چطور بیف استراگانف درست کنیم؟

۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
طرز تهیه بیف استراگانف

همانطور که از نام بیف استراگانف پیداست، این غذا یک غذای روسی است. اما شاید همه طرز تهیه بیف استراگانف را بلد نباشند یا ندانند که معنی اسم بیف استراگانف چیست.

این خوراک برای اولین بار در قرن ۱۹ میلادی در روسیه ابداع شد. طبق گفته‌ها نام بیف استراگانف از لغت «استراگات» گرفته شده که در زبان روسی به معنی رشته رشته کردن است. چیزی نگذشت که دستور پخت بیف استراگانف به کشورهای دیگر اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و حتی ایران هم راه پیدا کرد.

طرز تهیه بیف استراگانف روسی اولین بار در یک کتاب آشپزی به نام «هدیه‌ای برای زنان جوان خانه‌دار» نوشته شد. طبق دستور پخت این کتاب در مواد اولیه‌ی آن خردل و آب گوشت و قلم وجود داشت. اما رفته رفته دستور پخت این غذا نسبت به جغرافیای مناطق دچار تغییر شد و در کشورهای مختلف مواد اولیه‌ی متفاوتی برای طبخ آن استفاده کردند.

برخی تغییرات، تفاوت در نوع برش دادن و مزه‌دار کردن گوشت است و برخی دیگر حذف و اضافه شدن مواد غذایی و حتی استفاده کردن از مرغ به جای گوشت گوساله را شامل می‌شود. در برخی کشورها بیف استراگانف را در کنار برنج و در برخی مناطق مثل ایران آن را با نان و سیب‌زمینی سرخ‌کرده سرو ‌می‌کنند.

در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ طرز تهیه بیف استراگانف ایرانی با خامه و گوشت گوساله را به شما آموزش می‌دهیم.

دستور پخت بیف استراگانف

مواد لازم برای بیف استراگانف

  • گوشت گوساله: ۵۰۰ گرم
  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • سیب‌زمینی: ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • کره: ۳۰ گرم
  • آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
خرید مواد لازم بیف استراگانف از دیجی‌کالا

طرز تهیه بیف استراگانف

بیف استراگانف چیست

۱.
برای شروع گوشت گوساله را که به صورت نوارهای باریک خرد کرده‌اید در یک تابه با حرارت بالا و کمی کره و روغن تفت دهید تا سرخ شود.

پیاز سرخ کرده

۲.
پس از سرخ شدن گوشت‌ها، آن‌ها را از تابه خارج کنید و پیازها را که به صورت خلال خرد کرده‌اید در همان تابه تفت دهید تا جایی که سبک و کمی طلایی شوند.

آموزش آشپزی

۳.
آرد را به پیازها اضافه کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید.

طرز تهیه بیف استروگانف

۴.
پعد از این که آرد تفت خورد، گوشت‌های سرخ شده را به تابه اضافه کنید و روی آن‌ها آب جوش بریزید. آب جوش را باید به اندازه‌ای بریزید که آب تا روی گوشت‌ها را بگیرید.

بیف استراگانف فرانسوی

۵.
در تابه را ببندید و حرارت شعله را کم کنید تا گوشت‌ها برای ۲ الی ۳ ساعت کامل بپزند.

بیف استروگانف ایرانی

۶.
سیب‌زمینی را به صورت خلال‌های بسیار باریک برش بزنید و بشویید. سپس آن‌ها را با دستمال خشک کنید و در تابه‌ای که روغن آن کاملا داغ شده بریزید و به صورت غوطه‌ور سرخ کنید.

بیف استروگانف با مرغ

۷.
بعد از این که گوشت کاملا پخت، قارچ‌های حلقه‌حلقه شده را به همراه فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

بیف استراگانف سامان گلریز

۸.
در آخر پخت، خامه و نمک را به گوشت و قارچ اضافه کنید و هم بزنید. برای سرو بیف استراگانف را در ظرف سرو بکشید و سیب‌زمینی‌های خلال شده را روی آن بریزید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه