شیائومی Mi 9 رسما معرفی شد؛ اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

۱ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
شیائومی Mi 9

بالاخره این شرکت چینی از جدیدترین پرچم‌دار خود تحت عنوان شیائومی Mi 9 همراه با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی، بهره‌گیری آن از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 است که از سنسور نیم اینچی با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری بهره می‌برند که به لطف تکنولوژی Quad Bayer می‌توانند به پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری تبدیل شوند. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ مبتنی بر سنسور سامسونگ است.

شیائومی Mi 9 همچنین از دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی هم بهره می‌برد که میدان دید ۱۱۷ درجه‌ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. سنسور این دوربین مجهز به پیکسل‌های ۱ میکرومتری است و بر روی آن لنزی با گشودگی دیافراگم F/2.2 قرار دارد که به لطف قابلیت فوکوس خودکار، کاربران می‌توانند در فاصله‌ی ۴ سانتی‌متری تا سوژه، عکس‌های ماکرو ثبت کنند. در نهایت باید به دوربین سوم اشاره کنیم که از نوع تله‌فوتو است و زوم ۲ برابری اپتیکال را امکان‌پذیر می‌کند و در آن سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

شیائومی Mi 9

نمایشگر ۶.۳۹ اینچی این گوشی مبتنی بر تکنولوژی سوپر AMOLED است و با داشتن رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ می‌تواند انواع و اقسام محتواها را با کیفیت بالایی نمایش دهد. این نمایشگر حاشیه‌های اندکی دارد و به لطف بهره‌گیری از بریدگی قطره‌ای شکل، شیائومی می‌گوید نسبت آن به کل بدنه، ۹۰.۷ درصد است و حداکثر روشنایی آن هم به ۶۰۰ نیت می‌رسد. علاوه بر این، با استفاده از حالت تاریک رابط کاربری می‌توان تا ۸۳ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

بریدگی نمایشگر این گوشی یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. هوش مصنوعی شیائومی Mi 9 می‌تواند اعوجاج مربوط به دوربین اولتراواید را کاهش دهد و حتی این توانایی را دارد که در مواقع مورد نیاز، به کاربران بگوید برای ثبت بهتر سوژه از کدام دوربین استفاده کنند. این گوشی همچنین از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد و واجد GPS دو فرکانسه و سنسور مادون قرمز است.

شیائومی Mi 9

محافظ گوریلا گلس ۶ از نمایشگر زیبای این گوشی محافظت می‌کند. در پنل پشتی هم محافظ گوریلا گلس ۵ قرار گرفته و برای محافظت از دوربین‌ها، از شیشه یاقوت کبود استفاده شده است. در این میان، باید به ضد آب نبودن این گوشی هم اشاره کنیم که یک ضعف برای شیائومی Mi 9 محسوب می‌شود.

شیائومی برای این گوشی، از لحاظ شارژ سریع امکانات قابل توجهی را عملی کرده است. کاربران برای شارژ با سیم، می‌توانند از توان ۲۷ وات بهره ببرند. البته در جعبه این گوشی، شارژر ۱۸ واتی قرار گرفته است. علاوه بر این، باید به توان بسیار بالای شارژ بی‌سیم آن هم اشاره کنیم که از توان ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند و در این زمینه رکورددار محسوب می‌شود. در کنار تمام این موارد، باید بگوییم که انرژی این گوشی از طرف یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می شود.

شیائومی Mi 9

قلب تپنده‌ی این گوشی، تراشه ۷ نانومتری اسنپ‌دراگون ۸۵۵ است که در کنار آن، ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب شیائومی Mi 9، حالت Game Turbo است که هنگام انجام بازی‌های سنگین می‌تواند فشار را بر پردازنده و پردازنده گرافیکی افزایش دهد تا تجربه گیمینگ روان‌تری رقم بخورد.

همچنین نسخه‌ی ویژه‌ای از این گوشی هم معرفی شد که از پنل شفاف بهره می‌برد ولی این پنل فقط قطعات جعلی را نمایش می‌دهد. این مدل مبتنی بر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است و در ابتدا فقط در بازار چین عرضه می‌شود.

مدل استاندارد شیائومی Mi 9 در رنگ‌های بنفش، آبی و مشکی روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی در چین ۴۵۵ دلار و قیمت مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۴۹۰ دلار است. همچنین برای خرید نسخه دارای پنل شفاف که مبتنی بر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است، باید مبلغ ۵۹۵ دلار پرداخته شود.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه