[MWC 2016] مدیر عامل اینتل: شبکه‌ی ۵G مقدمات رستگاری ربات‌ها را فراهم می‌کند

۴ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر عامل شرکت اینتل اخیرا گفته است که با راه افتادن نسل پنجم ارتباطات همراه، تمام آسمان را پهپادها پر خواهند کرد.

سرعت بالاتر اینترنت فقط هم به درد دانلود سریع‌تر فیلم‌ها و بازی‌ها نمی‌خورد.

«برایان کرانیچ» (Brian Krzanich) که با خودش یک پهپاد را به کنفرانس جهانی موبایل آورده بود، گفت که این ماشین‌های پرنده می‌توانند با یک اینترنت ۴G LTE و دوربین RealSense به بهترین وسیله برای ارسال بسته‌های مختلف تبدیل شوند. طبق گفته‌ی کرانیچ، پهپادها برای انتقال امن و راحت بسته‌ها، باید با شبکه‌های مختلفی از راه دور در ارتباط باشند و نقشه‌های دیجیتال و پیش‌بینی‌های وضعیت هوا همیشه در دسترس‌شان باشد.

مدیر عامل اینتل می‌گوید که شبکه‌های ۴G سرعت کافی را ارایه نمی‌دهند و این سرعت حتی در منطقه‌های شهری که پر از ساختمان‌های بلند است، به بدترین حالت خود می‌رسد. کرانیچ می‌گوید:‌ “هر قدر هم شبکه‌تان خوب باشد، باز هم مشکل تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات را خواهید داشت. پهپاد باید همیشه متصل باشد و برای این موضوع، نیاز به اینترنت ۵G داریم.”

سرعت بالاتر اینترنت فقط هم به درد دانلود سریع‌تر فیلم‌ها و بازی‌ها نمی‌خورد و می‌تواند واقعا در نحوه‌ی زندگی کردن‌مان تاثیرگذار باشد. کرازنیک می‌گوید در حالی که اینترنت ۴G را برای گوشی‌های‌مان ساخته بودند، شبکه‌ی ارتباطی ۵G برای ربات‌ها است:‌ “شبکه‌ی ۵G تعادلی بین ما و ماشین‌ها به وجود خواهد آورد و ماشین‌ها هم ده برابر ما تعداد خواهند داشت.”

احتمالا تا چهار پنج سال آینده، پهپادها پیتزایی که سفارش داده‌اید را برای‌تان خواهند آورد.

منبع: PC World

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه