۵۲۹ دلار است. قیمت نسل پنجم اپل واچ هم احتمالاً همین ارقام است ولی اگر شاهد بهبود سخت‌افزاری قابل توجهی باشیم، شاید اپل قیمت آن‌ها را تا حدی افزایش بدهد.

در رابطه با تاریخ معرفی هم با توجه به سابقه نسل‌های پیشین اپل واچ، می‌توانیم انتظار ارائه‌ی آن را در اواسط ماه سپتامبر ۲۰۱۹ داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: نگاهی به گذشته، حال و آینده اپل واچ

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه