مذاکره‌ی مایکروسافت با سرمایه‌گذاران یاهو برای خرید این شرکت

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیران شرکت مایکروسافت با سرمایه‌گذاران عمده‌ی یاهو درباره‌ی مشارکت در خرید این شرکت اینترنتی مشکل‌دار، وارد مذاکره شدند.

صحبت‌ها مقدماتی هستند و مایکروسافت در تلاش برای حفظ رابطه‌ی دو شرکت است. چرا که مایکروسافت و یاهو توافقات بلندمدت در جستجو و تبلیغات دارند. شرکت‌های سهام خصوصی از این که یاهو با مایکروسافت وارد گفتگو شده خوشنود هستند. هنوز مایکروسافت در این ‌باره نظری نداده است.

یاهو هسته‌ی تجارت اینترنتی‌اش را به مزایده گذاشته‌ است. این بخش شامل زیرمجموعه‌های جستجو، ایمیل و سایت‌های خبری است. پیشگامِ رو به افول اینترنت، با شرکت آلفابت گوگل و شرکت فیسبوک به عنوان تبلیغ‌کننده‌های آنلاین در کشمکش بوده است.

مدیر ارشد مالی شرکت «ورایزن» (Verizon)، «فران شامو» دی ماه سال گذشته گفته بود اگرهسته‌ی تجارت یاهوخوب بود، اپراتورهای مخابراتی آمریکا زودتر به فکر خرید آن می‌افتادند.

فعال خریدوفروش تامینی شرکت استاربرد ولیو ال‌پی (Starboard Value LP) پنجشنبه به برکناری کلیه‌ی اعضای هیات‌ مدیره‌ی یاهو، شامل مدیر عامل «ماریسا مایر» که چهار سال در تقلا بود بحران شرکت را مدیریت کند، مصمم شد.

تمایل مایکروسافت به خرید یاهو حدودا یک دهه قدمت دارد. در سال ۱۳۸۶، مدیرعامل مایکروسافت «استیو بالمر» سعی کرد یاهو را به قیمت ۴۵ میلیارد دلار بخرد اما موفق نشد.

وب‌سایت Re/code پیش از این ملاقات‌های میان مایکروسافت و سرمایه‌گذاران یاهو را گزارش داده بود.

منبع: Reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مجید

    یه زمانی فقط یاهو مطرح بود ببین چی شده که الان اونو شکست خورده میبینند. ولی این مبلغ هم کم پولی نیستش.

  2. Avatar آموزش خیاطی

    مایکروسافت خیلی وقته از قافله عقب مونده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه