صفحه‌هایی که ناسا از زمین به فضا فرستاده را گوش کنید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی که دو فضاپیمای Voyager در سال ۱۹۷۷ به فضا فرستاده شدند، دو صفحه‌ی گرامافون طلایی را با خود به همراه بردند؛ صفحه‌هایی که صداهایی از زمین روی آن‌ها ضبط شده بود.

گوش دادن به صفحه‌هایی که دو فضاپیمای Voyager به همراه خود حمل می‌کنند راحت‌تر شد

این فضاپیماها از مشتری، زحل، اورانوس، نپتون و هم‌چنین کناره‌های بیرون کهکشان عبور کردند. این صفحه‌های گرامافون هم به عنوان پیغام‌هایی برای موجودات فضایی یا سفینه‌های آن‌ها در Voyagerها قرار داده شده بودند. طوری که «کارل ساگان»، اخترشناس معروف این پدیده را به انداختن یک بطری حاوی پیغام در اقیانوس تشبیه کرده بود.

Voyager-2

در میان صداهایی که روی این صفحه ضبط شده بود، صدای باران، صدای ضربان قلب، صدای یک مادر و بچه، صدای موسیقی و هم‌چنین پیغام‌هایی به زبان‌های مختلف وجود داشت.

حتی اگر هم یک فضایی نیستید و فضاپیما ندارید، می‌توانید به صداهایی که در این صفحه‌های گرامافون ضبط شده‌اند گوش کنید. ناسا اخیرا صداهای فرستاده شده توسط فضاپیماهای Voyager را روی وب‌سایت SoundCloud برای گوش دادن قرار داده است.

Voyager1

این صداها قبلا هم به‌صورت کلیپ‌های کوتاه در وب‌سایت ناسا موجود بودند، اما وب‌سایت SoundCloud گوش دادن به آن را ساده کرده است. در نتیجه دیگر نیازی نیست تا کلیپ‌ها را جدا از هم گوش کنید.

برای گوش دادن به صداهایی که از زمین به فضا فرستاده شده‌اند، به وب‌سایت زیر بروید:

soundcloud.com/nasa

منبع: Popsci

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه