صفحه نمایش برای کودکان زیر دوسال مناسب نیست

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

صفحه نمایش تلویزیون و موبایل و تبلت تا چقدر برای کودکان مناسب هستند؟ بعد از ده‌ها سال تحقیق دانشمندان به این نتیجه رسیدند که صفحه نمایش تلویزیون، کامپیوتر، موبایل و تبلت برای کودکان زیر ۲ سال اصلا مناسب نیستند. البته در سال ۱۹۹۹ قانونی در کشور آمریکا وضع شده بود که  در آن گفته شده بود که کودکان زیر ۱۸ ماه نباید جلوی نمایشگرهای مختلف قرار بگیرند.

در این تحقیقات گفته شده که کودکان بین ۲ تا ۵ سال هم باید روزی یک ساعت در معرض صفحه نمایش محصولات مختلف قرار بگیرند. البته گفته شده که برقراری تماس‌های تصویری مانند Face Time ضرری برای کودکان نخواهند داشت و می‌توان در این حالت از محصولات مختلف استفاده کرد.

محققان گفته‌اند که استفاده از تلویزیون و نمایشگرهای مختلف می‌تواند در کودکان بین ۲ تا ۵ سال برای مسائل آموزشی مورد استفاده قرار بگیرند. کودکان در این سن می‌توانند از دنیای مجازی چیز یاد بگیرند و آن را در دنیای واقعی استفاده کنند. البته میزان استفاده از صفحه نمایش باید کوتاه باشد. همچنین گفته شده که از هزاران برنامه‌ای که برای آموزش به کودکان در App Store وجود دارد، تعداد بسیار کمی از آن‌ها برای کودکان مناسب هستند و به همین دلیل نباید از آن‌ها استفاده کرد.

منبع: sciencemag

‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه