[رپورتاژ آگهی] چه شوینده‌هایی سازگار با محیط زیست هستند؟

۳۰ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شوینده های سبز

امروزه مواد شوینده مضر فراوانی جهت نظافت حمام، سرویس‌های بهداشتی، البسه، اجاق گاز و… استفاده می‌شود. مشکل اکثر شوینده‌ها این است که آن‌ها انباشتی از مواد افزودنی شیمیایی و مضر هستند.
یکی از بهترین و مفیدترین پیشرفت‌ها در این زمینه و برای خدمت به محیط زیست، تولید شوینده‌های سبز بوده است. قدرت شوینده‌های سبز عموماً مانند دیگر پاک کننده‌ها است با این تفاوت که آسیب‌های جدی ای را که انسان‌ها به محیط زیست وارد کرده اند را به حداقل میرساند. برخی از خصوصیات این دسته از شوینده‌ها به شرح ذیل است:

  1. صرفه جویی در مصرف آب

شوینده‌های سبز، مصرف آب را به حداقل می رسانند. آن‌ها طوری طراحی شده اند که به اندازه شوینده‌های استاندارد، کف تولید نمی‌کنند، بنابراین جهت آبکشی به آب بسیار کمتری نیاز دارند.

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی

حدود ۸۰% از انرژی استفاده شده در شستشوها، جهت گرم کردن آب صرف می شود، در حالیکه شوینده‌های دوستدار محیط زیست (شوینده‌های سبز) با آب سرد عملکرد مناسبی داشته، بنابراین تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهیم داشت.

  1. حفظ محیط زیست

استفاده از آنزیم در شوینده‌های سبز

آنزیم‌ها علاوه بر افزایش قدرت پاک کنندگی و کاهش مصرف انرژی، زمان و دمای شستشو را کاهش می‌دهند و باعث کاهش میزان مصرف آب می شوند.

استفاده از زئولیت در شوینده‌های سبز به جای فسفات برای گرفتن سختی آب

سدیم ترپلی فسفات ((STPP از گذشته بصورت گسترده در شوینده‌ها به کار می‌رود. متاسفانه، فسفات‌ها کود مناسبی برای جلبکها ، باکتریها ،گیاهان و جانوران آبزی در رودخانه‌ها و دریاها هستند و باعث رشد و توسعه آن‌ها با سرعت زیاد می شوند در نتیجه میزان اکسیژن در سطح و اعماق آب کاهش یافته و باعث نابود شدن ماهی‌ها و آبزیان دیگر می‌شود. درشوینده‌های سبز زئولیت، بعنوان یک سختی گیر دوست دار طبیعت، جایگزین فسفات‌ها شده.

به حد اقل رسیدن میزان دی اکسان در شوینده‌های سبز

دی اکسان به عنوان یک محصول جانبی در شوینده‌ها است که خطرات زیادی را برای انسان‌ها به همراه دارد. دی اکسان پس از تماس با پوست انسان به سرعت جذب بدن می شود و به صورت بالقوه احتمال ابتلا به سرطان‌های کبد، پستان و پروستات را افزایش می‌دهد. همچنین جذب موضعی آن باعث حساسیت‌های خفیف تا شدید پوستی و چشمی می شود در شوینده‌های سبز با کنترل شرایط تولید مواد اولیه سعی شده تا مقدار این ماده به حداقل مقدار ممکن برسد.
در همین راستا تاژ با تولید انواع محصولات دوستدار محیط زیست سعی برآن دارد که با حفظ حداکثر کیفیت حداقل آسیب برای طبیعت و انسان‌ها فراهم آید.
انواع پودرهای ماشینی و دستی تاژ ، پودرهایی بدون فسفات بوده و حاوی زئولیت هستند که هیچ گونه خطری برای طبیعت نخواهد داشت. همچنین انواع پودرهای ماشینی که با تکنولوژی استفاده از آنزیم علاوه بر افزایش قدرت پاک کنندگی محصول آسیب‌های ناشی از ورود عوامل کف زا به طبیعت را کمتر میکند.

این محتوا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و توسط تاژ تولید شده است. دیجی‌کالا مگ هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال صحت و کیفیت اطلاعات مطرح شده ندارد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه