تیم کوک: صنعت خودروسازی آماده‌ی یک تغییر بزرگ است

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تیم کوک

شایعات درباره‌ی خودروی اپل روزبه‌روز بیشتر می‌شوند و حتی مدیرعامل این شرکت هم آن‌ها را رد نمی‌کند. تیم کوک به تازگی در گفتگویی با Wall Street Journal نظر خودش را درباره‌ی آینده‌ی صنعت خودروسازی اعلام کرده است.

مدیرعامل اپل در صحبت‌هایی گفت که در آینده تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی به وجود خواهد آمد.

تیم کوک گفته: “خواهیم دید در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. من فکر می‌کنم که صنعت خودروسازی آماده‌ی یک تغییر بزرگ است.” او درادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که اپل در کوتاه مدت قصد دارد تجربه‌ی کار با آیفون را در خودروها برای کاربران به‌همراه بیاورد.

کوک در ادامه گفت: “نرم‌افزار یک ویژگی بسیار مهم در خودروهای آینده به‌شمار می‌رود. رانندگی خودکار هم تا چند سال دیگر اهمیت بالایی پیدا می‌کند. در آینده‌ای نه‌چندان دور تکنولوژی به سمت ساخت نسل جدید اتومبیل‌ها حرکت خواهد کرد. تمرکز صنعت خودرو از روی ساخت موتورهای احتراق داخلی برداشته می‌شود و این موضوع تغییر زیادی را در آینده به وجود می‌آورد و باعث ایجاد یک تحول بزرگ در صنعت خودروسازی خواهد شد.”

اتومبیل اپل

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. مهمان

    خیلی خوبه که سوخت های فسیلی نقشی ندارن
    هم برای اینکه هوا رو الوده میکنن
    هم برای اینکه گرونن

  2. ابوذر

    آغازی بر پایان سوخت های فسیلی

    در ده اخیر اتفاقات بسیاری در صنعت خودرو افتاده است. حرکت به سمت خودرو های کاملا برقی و هیبریدی از یک طرف و پیشرفت در ضمینه های مختلف ارتباطی و ناوبری و هوش مصنوعی در اشکال مختلف از طرف دیگر این صنعت را دچار دگرگونی های بسیاری کرده.
    اگر به این پیشرفت ها به چشم قطعات پازل نگاه کنیم ، شاید امروز با تصویری تقریبا کامل رو برو باشیم. تصویری متشکل از قطعاتی همچون “سیستم پارک خود کار، سیستم تشخیص خطوط جاده، نقشه های بسیار دقیق و سیستم ناوبری آنلاین، تغییرات عمده در سیستم های نیروی محرکه و انتقال و بازیافت قدرت، رابط های کاربری بسیار نو آورانه ، سیستمهای جدید زخیره سازی انرژی” که تصویری نیمه تمام را تشکیل میدهند.

    حال اگر این پازل ناتمام و کامل نشده را با قطعاتی که هر لحضه گمان فرا رسیدن آنها میرود ،همچون “باطری هایی با توان زخیره سازی فوق العاده بالا و عمر طولانی، هوش مصنوعی ، اینترنت ماهواره ای ، . . . ” و البته توان بسیار و خلاقیت نامتناهی ابر شرکتهایی همچون “گوگل، تسلا، اپل، فیلیپس و البته سامسونگ” همراه کنیم، شایدبتوان این پازل را که تصویری از آینده است را کاملتر و نزدیکتر از همیشه ببینیم.

    اپل با ارتقاع تکنوژلوی و دگرگون کردن صنعتی که در آن قدم گذاشته و البته ایجاد بازاری سود آور در آن زمینه ، همیشه پیام آور جهانی نو و دریچه ای جدید بوده. ازسیستم عامل و رایانه های شخصی و پخش کننده های موسیقی تا تکنولوژی wifi. از تلفن همراه و تبلت تا مک پرو ….، اپل همیشه در بهترین زمان بیشترین تاثیر را بر تایم لاین هر محصول داشته.
    با شناختی که همه ما از شرکتهای یاد شده(گوگل، تسلا، اپل، فیلیپس ، سامسونگ و…) داریم و سخنان گاه و بیگاه مدیران آنها، شاید بتوان آینده ای روشنتر برای صنعت حمل و نقل و متعاقبا طبیعت را تصور کرد.

    با این چشم انداز شاید وقت آن فرا رسیده تا بعد از چند قرن تکنولوژی از آغوش مادر طبیعت خارج شود و از گرده سوختهای فسیلی فرود آید و با اولین گامها ، هر چند سست و نا پایدار به سمت جهانی بزرگ و پیچیده به نام ” انرژی های نو و قابل تجدید ” حرکت کند.

    1. حمید

      آقای ابوذر متنی که نوشتی خیلی جالب بود. فقط چند تا غلط املایی داشتی که میگم تا مطالبت رو بی‌نقص‌تر بنویسی:
      ۱- دهه – آغاز خط یک
      ۲- زمینه – پایان خط یک
      ۳- ذخیره – میانه‌ی خط پنج
      ۴- لحظه – میانه‌ی خط هفت
      ۵- ذخیره – پایان خط هفت
      ۶- ارتقا – آغاز خط ده
      چند مورد هم فعل “است” رو جا انداخته بودی مثل کرده (است) در خط دو ، بوده (است) در خط یازده و داشته (است) در خط دوازده

      1. ابوذر

        کلا از این متن همین ها به چشمتون اومد؟؟؟
        خود متن!!!
        موضوعی رو که حمل میکرد؟؟
        هدف؟؟
        دیدگاه؟؟

        اقا معلم!!!

  3. محمد کریمی

    مطلبی بسیار عالی بود
    هرچی اخبار از اپل دارید بزارید
    حتی اگه بد باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه