شکارچی اهریمن بازمی‌گردد (پیش‌نمایش World of Warcraft: Legion)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

بدون شک، بازی «دنیای وارکرفت» (World of Warcraft)، بزرگ‌ترین و پرطرفدار‌ترین نقش‌آفرینی آنلاین کلان (MMORPG) در دنیاست. تا به امروز این مجموعه بازی پنج بسته‌ی الحاقی دریافت کرده که هرکدام در کنار تکمیل و ادامه‌ی داستان وسیع و غنی‌اش، تغییرات چشمگیری در روند بازی ایجاد کرده‌اند. درست شش ماه پیش بود که «بلیزارد» (Blizzard)، یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمند‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی در جهان، تصمیم به عرضه‌ی ششمین بسته‌ی الحاقی این مجموعه با عنوان «دنیای وارکرفت: لیجن» (World of Warcraft: Legion) گرفت و حال و هوای تازه‌ای به این مکتب عجیب ‌و غریب بخشید.

Sylvanas

در پاییز  سال ۲۰۰۸ میلادی بود که بلیزارد باعرضه‌ی بسته‌ی الحاقی سوم دنیای وارکرفت با عنوان «خشم لیچ‌کینگ» (Warth of the Lich King)، توانست رکورد تعداد بازی‌کننده‌ی آنلاین خود را از مرز ۱۲ میلیون کاربر هم رد کند. گفتنی است که این رقم تا به‌ آن روز، برای هیچ بازی آنلاین دیگری در سبک نقش‌آفرینی به دست نیامده بود. بعد از عرضه‌ی خشم لیچ‌کینگ و ثابت شدن دوران اوج دنیای وارکرفت، بلیزارد ۳ بسته‌ی الحاقی دیگر هم برای این بازی منتشر کرد که نه‌تنها نتوانست بازی‌کنان خود را راضی نگه دارد؛ بلکه باعث از دست دادن حدود ۳ میلیون از کاربران قدیمی‌اش شد. حالا بروبچه‌های بلیزارد زنگ خطری جدی را برای بزرگ‌ترین عنوان‌شان شنیده‌اند و بدون شک، تصمیم به بازگرداندن بازی‌کنان قدیمی خود به دنیای وارکرفت را دارند. گفتنی است که کلید حل این مشکل در دستان بسته‌ی الحاقی در‌راه این بازی، یعنی لیجن است.

‌‌‌‌

دوباره می‌سازمت اهریمن

بدون شک، یکی از دلایل اصلی موفقیت دنیای وارکرفت، داستان غنی و گسترده‌اش است. درنتیجه یکی از راه‌های بازگرداندن بازی‌کنان قدیمی، توجه ویژه به داستان و روایت کردن بهتر آن است. داستان کلی لیجن، به بسته‌ی الحاقی قبلی این بازی متصل است. جایی که «گاروش هلسکریم» (Garrosh Hellscream) فرمانده‌ی جنگ شهر اورک‌ها به کمک پسر «دسوینگ» (Deathwing) (خدای زمین) از «اورگریمار» (Orgrimmar) (شهر اصلی نژاد اورک‌ها) فرار کرده و به کمک یک پورتال به گذشته، زمانی که هنوز پدر گاروش زنده است، سفر می‌کند. علت اصلی سفر گاروش به گذشته، جلوگیری از خوردن خون «منوراس» (Mannoroth) توسط اورک‌‌ها و تبدیل‌شدن آن‌ها به Blood Fury یا همان اورک‌های خونین بود. در این سفر گاروش موفق به انجام این کار شده و پدرش، اورک‌های متفق را با یکدیگر زیر یک پرچم، با عنوان «هورد‌های آهنین» (Iron Horde) باهدف فتح «ازراث» سیاره‌ی اصلی دنیای وارکرفت متحد می‌کند.

در داستان لیجن گولدان از ازراث فرار کرده و به سمت تنها امید‌اش یعنی «ارباب ایلیدان» (Lord Illidan Stormrage) حرکت می‌کند.

در آن زمان «گولدان» (Gul’Dan)، یکی از اولین و بزرگ‌ترین جادوگر‌های سیاه (Warlock)، برای جلوگیری از این اتفاق، اقدام به احضار Archimonde، یکی از خدایان جادوی سیاه می‌کند که در روند بازی توسط بازی‌کنان (Argent Crusades) کشته می‌شود. پس‌ازاین اتفاق‌ها، گولدان از ازراث فرار کرده و به سمت تنها امید‌اش یعنی «ارباب ایلیدان» (Lord Illidan Stormrage) حرکت می‌کند. ایلیدان در اصل یک Night-Elf (نژاد ماه پرست) است که به دلیل شکار زیاد نیرو‌های اهریمنی، خود تبدیل به یک Demon Hunter یا همان شکارچی اهریمن شده است. گفتنی است که ایلیدان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های داستان بازی به‌حساب می‌آید و تا به این لحظه، خیلی از شخصیت‌های بزرگ داستان دنیای وارکرفت از قدرت باورنکردنی این شخصیت وحشت داشته و کمتر کسی حریف این Night-Elf خوش‌استیل می‌شود. با یک فلش بک در داستان بازی، باید اضافه کرد که در زمان بسته‌ی الحاقی دوم، پس از شکست ایلیدان در مقرر فرماندهی‌اش یعنی معبد سیاه (Black Temple)، مجدد دستگیرشده و در یک شارد اهریمنی (زندان طلسم شده) زندانی می‌شود.

Legion-3

گولدان پس از آزاد کردن ایلیدان از زندان، به جزیره‌ی Broken Isle رفته و در آنجا «چشم سارگراس» (Eye of Sargeras) وسیله آوردن خدای خدایان یعنی سارگراس به ازراث را آزاد می‌کند. درنتیجه‌ی این اتفاق، پورتالی به Twisting Nether محل تجمع موجودات اهریمنی متصل شده و تمام اهریمن‌ها ازجمله Infernal (اهریمن سنگی( به ازراث آمده تا در ادامه‌ی این اتفاق، سارگراس هم بتواند به این سیاره منتقل شود. حالا زمین در بحرانی‌ترین وضعیت خود رسیده و وقتش است که دو دشمن دیرینه یعنی متفقین (Horde) و متحدین (Alliance) برای اولین بار در تاریخ، با یکدیگر دست دوستی داده و برای یک هدف بزرگ یعنی نجات ازراث بجنگند. گفتنی است که در این جنگ، «فرمانده ورین ون» (King Varian Wrynn) فرمانده‌ی شهر استورم‌ویند و بانو «سیلواناس» (Lady Sylvanas) فرمانده‌ی شهر آندرسیتی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. حالا حدود ۱۲ میلیون کاربر منتظر نشسته‌اند تا ببینند نقطه‌ی اوج داستان این بسته‌ی الحاقی چگونه رقم خواهد خورد. همچنین کلی از بازی‌کنان قدیمی، با دیدن این داستان فوق‌العاده، قطعا به‌روزهای خوش روزی ۹ ساعت دنیای وارکرفت بازی کردن بازمی‌گردند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اهریمن بی‌پایان

بدون شک کلید طلایی بازگرداندن بازی‌کنان قدیمی، آوردن یک ایده‌ی جدید و سخت کردن بازی است؛ چراکه بیشتر بازی‌کنان قدیمی دنیای وارکرفت آسان شدن زیاد بازی در مقایسه با قبل ناراضی هستند. به نظر می‌رسد که برو‌بچه‌های بلیزارد راه‌ حل این کار را پیدا کرده‌اند. چرا که قرار است دنیای وارکرفت: لیجن، در کنار بسیاری تغییرات و قابلیت‌های دیگر، یک کلاس جدید را تحت عنوان شکارچی اهریمن به بازی اضافه کند. اضافه شدن این کلاس به بازی، قطعا حضور موجودات اهریمنی را در روند بازی پررنگ‌تر می‌کند. چراکه بعد از عرضه‌ی لیجن، بازکنان باید یک کاراکتر جدید باکلاس  شکارچی اهریمن بسازند و از تراز ۹۰ (LVL 90) شروع به بازی کردن کنند. این کلاس در کنار قابلیت دفاعی ویژه در مقابل جادوی سیاه (Shadow Resistance)، امکان تبدیل شدن به حالتی قوی‌تر (Metamorphose) دارد.

اطلاعات روند بازی بسته‌ی الحاقی Legion را تمام و کمال از اینجا بخوانید.

با استفاده از این قابلیت، کاراکتر شما تغییر شکل داده و به موجودی بزرگ‌تر تبدیل می‌شود؛ همچنین قدرت حمله و ظرفیت جان‌اش افزایش پیدا می‌کند. این قابلیت برای مدت کوتاهی (احتمالا ۳۰ ثانیه) دوام می‌آورد. به‌طورکلی شکارچی اهریمن یک کلاس مبارزه‌ی تن‌به‌تن یا همان Melee Fighter است که هر دو حزب متحدین و متفقین امکان ساخت آن را دارند. با این تفاسیر، تمام بازی‌کنان چه قدیمی و چه جدید، بی‌صبرانه منتظر بازی کردن با این کلاس فوق‌العاده هستند.

Legion-8

دیگر اتفاق مهم در روند‌ بازی، امکان افزایش حداکثر تراز شخصیت‌ها از ۱۰۰ به ۱۱۰ است. این افزایش تراز‌ می‌تواند توسط انجام کوئست‌ها و فتح سیاهچال‌ها در بازی اتفاق بیافتد. تا امروز، استعدادهای شخصیت‌ها (Talents) توسط کاربر انتخاب می‌شد، اما قرار است در لیجن، برای سلاح‌های شخصیت‌ها هم به‌صورت جداگانه Talent انتخاب شود. این موضوع قطعا روی جذابیت و حرفه‌ای‌تر شدن روند ‌بازی تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین تغییر سیستم مبارزات بازی‌کننده در مقابل بازی‌کننده (PVP) و حرفه‌ای‌تر شدن آن، بدون شک به جذاب‌تر شدن روند بازی دنیای وارکرفت می‌افزاید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دنیای وارکرفت دوباره زنده می‌شود

به نظر می‌رسد که با بازگشت ایلیدان، یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین شخصیت‌های بازی و اضافه شدن کلاس شکارچی اهریمن، حال و هوای دنیای وارکرفت دوباره به دوران خوش‌اش بازگردد. چرا که با تغییرات اعمال‌شده، روند بازی سخت و حرفه‌ای‌تر خواهد شد و این همان چیزی است که بازی‌کنان قدیمی می‌پسندند. بازی‌کننده‌ها در سال‌های اخیر، به خاطر همین موضوع بازی را ترک کردند. از سوی دیگر رسیدن داستان بازی به نقطه‌ی اوج‌اش و حضور دوباره‌ی ارباب ایلیدان در این روایت، بدون شک در بازگرداندن بازی‌کننده‌های قدیمی به پادشاه بی‌رقیب بازی‌های آنلاین یعنی دنیای وارکرفت بی‌تاثیر نخواهد بود. می‌توانید مطمئن باشید که بیش از ۱۲ میلیون کاربر منتظر روز موعود یعنی نهم شهریور ماه هستند تا شاهکاری دیگر از بلیزارد را تجربه کنند.

Legion-10

‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌

نام لاتین بازی: World of Warcraft: Legion

تهیه‌کننده: Blizzard Entertainment

سازنده: Blizzard Entertainment

سبک: نقش‌آفرینی آنلاین کلان

پلتفرم: PC

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۹ دیدگاه
  1. Avatar Taha

    ن داداش

  2. Avatar amir

    سلام اقا من بازی میکنم خیلی هم راضیم فقط این که برای بازی کردن با لول بیشتر باید گیف کارت بخرم که متاسفانه با قیمت دلار باید کلیه بفروشم الان مسئله اینه اگه از سرور های دیگه بازی کنم ایا نیاز به خرید گیف کارت هست یا ن? مرسی سرور هایی مثلfirestorm خواهشا هرکی میدونه جواب بده چو من دوماه بازی میکنم و الان باید لولم ۸۰ باشه ولی هنوز رو ۲۰ هستم 😐

  3. Avatar سورنا

    درود دوستان من یه سالی هست شروع کردم به بازی در سرور بلیزارد .فقط متاسفانه از نحوه بازی و حرفه ای شدن در بازی خیلی هنوز اول کارم . یه جای خوب ه مسخره نکنن و بتونم تو جمعشون بازی رو یاد بگیرم درست حسابی کسی بلده معرفی کنه بهم ؟؟؟ اگه اره لطفا کمک کنین .

  4. Avatar امیر حسین کریم زاده

    داستان این پک یک کپی زیبا از داستان اصلیه و من هیچ فرقی نمیبینم به عنوان یک فن این مجموعه و تنها دلیلی که من این مقاله رو خوندم اینه که بتونم یه نطر خوب بدم این پچ تنها برای پلیر های تازه وارد خوبه و برای پلیر های قدیمی و فن های اصلی یک فاجعه به حساب میاد

  5. Avatar احسان

    بسیار بسیار بابت پستتون تشکر میکنم آقای رضا گرانمایه عزیز واقعا از خوندش با اینکه خودم تو صفحات معروف نت قبلا خوانده بودمشون لذت بردم. اصالت یک wow باز رو در متن میشه دید ???? و به خوبی نام ها رو به فارسی نوشتید این جای سپاس داره. به دلیل اینکه مدت زمان اندکی که من به دنبال ترجمه کتاب های وارکرافت بودم مشکلات زیادی با سایر مترجمین در مورد ترجمه نکردن القاب و یا نوشتن اسامی به فارسی داشتم. در مورد نسخه جدید بازی باید بگم کاملا با حرفهای شما در مورد بازگرداندن بازیکنان قدیمی به wow موافقم چون خودم به شخصه به عنوان یک پلیر کلاسیک بعد از انتشار نسخه های cata و mop به این تیجه رسیدم که دیگر به هیچ وجه این بازی طعم دوران خوش و طلایی کلاسیک رو ندارد مخصوصا با کمرنگ شدن instance های اصیلی مثل ahn’qiraj وkarazan و…
    ساده شدن و تغییرات زیاد اما گاه به صرفه هم جز دلایل کم شدن پلیر ها بود. من ۵ سال بود از wow به دور بودم اما به تازگی دوباره مشغول بازی کردن نسخه wod شدم و میتونم به خوبی اشتیاق بازیکنان رو در مورد انتشار نسخه جدید ببینم. من مطمئنم بازیکنان کلاسیک اگر هنوز نسبت به این بازی علاقه داشته باشند باز خواهند گشت و این بار به واسطه اکران فیلم وارکرافت تعداد بیشتری هم به پلیر های بلیزارد اضافه خواهد شد.

  6. Avatar جواهری

    از همه دوستان که پاسخ دادن تشکر میکنم

  7. Avatar Anirkyani

    سلام اقای گرانمایه دستتون بابت مطلب فوق درد نکنه لطفا اگه میشه اطلاعات بیشتری که مربوط به wow هست بزارین با تشکر

  8. Avatar Javad

    کاملاً اعتیاد آور که باعث شد من سوم دبیرستان ۷ تا تجدید بیارم…
    از سالی که پچ وراث آف لیچ کینگ اومد سرور اصلی بازی کردم که حدوداً سال های ۲۰۰۸ بود که بعد از کاتالیست بیخیال شدم… قبل از اون هم بورنیگ کروسد رو بازی کردم که بهترین پچ بود…
    در کل باید تمام روزت رو پای پی سی بازی کنی…. همون حرف روزی ۹ ساعت…. که بیشتر هم میشه اکثرا ، کلی کوئست و آچیومنت و…
    شاید به عشق ایلیدان دوباره ارزشش رو داشته باشه برگردیم… اما دیگه اون دوران بیخیالی و بیکاری تموم شد… اما بهترین بازی بود که سیرمونی نداشت… تمومی نداره، سیاست بیلیزارد هم همینه که میتونه هرروز مجبورت کنه بشنینی پای پی سی

  9. Avatar جواهری

    سلام.من همیشه دوست داشتم این بازی و بازی کنم که متاسفانه نشد.کسی میدونه از کجا میتونم از اولین نسخش دانلودش کنم یا از کجا میتونم تهیش کنم؟

    1. Avatar تورج

      سلام دوست من راه اصلی اینه که لانچر بلیزارد رو نصب کنی ، اکانت بسازی و بازی رو دانلود کنی . تا لول ۲۰ رایگان(یک هیرو فیس تو Hearthstone ازاد میشه با این لول و اگر Hearthstone بازی کنی یک مانت در WOW باز میشه) می تونی بازی رو تست کنی پس از اون یکسری سایت ها هست (نمی گم تبلیغ نشه ) گه برای هر پچ باید سی دی کی رو خریداری کنی که معمولا با هر سی دی کی یک گیم کارت ۳۰ روزه هست و گر نه با هر سی دی کی که داری تا یک لول مشخص می تونی جلو بری . راه بعدی اینه که همون سایت ها سی دی بازی رو هم می فروشن و رایگان در سرور های فری که هم ایرانی و هم خارجی داره بازی کنی که من پیشنهاد نمی دم چون براساس تجربه این سرورها فیکس نیستن و پر باگن و یک شبه تمام زحمات ادم رو با تعطیل شدن به هر دلیلی به باد میدن.
      در کل پیشنهاد من اینه که سی دی بازی رو تهیه کنی ، در یکی از سرورهای رایگان بازی رو تست کنی خوشت اومد هزینه کنی . ضمنا بعد از نصب لانچر بلیزارد وقتی تب سمت چپ که ایکون های بازی های بلیزارد هست رو ببینی به این فکر فرو میری که یک کمپانی گیم چقدر می تونه خوب باشه ، اگر می خوای بدبخت شی می تونی بقیه عنوانها رو هم دانلود و بازی کنی( نکن این کار رو با خودت).
      کمک خواستی ایمیلم هست.

    2. Avatar رضا گرانمایه

      سلام دوست عزیز، این بازی برای شروع ۱۴ روز رایگان در اختیار کاربران قرار می گیره.
      بعد از چهار روز شما باید کد اصلی بازی (Original Serial Number) هر بسته الحاقی رو جداگانه خریداری کنید.

      1. Avatar Mjmoosavi

        محدودیت زمانی رو بر داشتن دیگه میتونی تا هروقت مه خواستی با هیرو زیر لول ۲۰ ت بازی کنی البته با محدودیت هایی.

    3. Avatar حسن

      برای بازی دو راه وجود داره.
      یا باید تو سرورهای بلیزارد بازی کنید که یا تو سرورهای مجانی.
      سرورهای مجانی معمولا ۱-۲ پچ عقب تر از سرورهای بلیزارد هستن و کلکسیونی از باگ و مشکلات.
      سرورهای خود بلیزارد رو اول به سایت eu.Battle.Net برید و یه اکانت بسازین. در زمان ساخت اکانت کشورتون رو هر کشوری غیر از ایران انتخاب کنید.
      بعد ۷ روز مجانی میتونید بازی کنید، البته با یه سری محدودیت ها.
      بعد از اون یه سری سایت هستن تو ایران که بازی رو میفروشن.
      من اسمشون رو نمیارم چون ممکنه تبلیغ بشه. اگر ناشر این مطلب صلاح میدونن یه پست بزارن تا من سایتهای مطمئن رو بنویسم.

    4. Avatar moein

      شما میتونید از گیم نت هایی تو سطح شهر پچ مورد نظرتو بگیری یا سفارش بدی به سی دی فروشی تا براتون اماده کنه!

  10. Avatar سروش

    “دو دشمن دیرینه یعنی متفقین (Horde) و متحدین (Alliance) برای اولین بار در تاریخ، با یکدیگر دست دوستی داده و برای یک هدف بزرگ یعنی نجات ازراث بجنگند”
    تا اونجایی که من میدونم چند بار دیگه هم هورد و الاینس با هم متحد شدن و این دفعه اولشون نیست که دارن با هم متحد میشن
    مثلا داستان فیلم وارکرفت که برای اولین دفعه با هم متحد شدن(که زود به پایان رسید)
    و داستان وارکرفت ۳ که با هم متحد شدن و burning legion رو دوباره شکست دادن
    (کلا این هورد و الاینس به جز مقابله با burning legion به هیچ وجهی با هم متحد نمیشن 😀 و جالبه بعدش هم با هم دشمن میشن)
    اگه بسته الحاقی ۷ ام هم بیاد (شایعش هست که بعد این بسته wow 2 بیاد)دوباره این دوتا گروه با هم میجنگن
    بعد یه چیزی مگه جنگ جهانیه به هورد میگین متفقین به الاینس میگین متحدین(البته معنی این میخوره ولی قبلی نه) 😀

    1. Avatar رضا گرانمایه

      سلام دوست عزیز
      نام گذاری Horde و Alliance به این دلیل متفقین و متحدیدن انتخاب شد که عموم مردم که حتی این بازی را ترجبه نکرده اند هم متوج کلیت قصه بشوند.
      در مورد اتحاد این دو، بله به دفعات شده که با هم متحد شدن و بعد دوباره دشمن؛ ولی این جدیترین و اولین اتحاد بزرگ و اصلی آن هاست. به طور مثال زمان Ulduar، گاروش و واریان به توافق نمیرسیدند و در شهر دالارن درگیری هایی پیش آمد که جینا پرادمور از این قضیه جلوگیری کرد. ولی این بار بر اساس پیش نمایش های آمده، هورد و آلاینس قراره مدت طولانی با هم متحد باشند.

  11. Avatar Sf

    سلام
    یه سوالی داشتم من رمان های وارکرفت رو دارم می خونم ،می خوام بدونم داستان بازی به رمان ربط داره یا کلا داستان بازی با بهره گیری از شخصیت های رمان، داستان جدید برای خودش می سازه که هیچ ربطی به رمان نداره؟

    و اگه درمورد بازی world of warcraft نیز یکم توضیح بدید ممنون میشم

    1. Avatar حسن

      سه رمان اول قبل از بازی نوشته شدن.
      اما بعد از اون رمان رو منطبق بر بازی می نویسن.
      برای همین شما با بازگشتهای متعدد شخصیت ها مواجه میشین.

    2. Avatar رضا گرانمایه

      سلام دوست عزیز
      زمان یک عنصر اصلی در داستان به حصاب می آید؛ همچنین در طول سال های طولانی، زمان روی قدرت خدایان و اتفاقات مهم داستان، تاثیر زیادی گذاشته است.
      اما به طور کلی، داستان وارکرات، از چند قسمت و یا چند تکه داستان با رهبری و شخصیت های مختلفی تشکیل شده که هر کدام در زمان های مختلفی به یکدیگر متصل می شوند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه