اریک اشمیت، مدیر گوگل، به اپل میوزیک طعنه می‌زند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اریک اشمیت (Eric Schmidt)، رییس آلفابت شرکت مادر گوگل، علاقه‌ی زیادی به هوش مصنوعی دارد. اشمیت در یادداشتی به BBC نوشته‌ است که ما امروز به هوش مصنوعی واقعی از هر زمان دیگری نزدیک‌تر هستیم و تحقیق مداوم در توسعه‌ی آن تاثیرات مثبتی برای عموم مردم خواهد داشت.

اریک اشمیت، مدیر عامل آلفابت، اخیرا در یادداشتی که درباره‌ی هوش مصنوعی نوشته، با لحنی کنایه‌آمیز به اپل میوزیک اشاره کرده است.

اشمیت در یادداشت‌اش اشاره می کند که تحقیقات در زمینه‌ی هوش مصنوعی چند سال پیش به نقطه‌ی عطف رسید. در آن زمان گروهی با تخصص در شبکه‌های عصبی مصنوعی توانستند به میزان چشمگیری قابلیت تشخیص تکلم را در هوش مصنوعی ارتقا دهند. اشمیت همچنین اشاره کرد که علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به تکنولوژی‌هایی که می‌توانند مشکلات واقعی را حل کنند، باعث شد تحقیقات در زمینه‌ی هوش مصنوعی گسترده‌تر شود.

اشمیت همچنین یادداشت‌اش را بستری مناسب برای طعنه زدن به اپل دانست. او در نوشته‌هایش اشاره‌ای ضمنی و توام با کنایه به اپل میوزیک کرد. او از تاثیرات هوش مصنوعی بر سرویس‌های موسیقی مدرن، مثل اسپاتیفای، صحبت کرد و گفت شرکت‌ها برای تعیین آهنگ بعدی که کاربر می‌خواهد به آن گوش دهد باید از الگوریتم استفاده کنند؛ نه اینکه کلکسیونی از موسیقی را که از قبل توسط عده‌ی محدودی انتخاب شده، (دقیقا کاری که اپل انجام می‌دهد) در اختیار کاربر قرار دهند. به گفته‌ی اشمیت این روش دیگر قدیمی شده است.

این اولین بار نیست که مدیر گوگل به اپل کنایه می‌زند و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود. درست است که اپل میوزیک کاستی‌های مختلفی دارد، اما کلکسیون آهنگ‌های گلچین شده‌ی آن نه تنها جزو کاستی‌ها به حساب نمی‌آید، بلکی یکی از ویژگی‌های خوب اپل میوزیک است. گزینش موسیقی به کمک الگوریتم‌های پیشرفته یا انسان هر دو قابل دفاع هستند؛ و موفقیت اسپاتیفای (الگوریتمی) و اپل میوزیک (گزینش توسط انسان) این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

گوگل برای پیشرفت بسیاری از سرویس‌های خود به هوش مصنوعی و الگوریتم وابسته است؛ به همین دلیل مسوولان آن فکر می‌کنند که همه‌ی شرکت‌ها باید از خطی مشی آنها پیروی کنند.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه