شیائومی تا چند وقت دیگر تراشه‌ی Pinecone را معرفی می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدتی می‌شود که شایعات به ساخت تراشه‌ی جدید توسط شرکت چینی شیائومی اشاره می‌کنند. گفته شده که این شرکت می‌خواهد تراشه‌ی خودش را در تاریخ ۱۰ اسفند ماه معرفی کند. این تراشه به احتمال زیاد Pinecone نام دارد و به نظر می‌رسد که روی گوشی Mi 5c قرار می‌گیرد. تا این لحظه چندین بار مشخصات گوشی Mi 5c روی بنچمارک Geekbench قرار گرفته  و مشخص شده که این گوشی به تراشه‌ی هشت هسته‌ای مجهز شده، ۳ گیگابایت رم دارد و اندروید ۷.۱.۱ روی آن نصب شده است.

ساخت تراشه‌ از طرف شرکت شیائومی را می‌شد از قبل پیش بینی کرد. این شرکت برای ساخت تراشه‌های خودش شرکتی به نام Pinecone Electronics را در سال ۲۰۱۴ تاسیس کرد. می‌توانیم بگوییم که این تراشه به مدت دو سال در دست ساخت قرار داشته تا بالاخره روی یکی از محصولات شیائومی قرار بگیرد. ساخت تراشه باعث می‌شود که شیائومی بتواند محصولاتی ارزان‌تر از قبل راهی بازار کند و به رقیب شرکت‌هایی مثل کوالکام و مدیاتک تبدیل شود.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شرکت هواوی هم یکی از رقیب‌های اصلی شیائومی به حساب می‌آید و تراشه‌های مخصوص خودش را می‌سازد. بعید نیست که شیائومی پس از چندین سال تراشه‌های خودش را به شرکت‌های دیگر هم بفروشد تا روی محصولاتی به جز دستگاه‌های شیائومی قرار بگیرند.

منبع: Engadget

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه