شیائومی جزییات بیشتری در مورد دوربین‌های ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی ارائه داد

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شیائومی

بیشتر گوشی‌های مهم سال ۲۰۱۹ از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند و این سنسور طرفداران زیادی پیدا کرده است. ما از قبل می‌دانستیم که شیائومیو Realme مشغول ساخت گوشی مبتنی بر سنسور ۶۴ مگاپیکسلی هستند و حالا کمپانی شیائومی در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را مطرح کرده است.

در مراسمی که شیائومی ساعاتی قبل در چین برگزار کرد، بار دیگر اعلام شد که گوشی مجهز به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی این شرکت تحت برند ردمی روانه‌ی بازار می‌شود. این شرکت برای این کار، از سنسور GW-1 سامسونگ استفاده می‌کند که در حال حاضر تنها سنسور ۶۴ مگاپیکسلی محسوب می‌شود که رسما معرفی شده است.

علاوه بر این، شیائومی خاطرنشان کرده که این گوشی در اواخر سال ۲۰۱۹ در هند روانه‌ی بازار می‌شود. در همین زمینه باید به گوشی مبتنی بر سنسور ۶۴ مگاپیکسلی Realme هم اشاره کنیم که فردا در هند معرفی می‌شود. این گجت مانند محصول شیائومی، مجهز به سنسور GW-1 سامسونگ است.

سنسور GW-1 از اندازه ۱/۱.۷ اینچی بهره می‌برد و با فناوری ترکیب پیکسل‌ها، می‌تواند مانند سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری انجام وظیفه کند. برای مقایسه باید بگوییم که عملکرد سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی در نهایت مشابه سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری است. این سنسور سامسونگ می‌تواند از HDR سخت‌افزاری تا ۱۰۰ دسیبل پشتیبانی کند. گفته می‌شود این رقم برای سنسورهای مرسوم حدود ۶۰ دسیبل است.

شیائومی در کنار این موضوع، در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که مشغول توسعه گوشی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است. سامسونگ و شیائومی در این رابطه اطلاعات بیشتری منتشر نکرده‌اند و فقط در پوستر منتشر شده، رقم رزولوشن ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ دیده می‌شود.

شیائومی

با توجه به اینکه در این پوستر نام سامسونگ هم قرار دارد، پس ظاهرا برای این دوربین قرار است از سنسور ساخت سامسونگ استفاده شود. با توجه به فناوری‌های فعلی، چنین سنسوری در محیط‌های کم‌نور می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۲۷ مگاپیکسلی ثبت کند. در ضمن اگر این سنسور بخواهد عملکرد خوبی داشته باشد، باید از پیکسل‌های بزرگی استفاده کند و به همین خاطر اندازه سنسور آن هم بزرگ‌تر از مدل‌های دیگر خواهد بود؛ در غیر این صورت، فقط می‌تواند عکس‌های حجیم ولی بی‌کیفیت در محیط‌های کم‌نور ثبت کند.

هنوز در مورد این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی نمی‌توانیم با قاطعیت زیادی اظهارنظر کنیم اما این کمپانی معمولا در نیمه دوم سال از نسل جدید Mi Mix رونمایی می‌کند و شاید این سنسور برای گوشی مذکور در نظر گرفته شده است. شما در مورد دوربین‌های ۶۴ یا ۱۰۸ مگاپیکسلی چه نظری دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا زال آقایی

    من چها پنج ماهی میشه که گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ دارم و واقعا از همه نظر راضی ام ازش. ینی کسی که از شیائومی استفاده کنه دیگه رابط کاربری هیچ گوشی ای براش اینقدر لذت بخش نیست

  2. Avatar محمد

    فکر میکنم این موضوع در اول راه خود است و نیاز به سال های آتی برای بهتر پخته شدن دارد. تولید این سنسورها توسط کمپانی سامسونگ است ولی خود حاضر به استفاده از این سنسورها در گوشی ها و پرچم دارهای خود نیست و برای آزمون و خطا و توسعه آن بر روی برخی از کمپانی های متوسط و کم اعتبار چینی حساب باز کرده است. این بهترین کار برای این کمپانی است مثل صنعت پزشکی و داروسازی که آن هم اینگونه است.

    1. Avatar Masoud

      کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین کمپانی ها در کل جهان هستش (تحقیقات بیشتری انجام بدید)

    2. Avatar حسین

      حرفت خیلی خنده داره چن این سنسورا رو چند روزه ساخته و پرچمداراش قبل از تولید این سنسور ساخته شدن خود سامسونگ تاییدد کرد این سنسور رو داخل گوشی نسل جدیدش میزاره واقعا نمیفهمم سر چی انقدر تعصب الکی روی یه برند دارید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه