شرکت ویمو از نسل پنجم جگوار I-PACE خودران رونمایی کرد

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جگوار I-PACE

شرکت ویمو که در زمینه خودروهای خودران فعالیت دارد جزئیاتی درباره نسل پنجم خودروهای تست خودش که براساس جگوار I-PACE ساخته شده منتشر کرد. این خودرو که نام درایور برای آن انتخاب شده از جدیدترین تکنولوژی سنسور اختصاصی ویمو بهره می‌برد که به خودرو دیدی تا ۵۰۰ متر ارائه می‌دهد. این جدیدترین پیشرفت در پیوند ویمو و جگوار است که از سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود.

درایور نسل پنجم به چند سنسور لیدار مجهز شده است. مهم‌ترین آن‌ها سنسوری است که روی سقف خودرو قرار گرفته و می‌تواند دید ۳۶۰ درجه را تا ۳۰۰ متر در اختیار خودرو قرار دهد. ویمو خلاصه‌ای از نحوه عملکرد این سیستم منتشر کرده که واقعا قابل تحسین است.

در کنار سنسور روی سقف، چهار سنسور لیدار در گوشه‌های جگوار I-PACE  قرار گرفته‌اند. این سنسورها برای سنجش اشیای نزدیک به خودرو نصب شده‌اند. این به خودرو کمک می‌کند در ترافیک‌های کمی سنگین عملکرد بهتری داشته باشد و نقاط کور خودرو در مناطقی مثل تپه‌ها کاهش یابد.

این شرکت همچنین از تکنولوژی سنسور دوربینی خودش رونمایی کرد که می‌تواند جزئیاتی تا ۳۰۰ متر را تشخیص دهد. این دوربین‌ها مثل سیستم لیدار می‌توانند دید ۳۶۰ درجه را در اختیار خودرو قرار دهند. سیستم‌های دید محیطی به خودرو کمک می‌کنند اشیای نزدیک را با جزئیات بیشتری تشخیص دهد؛ این سیستم‌ها همچنین نقاط کور را کاهش می‌دهند چون می‌توانند به شکلی که یک انسان قادر به انجام آن نیست پشت اشیا را هم ببینند.

جگوار I-PACE

ویمو به کمک جگوار می‌آید

ویمو مجموعه راداری خودش را از نو طراحی کرده و ادعا می‌کند اولین سیستم رادار تصویربرداری دنیا را خلق کرده است. طبق گفته شرکت، نتیجه این کار وضوح بهتر تصویر، افزایش محدوده دید و میدان دید وسیع‌تری است که توسط سنسورهای متداخل با یکدیگر تقویت شده است. این سیستم می‌تواند یک موتورسیکلت را از چندصد متر دورتر تشخیص دهد.

اگرچه تا اجرایی شدن پروژه خودروهای خودران زمان زیادی باقی مانده، اما پیشرفت خودروهایی که در جاده‌های عمومی مورد آزمایش قرار می‌گیرند اهمیت زیادی دارد. این خودروها با قابلیت تصویربرداری باکیفیت و میدان دید وسیع‌تر می‌توانند خیلی سریع مشکلات را تشخیص داده و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند. استفاده ویمو از چندین سنسور در درایور به این معناست که بقیه سنسورها می‌توانند کمبود یکی دیگر از آن‌ها را جبران کنند. این به جگوار هم کمک بزرگی می‌کند که در فروش جگوار I-PACE  به مشکل خورد و مجبور شد تولید آن را به دلیل کمبود پک‌های باتری متوقف کند. استفاده از جگوار I-PACE  در این پروژه هم کاملا منطقی است، چون خودروهای خودران آینده به احتمال خیلی زیاد الکتریکی خواهند بود.

منبع: CARANDDRIVER

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه