شیائومی Black Shark Helo با رم ۱۰ گیگابایتی و نمایشگر OLED معرفی شد

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

همانطور که چند وقتی است در اخبار درباره گوشی جدید شیائومی با ۱۰ گیگابایت حافظه رم می‌خوانیم، بالاخره این گوشی معرفی شد. درواقع این گوشی نسخه جدید Black Shark به حساب می‌آید که یک گوشی مخصوص بازی است و نام آن Black Shark Helo انتخاب شده است. همانند نسل قبلی این سری، این گوشی نیز با مشخصا سخت‌افزاری فوق العاده، اغوا کننده به نظر می‌رسد و با توجه به قیمت آن، امکانات بسیار خوبی دارد.

تفاوت اصلی بین این دو نسل بین نمایشگر دو دستگاه است. در نسل قبلی این گوشی، نمایشگری با تکنولوژی LCD استفاده شده اما در نسل جدید این نمایشگر با یک نمایشگر AMOLED جایگزین شده است. نمایشگر این گوشی همچنان بدون بریدگی بوده که از این جهت یک نکته مثبت حساب می‌شود. این نمایشگر ۶.۰۱ اینچی، رزولوشن FHD+ یا به طور دقیق‌تر ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد. نرخ تجدید این نمایشگر همچنان ۶۰ هرتز بوده و اگر به دنبال نرخ تجدید بیشتر می‌گردید، بهتر است سراغ گوشی گیمینگ Asus ROG یا ریزر فون ۲ بروید.

پردازنده این دستگاه همچنان اسنپ‌دراگن ۸۴۵ بوده و اگر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را بخواهید، می‌توانید بین دو مدل با ۶ و یا ۸ گیگابایت رم، انتخاب کنید. نسخه سوم اما حافظه رم ۱۰ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی دارد. صحبتی از پشتیبانی از microSD به میان نیامده و مشخص نیست این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند یا خیر.

با توجه به لیست مشخصات سخت‌افزاری، در پشت این گوشی شاهد یک دوربین ۱۲ و دوربین دوم ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی دستگاه، لنزی با دریچه دیافراگم f/1.75 دارد و سنسور آن از پیکسل‌های بزرگ ۱.۲۵μm استفاده می‌کند. دوربین جلویی دستگاه ۲۰ مگاپیکسلی بوده و جلوی آن لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

منبع انرژی این گوشی یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است و از فناوری Quick Charge 3.0 نیز در این گوشی پشتیبانی می‌شود. هنوز از نسخه اندروید دستگاه نیز مطمئن نیستیم اما احتمالا با اندروید ۸.۱ عرضه می‌شود و باید تا یکی دو ماه دیگر بروزرسانی اندروید پای نیز برای این گوشی منتشر شود. طبق معمول، پوسته اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 10 نیز روی این گوشی نصب خواهد بود.

اما تجربه بازی با این گوشی چگونه است؟ آنطور که شیائومی اعلام کرده، لوازم جانبی بهتری برای این گوشی عرضه خواهد شد. دو نسخه‌ای که رم ۶ و ۸ گیگابایتی دارند، با یک دسته آنالوگ برای گوشی عرضه می‌شوند اما نسخه‌ای که از ۱۰ گیگابایت رم بهره می‌برد، با دو دسته آنالوگ برای دو طرف گوشی عرضه می‌شود. همچنین یک دکمه سخت‌افزاری نیز روی گوشی وجود دارد که گوشی را به حالت گیمینگ می‌برد.

یک اپلیکیشن به نام Gamer Studio نیز روی این گوشی نصب شده است. این اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد که تنظیمات مربوط به پردازنده، نمایشگر، شبکه و غیره را تغییر دهد. به این ترتیب کاربر می‌تواند پروفایل‌های مختلف برای هر بازی بسازد تا با باز کردن هر کدام از بازی‌های مشخص شده، تنظیمات مورد نظر نیز اعمال شود. کاربران حتی می‌توانند تنظیمات مخصوص را به کمک ویژگی به نام Shark Code، با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ویژگی‌های این گوشی به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیائومی همچنین بلندگوهای استریو در این گوشی را بهبود بخشیده است. چراغ LED با رنگ‌های RGB نیز در زیر لوگو و بخش پشتی و لبه‌های کناری گوشی وجود دارد. روی پردازنده این گوشی نیز لوله بخار نصب شده تا خنک‌سازی پردازنده هم به بهترین نحو انجام شود. پشتیبانی از HDR10 نیز به نمایشگر دستگاه اضافه شده است. یک چیپست اختصاصی که توسط Pixelworks ساخته شده نیز در برد این گوشی قرار گرفته که کمک می‌کند محتوای SDR به محتوای HDR به صورت لحظه‌ای تبدیل شود. این ویژگی را پیش‌تر در گوشی Nokia 7.1 دیده بودیم و حالا برای اولین بار شاهد آن در یک گوشی گیمینگ هستیم. متاسفانه خبری از پورت هدفون در این گوشی نیست که این تصمیم کمی عجیب به نظر می‌رسد. اگرچه امروزه اکثر شرکت‌ها پورت هدفون را از گوشی‌های خود حذف کرده‌اند اما حداقل در گوشی‌های گیمینگ، بهتر است شاهد این پورت باشیم.

مدل پایه این گوشی با رم ۶ گیگابایتی، قیمتی معادل ۴۶۰ دلار خواهد داشت. مدل بعدی با رم ۸ گیگابایت قیمتی معادل ۵۰۵ دلار دارد و هر دو مدل ذکر شده دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی خواهند بود. این دو نسخه از تاریخ ۱۹ آبان ماه در کشور چین برای فروش عرضه خواهند شد.

مدل سوم و خاص‌ترین نسخه Black Shark Helo، که حافظه رم ۱۰ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، هنوز قیمت و زمان عرضه مشخصی ندارد و قرار است اطلاعات آن به زودی اعلام شود. شما درباره این گوشی چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Mojtaba

    فکر میکنم نبود درگاه هدفون زیاد هم نقص نیست چون الان تمرکز هدفون ها روی بی سیم هست و شما تصور کن که جای هدفون هم داشت که یک سیم وسط بازی بیاد جلوی چشمات!! در هر صورت مهمترین نکته ها در گوشی گیمینگ همین ساختار و نمایشگر های با پاسخ دهی بالاست و اینکه پیش بینی سنگینتر شدن گرافیک ها وقتی بشه مسلما سخت افزار رو سعی میکنن شرکت ها قویترین نسخه بذارن

  2. Avatar علی

    من واقعا تفاوت یک گوشی که اسمش گیمینگ هست و یک گوشی معمولی رو متوجه نمیشم.پردازنده اسنپ دراگون و آدرنو.این که توی همه گوشی های سطح بالا هست.نکته بعدی اینه که آیا واقعا سنگین ترین بازی اندرویدی چه الان و چه چند سال دیگه به ۱۰ گیگ رم احتیاج دارن؟درسته که یسری نرم افزارم برای این گوشیا ارائه میشه ولی واقعا محتوایی وجود نداره که گوشی پرچمدار همین برند شیامی که لقب گیمینگ رو هم یدک میکشه نتونه اجرا کنه.بنظر من تنها تفاوت،فقط ظاهر خشنتر هست.
    ولی شیامی رو بخاطر قیمت بسیار مناسب محصولاتش و کیفیت بسیار خوبش تحسین میکنم.

    1. Avatar shahabmp

      مشکل اینجاست که شما تفاوت بین گوشی گیمینگ و گوشی معمولی با تفاوت پی سی گیمینگ و پی سی معمولی مقایسه میکنید، در صورتی که در مورد گوشی های گیمینگ مسئاله قدرت پردازشی نیست بلکه تمرکز روی تعامل بهتر کاربر با گوشی حین بازیه! چیزهایی مثل سرعت پاسخدهی بالاتر نمایشگر، یا صدای با کیفیت تر، یا تخصیص بهتر منابع سخت افزاری به بازی، یا ایجاد تجربه راحت تر کنترلر ها، توی گوشی های گیمینگ بحث سخت افزار عجیب غریبی مثل سی پی یو و جی پی یو خفن نیست!! برای مثال ریزر فون که یه گوشی گیمینگه صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز داره در صورتی که تمام گوشی های پرچمدار بازار ۶۰ هرتز هستند، یعنی زمانی که بازی روی صفحه این گوشی اجرا میشه شما مکث هایی که توی بهترین گوشی های بازار هست هم توی این گوشی ندارید و بازی میتونه تا سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا بشه، همچنین بلندگو های استریو فوق العاده ای داره که تجربه صوتی بهتری موقع بازی فراهم میکنه، همینطور لبه های پهنی داره که باعث میشه گوشی راحت تر توی دست بشینه و انگشت ها راحت تر روی کنترلر های بازی قرار بگیرن، اینجور چیزا یه گوشیو تبدیل به گوشیه گیمینگ میکنه نه قدرت پردازش استثنایی!!! در مورد رم هم برای اندروید هرچی رم بزارن کمه، همین الان بازی های زیادی مثل فورت نایت هستند که برای اجرای روون و بی مشکل به حداقل ۶ گیگ رم نیاز دارن، این یعنی اینکه شما ظرف ۱ تا نهایتا ۲ سال با بازی هایی روی گوشی مواجه میشین که برای بهترین اجرا نیاز به ۱۰ گیگ رم یا حتی بیشتر دارن مخصوصا در مورد اندروید که به دلیل معماری خاصش کلا رم دوست داره 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه