صفحه نمایش جدید سامسونگ کش می‌آید

۸ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شعبه‌ی ساخت صفحه‌ی نمایش شرکت سامسونگ، یعنی همان شرکت Samsung Display، از نمونه‌های اولیه‌ی جالب و جدیدی در مراسم Display Week رونمایی کرده است. رویداد Display Week از سوی سازمانی به اسم «جامعه‌ی صفحه‌های اطلاعاتی» برگزار می‌شود و در طول این رویداد، شرکت‌های مختلف به نمایش تکنولوژی‌های جدید صفحه نمایش خودشان می‌پردازند.

اولین صفحه جدید ساموسنگ، یک صفحه نمایش OLED است که می‌توان آن را چرخاند، تا کرد یا حتی مثل یک کش آن را کشید؛ نکته‌ی جالب این صفحه‌ی نمایش ۹.۱ اینچی این است که پس از کش آمدن یا تا شدن، خودش به صورت خودکار به حالت اصلی‌اش باز می‌گردد.

برخلاف صفحه‌های نمایش منعطفی که تا به امروز ساخته شده بودند و فقط به یک سمت تا می‌شدند، می‌شود صفحه نمایش جدید سامسونگ را به هر سمتی تا کرد. هنوز هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این صفحه در یک محصول وجود ندارد، اما به طور کلی تکنولوژی جالبی را به نمایش می‌گذارد.

صفحه نمایش بعدی سامسونگ، یک LCD کوچک ۱.۹ اینچی است که وضوح تصویری برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد. موارد استفاده از این صفحه، هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده است. پیکسل‌های صفحه‌های نمایشی که روی هدست‌های واقعیت مجازی فعلی وجود دارد، به دلیل اینکه به چشم نزدیک هستند و وضح تصویر آن‌ها پایین است، کاملا به چشم می‌آیند. این صفحه‌ی جدید سامسونگ می‌تواند چنین مشکلاتی را برطرف کند. برای مقایسه، می‌توانیم به هدست Rift شرکت Oculus اشاره کنیم که وضوح تصویر صفحه نمایش آن، ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است.

سامسونگ در نهایت یک صفحه‌ی نمایش OLED کوچک را معرفی کرد که می‌تواند بدون نیاز به عینک، تصویر سه‌بعدی را به چشم منتقل کند. نینتندو هم در جدیدترین مدل کنسول ۳DS، قابلیت سه‌بعدی را از صفحه‌ی نمایش آن حذف کرده و نمی‌دانیم سامسونگ چرا دوباره سراغ این تکنولوژی رفته است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه