کار طراحی و توسعه سامسونگ گلکسی اس ۱۱ به پایان رسید

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گلکسی اس 11

گلکسی اس ۱۱ در حال حاضر مورد انتظارترین پرچم‌داری است که قرار است در سال ۲۰۲۰ از سوی سامسونگ معرفی و روانه بازار شود. بنابراین سامسونگ از الان مسلما کار روی این گوشی را آغاز کرده و این بدان معناست که تا زمان معرفی از این گوشی بارها و بارها شاهد انتشار جزئیاتی از آن هستیم!

کار طراحی گلکسی اس ۱۱ به پایان رسیده!

گلکسی اس 11

بعد از مدت‌ها تحقیق و فعالیت، ظاهرا کار طراحی و توسعه گلکسی اس ۱۱ به پایان رسیده. این خبر از سوی موسسه ice Universe منتشر شده که منبع بسیار موثقی است. در واقع سال گذشته در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۸ بود که کار تحقیق و توسعه گلکسی اس ۱۰ به پایان رسیده بود و زمان پایان کار گلکسی اس ۱۱ نیز تقریبا با این جدول زمانی همخوانی دارد.

اینکه سامسونگ دقیقا چه طرح و برنامه‌هایی برای گلکسی اس ۱۱ در نظر دارد هنوز کاملا مشخص نشده اما ظاهرا زبان طراحی شباهت زیادی با سری قبل یعنی گلکسی اس ۱۰ دارد. گفته می‌شود همانند قبل نمایشگر امولد با (یک یا بیشتر) حفره موجود در آن ظاهر جلویی پرچم‌دار جدید را تشکیل می‌دهد اما حاشیه‌ها تا حدودی کاهش خواهند یافت و نمایشگر این گوشی از نسبت تصویر بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود نمایشگر گلکسی اس ۱۱ و اس ۱۱ پلاس کمی خمیده باشد و در مدل استاندارد دو حفره برای تعبیه دوربین سلفی برای آن در نظر گرفته شود که یکی از آن‌ها برای عملکرد بهتر سنسور تشخیص چهره می‌تواند سنسور ToF باشد.

در مورد جانشین گلکسی اس ۱۰e که پرچم‌دار مقرون به صرفه سری اس ۱۰ به حساب می‌آمد نیز خبرهای کمی منتشر شده اما اکثر آن‌ها به این نکته اشاره داشته‌اند که بخش جلویی گوشی را یک نمایشگر تخت تشکیل می‌دهد که تنها یک دوربین سلفی درون آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: گلکسی اس ۱۱ از حاشیه‌های کمتری به نسبت گلکسی اس ۱۰ برخوردار خواهد بود

 

گلکسی اس 11

در مورد گلکسی اس ۱۱ پلاس نیز به نظر می‌رسد شاهد استفاده از سه دوربین سلفی باشیم! سامسونگ اخیرا پتنت یک حفره بسیار بزرگ برای تعبیه سه دوربین را نیز به ثبت رسانده اما یک منبع بسیار موثق نیز اعلام کرده این گوشی می‌تواند از سه دوربین مجزا برای عکاسی سلفی استفاده کند.

بهبود دوربین اصلی در تمامی مدل‌ها

اینطور که انتظار می‌رود، سامسونگ باید همه دوربین‌های اصلی را ارتقا دهد. در گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ تقریبا شاهد عملکرد مشابه دوربین‌های اصلی بودیم و این مسئله نباید در گلکسی اس ۱۱ نیز تکرار شود.

بنابر شایعات و انتظارات، گلکسی اس ۱۱ و مدل بزرگ‌تر آن احتمالا از ۴ دوربین در پنل پشتی بهره می‌برند و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی نیز که از گلکسی اس ۷ تاکنون در گوشی‌های سامسونگ به عنوان دوربین اصلی حضور داشته جای خود را به یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی خواهد داد.

این دوربین به احتمال فراوان با یک دوربین بهبود یافته فوق عریض، سنسور ToF برای بهبود عکاسی پرتره و واقعیت افزوده و در نهایت نیز یک دوربین پریسکوپی جدید با قابلیت بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال همراه خواهد بود. دوربین پریسکوپی جدید قرار است به عنوان رقیبی برای دوربین گوشی هواوی و جانشینی برای دوربین تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی ۲ برابری باشد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که در رابطه با گوشی گلکسی اس ۱۱ سامسونگ می‌دانیم

گلکسی اس 11

در گوشی گلکسی اس ۱۱e نیز شاهد دوربین اصلی، دوربین فوق عریض و یکی از دو دوربین دیگر خواهیم بود که به طور کلی از نظر عملکرد فرقی با مدل‌های بزرگ‌تر نخواهند داشت. سامسونگ می‌تواند جهت سود بیشتر، گلکسی اس ۱۱e را با دوربین ToF روانه بازار کرده و سیستم بزرگ‌نمایی جدید را با مدل‌های استاندارد و پلاس معرفی کند. هرچند در گذشته بارها شاهد غافلگیری‌هایی از سوی سامسونگ بودیم و اتفاقات عجیب می‌تواند این بار در گلکسی اس ۱۱e نیز رخ دهد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ از جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود به نام اگزینوس ۹۹۰ رونمایی کرد

اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰؟

تمامی پرچم‌داران سال ۲۰۲۰ که برای کشور آمریکا تولید می‌شوند به احتمال زیاد به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهند شد. این در حالی است که محصولاتی که به اروپا و یا بازارهای جهانی عرضه می‌شوند از پردازنده جدید سامسونگ که اخیر نیز معرفی شده و اگزینوس ۹۹۰ نام دارد استفاده خواهند کرد.

به همراه این پردازنده‌های قدرتمند، شاهد استفاده از ۱۲ گیگابایت رم در مدل‌های استاندارد و پلاس و ۸ گیگابایت رم در مدل مقرون به صرفه خواهیم بود. در مورد حافظه داخلی این گوشی‌ها هنوز اطلاعات زیادی در دسترس نیست. شاید سامسونگ بخواهد همه مدل‌ها را با حافظه ۲۵۶ گیگابایت روانه بازار کند چرا که اکنون اکثر میان‌رده‌ها نیز از حافظه ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برند. با این حال ۱۲۸ گیگابایت حافظه کمی برای یک پرچم‌دار مقرون به صرفه نیست و می‌تواند هزینه‌ها را نیز کمتر کند.

از نظر نرم‌افزار مسلما گلکسی اس ۱۱ با اندروید ۱۰ به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض و رابط کاربری One UI 2.1 و همچنین پشتیبانی کامل از شبکه اینترنت ۵G راهی بازار خواهد شد. علاوه بر این‌ها انتظار می‌رود شارژر سریع ۴۵ واتی هم در مدل‌های استاندارد و پلاس درون جعبه وجود داشته باشد.

شاید تنها وجه مشترک بین این پرچم‌دارها این باشد که هیچ یک از آن‌ها از جک محبوب ۳.۵ میلی‌متری صدا برخوردار نیستند. اینکه سامسونگ برای جبران این فقدان درون جعبه گزینه‌های دیگری در اختیار کاربر قرار می‌دهد یا خیر مشخص نیست. اما نبود جک هدفون بدون شک صحت خواهد داشت!

بیشتر بخوانید: اگزینوس ۹۹۰ می‌تواند پردازنده A13 اپل و اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس را شکست دهد

منبع: phonearena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رضا

    فک کنم امسال سال عنکبوته همه تولید کننده ها سه چهارتایی دوربین میزنن رو گوشی، ول کن هم نیستن بسه چندتا دوربین نیازه رو گوشی اخه:( (اونایی که دوربین خفن میخوان یه dslr میخرن خب)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه