شما بگویید؛ هواوی میت ۲۰ پرو یا آیفون XS مکس؟

۲۸ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
میت 20 پرو

به فاصله یک ماه پس از معرفی شدن آیفون XS و آیفون XS مکس از سوی اپل، کمپانی هواوی نیز پرچمداران جدید خود یعنی هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رونمایی کرد. دو گوشی آیفون XS مکس و هواوی میت ۲۰ پرو جزو بهترین و کامل‌ترین گوشی‌های حال حاضر به حساب می‌آیند؛ همین عامل ممکن است انتخاب یکی از این دو را سخت کند. این هفته قصد داریم نگاهی به این دو گوشی بیندازیم و نظر شما را در مورد آن‌ها جویا شویم. شما بگویید کدام گوشی به نظرتان بهتر است؛ آیفون XS‌ مکس یا هواوی میت ۲۰ پرو؟

صفحه نمایش با وضوح بالا

صفحه نمایش

هر دوی این گوشی‌ها از صفحه نمایش اولد بهره می‌برند. صفحه نمایش آیفون XS مکس ۶.۵ اینچی و صفحه نمایش میت ۲۰ پرو ۶.۳۹ اینچی است. هر دوی این صفحه نمایش‌ها کم حاشیه و دارای بریدگی ناچ هستند. رزولوشن صفحه نمایش میت ۲۰ پرو ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و برای آیفون XS مکس ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ پیکسل است. هفته پیش شرکت دیسپلی‌میت اعلام کرد که آیفون XS مکس بهترین نمایشگر موبایل حال حاضر جهان را دارد. تا پیش از عرضه میت ۲۰ پرو به بازار و انجام تست‌های مختلف روی آن نمی‌توان نظر قطعی در مورد این که کدام یک از این دو صفحه نمایش بهتری دارند داد. اما چیزی که مشخص است نمایشگر هر دوی این گوشی‌ها جزو برترین نمایشگرهای دنیا به حساب می‌آید.

دوربین چندگانه باکیفیت

دوربین چندگانه

فاکتور بعدی در انتخاب بین آیفون XS مکس و هواوی میت ۲۰ پرو دوربین است. اپل در گوشی پرچمدار خود از دوربین دوگانه استفاده کرده است. هر دو دوربین پشتی آیفون ۱۲ مگاپیکسلی هستند. یکی از این دوربین‌ها لنز معمولی دارد و دوربین دیگر از یک لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر بهره می‌برد.

دوربین لایکا

هواوی اما پس از تجربه موفق استفاده از دوربین سه‌گانه در P20، در میت ۲۰ پرو هم از دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی به سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر آن را پشتیبانی می‌کنند. این سه دوربین به همراه یک فلاش به صورت مربعی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. همان طور که می‌دانید هواوی از سال ۲۰۱۶ در ساخت دوربین گوشی‌های پرچمدار خود با شرکت لایکا همکاری می‌کند؛ در گوشی میت ۲۰ پرو نیز شاهد ادامه این همکاری هستیم.

تنها پردازنده‌های ۷ نانومتری موبایل

پردازنده 7 نانومتری

فاکتور تعیین کننده بعدی پردازنده است. هم اپل و هم هواوی هر دو پردازنده‌های گوشی‌های خود را خودشان طراحی می‌کنند و این یعنی هماهنگی بیشتر میان نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌ها. این دو پردازنده تنها پردازنده‌های ۷ نانومتری به کار رفته در قلب گوشی‌های هوشمند هستند. تا زمانی که از این دو گوشی تست سرعت گرفته نشود، نمی‌توان در مورد این که کدام یک سریع‌تر است نظر قطعی داد، اما در هر حال شکی نیست که هر دوی آن‌ها جزو کاراترین پردازنده‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شوند.

قیمت؛ فاکتور تعیین کننده

آیفون XS مکس

فاکتور بسیار مهم بعدی قیمت است. قیمت پایه آیفون XS مکس ۱۰۹۹ دلار اعلام شده است. این قیمت برای مدل ۶۴ گیگابایتی است و مدل‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی قیمت بالاتری دارند. هواوی اما تنها یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایت از میت ۲۰ پرو عرضه خواهد کرد و قیمت آن ۱۰۵۰ دلار خواهد بود. هر دوی این گوشی‌ها گران‌قیمت هستند اما اگر کسی در سال ۲۰۱۸ قصد خرید یک گوشی همه چیز تمام داشته باشد باید در همین حدود هزینه کند.

سایر ویژگی‌ها

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

این دو گوشی ویژگی‌های ریز و درشت دیگری نیز دارند؛ هر دو از تکنولوژی تشخیص چهره برای آنلاک کردن گوشی استفاده می‌کنند و هر دو از هوش مصنوعی و تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می‌برند. قابلیت شارژ وایرلس، بهره‌مندی از باتری با ظرفیت زیاد و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع دیگر ویژگی‌های قابل توجه این دو گوشی است. میت ۲۰ پرو یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد و آن قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است.

گوشی هوشمند

حال شما بگویید؛ به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهتر است؟ شما دوست دارید کدام یک از این دو گوشی را داشته باشید؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳ دیدگاه
  1. Avatar ....

    با اینکه اپل ۷ داشتم ولی به شخصه میگم باز هم میگم اپل
    دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل هواوی در برابر ۱۲ مگاپیکسل اپل هیچه!
    سرعتی که اپل داره با سرعت هواوی غیر قابل مقایسس
    و اینکه خودم هم مدتی در فکر خرید xs max بودم ولی چون شرایطش محیا نشد
    می ۱۱ اولترا شیائومی گرفتم
    که واقعا عالی بود

    دوستانی که گوشی جز اپل در رنج ۲۰ تا ۳۰ میلیون میخوان
    یا z filip سامسونگ تاشو بخرن
    یا شیائومی می ۱۱ اولترا

  2. Avatar علی

    من پنج سال تجربه استفاده از اپل را دارم، دو گوشی و یک آی‌پد مینی که از همه آنها بشدت راضی بودم تا اینکه حدود دو هفته پیش اپل اپلیکیشن های ایران را بدلیل تحریم غیر فعال کرد و من رفتم هواوی میت ۲۰ پرو را خریدم و بعد دیدم که اپل دیگه در مقابل این گوشی حرفی برای گفتن نداره. فقط باید با این گوشی کار کنید تا لذت داشتن یک گوشی فوق خوب را احساس کنید.

  3. Avatar kamyar

    نظر من هواوی چون قیمت مناسب داره سیستم اندروید برای کشور ایران خوبه .من اگه باشم هواوی میخرم

  4. Avatar AMIR

    میت۲۰????

  5. Avatar داریوش

    حرفتون ۹۰ درست درسته آقا بهنام. اما برای کسانی که اصطلاحا گوشی باز هستند گوشی سال اهمیت زیادی داره. این نکته رو هم اضافه کنم در پرچمدارن شرکت های بزرگ در سال ۲۰۱۸ همانطور که در بررسی ها گفته شده بیشترین تغییرات و پیشرفتها در هواوی میت ۲۰ پرو بوده. اونقدری که من قطعا ۱۰ پرو رو میفروشم و ۲۰ پرو رو میگیرم

  6. Avatar داریوش

    دوستان نظرات رو خودم. بنظرم همه ی نظرات درست بود اما (از دیدگاه و نیازها و علایق شخصی). بله اپل سردمدار گوشیهای هوشمنده اما بهترین نیست. ود در سال‌های اخیر بنظر شخصی بنده پسرفت داشته و اگر هم هنوز در صدر قرار داره از پتانسیل بالایی که جابز خدا بیامورز درش بوجود آورد.بله اکثر گوشیهای چینی از جمله هواوی و شیائومی از اپل الگو برداری میکنن اما دلیل بر ضعیف بودن اونا نیست. به نظر من مثل کسی میمونه که از تجربیات بزرگتراش استفاده میکنه و همیشه موفق تره. من فقط ی سوال از دوستان دارم.. شما یک گوشی برند(با کلاس) با قیمت بالا و امکانات کم و خیلی محدود(در کشور ایران) رو انتخاب میکنید(فقط صرف کلاسش) و یا گوشی که در قدیم گوشی های رده پایین تولید میکرده ولی در سال ۲۰۱۸ کامل ترین(به جرات میگم و ثابت هم میکنم) و یکی از زیبا ترین پرچمدار های سال اونم با قیمتی بسیار منصفانه رو انتخاب میکنید؟ من خودم به شخصه ترجیح میدم پول امکانات بدم تا پول برند چون برای خودم زندگی میکنم ن دیگران. ولی با تمام این صحبتها بازهم انتخاب ها صلیقه ای هستند. موفق و پیروز باشید. (اپل ایرانی رو تحریم میکنه ولی ایرانی خریدن اپل رو باعث افتخاراتش میدونه)

    1. Avatar ناشناس

      حرفاتون قشنگ بود فقط سلیقه درست است

  7. Avatar محمد امین

    بی شک آیفون XS، حتی آیفون X هم بهتر از هووآی هست
    اما اگر به سیستم اندروید علاقه مندین، فقط و ققط گوگل پیکسل ۳

    1. Avatar داریوش

      نظرتون کاملا محترم. اما هر نظریه ایی دلایلی هم میخواد. بجز برند اپل لطفاً ۵ ویژگی برتری آیفون ایکس رو نسبت به میت ۲۰ پرو بفرمایید. ما هم استفاده کنیم

  8. Avatar پژمان

    من اگر پول داشتم هواوی رو میگرفتم بنظرم اندروید برای منطقه ما ( کشور ما ) بهتره و بیشتر میشه ازش استفاده کرد مثلا اکثر نرم افزار های بانکی و خدماتی براحتی روش نصب میشه
    ولی وجدانا ۱۵ الی ۲۰ میلیون پول یک گوشی دادن هم کار راحتی نیست با توجه به اینکه مبلغ این گوشی برای اکثر مردم جهان مناسب تلقی میشه

  9. Avatar علی

    با سلام و احترام
    نکته ای که باید بهش اشاره کرد جایگاه بسیار بالای اپل در دنیای تکنولوژی هست،اپل به اصطلاح تجارت رهبر بازاره.نگاه کنید تمام شرکت های تولید موبایل وقتی میخوان محصول خودشون رو معرفی کنن اونو با آیفون مقایسه میکنن،یعنی خودشون میدونن جایگاه اپل کجاست.همین هواوی رو نگاه کنید،چرا وقتی گوشی به این خوبی تولید کرده و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش داره باید بریدگی نمایشگر رو هم قرار بده؟چون خودش هم میدونه اینکه یخورده شبیه آیفون بشه براش بهتره،یعنی قبول داره آیفون در دنیای موبایل قاعده بازی رو تعریف میکنه ولی نمیاد اینو علنی بگه.هواوی و بقیه برندا گوشی های خوبی تولید میکنن،ولی وقتی اپل یکاریو میکنه دنیای تکنولوژی به اون سمت میره.به خاطر همین جهت دهی به بازار و تولید محصولات با کیفیت و سیستم عامل اختصاصی و پشتیبانی بی نظیر اپل هست که گوشی هاش همیشه چند ده میلیون عدد فروش دارن ولی گوشی های شرکت های دیگه علی رغم مشخصات بیشتر نهایت به ۲۰ تا ۳۰ میلیون دستگاه هم نمیرسن.
    من اصلا قصدم مقایسه مشخصات روی کاغذ این گوشیا نبود و اینکه کدومو باید انتخاب کرد.
    اینم بگم که من آیفون ندارم!
    با تشکر

    1. Avatar پژمان

      یک زمان همین حرفارو در مورد سونی هم میزدند اون زمانی که سامسونگ این سامسونگ نبود

    2. Avatar حامد

      سلام حرف شما تا یک زمانی درست بود دوست عزیز و تا اون زمان همه برند ها به اپل نگاه میکردن تا سریعا کپی کنن و خودشون رو با اپل همراه کنن، اما خدایی از حق نباید گذشن از زمانی که هواوی به بازار موبایل وارد شد اول سیاستش تولید گوشی های قیمت مناسب برای همه طبقات اجتماعی بود و ادعایی نداشت اما بقدری درست این راه رو پیش رفت که حالا تبدیل به یک غول شده و هنوز هم ادعایی نداره اما همه کارشناسان با وجود اینکه هواوی یک شرکت جوان هست اون رو با اپل با این همه سابقه مقایسه میکنن، ودر اینجا باید بگم که بااین حرفتون موافق نیستم که هواوی نگاه به دست اپل میکنه، اینطور نیست و هواوی همیشه از بلند پروازی و نوآوری نترسیده و در راستای بهتر شدن کارش رویاهاش رو پیش رفته در صحت حرفم باید بگم که این هواوی بود که اول در گوشی هاش دوربین های چندگانه رو استفاده کرد و راه رو برای اپل و باقی کمپانی ها باز کرد و این سری جدید میت ۲۰ هم که دیگه شاهکار هواوی بوده و بیشترین تغییرات رو ایجاد کرده درعین حال تمام تغییرات‌ چشم نواز و عامه پسند بوده برای اولین بار ۶ دوربین روی گوشی بکار برده که هنوز هیچ کمپانی این کار رو نکرده در آخر باید بگم اپل همیشه جایگاه خودش رو داره اما این هواوی است که باسرعت نور پله های ترقی رو طی میکنه و در آینده خیلی نزدیک تبدیل به بزرگترین و بهترین کمپانی موبایل میشه این حقیقت انکارناپذیره

  10. Avatar سعید

    mate 20 pro

  11. Avatar بهنام

    بستگی داره به سلیقه افراد هرسال شرکتا یه مدل گوشی تولید میکنن وبرای داغ کردن بازارشون شروع میکنن به همین کارهای نمیدونم فلان گوشی ۱۰ثانیه از اون جلو بود ای نمیدونم فلانی نمره دکسو مارکش فلان قدره عزیز اینا همش برا تبلیغه شما بگو ببینم میت ۲۰ چه کاری میتونه انجام بده که میت ۱۰ نمیتونه یا نوت۸ نمیتونه یا ایفون ایکس نمیتونه؟یا نوت ۹ چه کاری انجام میده که نوت ۸ از پسش برنمیاد؟ میان سرعت گوشی را بررسی میکنن میگن فلان گوشی ده ثانیه جلوتربود خب تو؛تواین ده ثانیه چه کاری مفیدی میخوای انجام بدی که اون گوشی تلفش میکنه؟ همون اس ۸ پی ۱۰ هرگوشی که به روز رسانی امنیتی دریافت میکنه را دستتون نگه دارین گول اینا را نخورین دوربین همه پرچمدارها هم خدارو شکر کیفتشون خوب و راضی کننده س اون دسته از آدم های که پولشو دارن گوشیشون خیلی قدیمیه خب میتونن با توجه به سلقیه و پسندشون یکی از اینا را بخرن

    1. Avatar The One

      حرف درست و منطقی اینه! واقعا گل گفتی آقا بهنام عزیز.

      1. Avatar بهنام

        مخلصم

    2. Avatar iiii

      قضیه خیلی مهم تر ازاین هاست بعضی ها میدونن چی میگم اینا بیشتر جنبه ی خاص بودن رو نشون میده

    3. Avatar shahabmp

      با این حساب کثاب شما پیشرفت گوشیا از نوکیا ۱۱۰۰ به بعد سر کاری بوده!!!
      شاید برای شما همون کارایی که با آیفون آخرین مدل میشه کرد با نوکیا ۱۱۰۰ هم بشه کرد ولی دلیل نمیشه که بگید مثلا گوشی نوت۸ هیچ چی از نوت ۹ کم نداره یا مثلا آیفون xs از میت ۲۰!!! هزاران چیز هست که نوت ۹ میتونه انجام بده و نوت ۸ نمیتونه، حتی اگه شما ازشون اطلاعی نداشته باشی!!!
      قط این وسط یه موضوع هست و اون هم نیاز ها هست، یکی ممکنه توی موبایل به دوربین بالاتری و بهتری نیاز داشته باشه، یکی به صفحه نمایش بهتر، یکی به عمر باتری بهتر و…، ولی با این وجود هم موبایل یک وسیله ی عمومیه مثل لپ تاپ یا دوربین عکاسی تخصصی نیست که کاربر از روی نیازهاش انتخاب کنه و این وسط کمپانی برنده هست که بتونه توی اکثر زمینه ها بهتر باشه.
      شاید برای شما فرقی بین دوربین یه گوشیه ۱ میلیونی با مثلا هواوی p20 pro که از dxo mark بهترین امتیازو گرفته بود نباشه ولی برای اونی که با موبایل عکاسی خیابونی میکنه و استفاده حرفه ای و این حرفه و فن و حتی گاهی منبع درآمدشه از زمین تا آسمون فرق دارن این دوتا تو کیفیت،، شما امواج رادیویی با چشمت نمیبینی ولی نمیتونی بگی وجود ندارن، لطفا اینجا هم چون چیزی خودت ندیدی نگو وجود نداره!!!! این تفاوت های به نظر شما بی اهمیت موتور محرکه علم و فناوی ان

      1. Avatar بهنام

        دنیایی بین نوکیا ۱۱۰۰ تا این نسل از دنیاگوشی هوشمند خیلی تفاوت داره منم عرض کردم که اونایی که گوشی هاشون برای چند سال پیشه به عنوان مثال (پرچمدارهای ۲۰۱۵ )خب بهتره با توجه به سلیقه خودشون یکی از اینا را انتخاب کنه نه اینکه کسی که گوشی پی ۲۰ پرو یا ایفون ایکس یا نوت ۹ دارن برن بفروشن میلیون ها ضرر کنن میت ۲۰ پرو یا ایفون ایکس مکس بخرن چون کار دوربین های اینا را همون پرچمدارهای پارسال هم انجام میدن. من حرفم از پرچمدارهاس نه گوشی های پایین رده و میان رده ؛تفاوتشون چشم گیر نیست دوست عزیز
        کسی که اس ۸ داشته نیازی نیست اس ۹ بخره حداقل میتونه صبر کنه اس ۱۰ را بخره

    4. Avatar بهار هدایت

      ✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️

  12. Avatar محمدرضا

    فقط میت حتی اگر هم ایفون توی بنچمارک برنده بشه (که البته بااختلاف خیلی ناچیز هست) گوشی میت بهترچون گوشی فقط ربط به پردازنده نداره به دوربین قوی وحرفه ای باتری صفحه نمایش انتن دهی (که کسی نمیتونه در این زمینه روی هواوی بزنه)شارژبسار سریع بلندگو و… که اگریک بررسی اجمالی هم بکنیم میبینیم که میت۲۰قوی ترین گوشی ای هست تولید شده

    1. Avatar علی

      خیلی هواوی رو دست بالا گرفتین تجربه ی من نشون داده که پرچمداراش در حد مقایسه با سامسونگ و اپل و گوگل نیستن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه