عرضه‌ی اپ‌های تقلبی، مثل آنتی‌ویروس، روی iOS ممنوع می‌شود

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال‌هاست که روی اپ‌استور اپل می‌توانید آنتی‌ویرویس‌هایی را پیدا کنید که برای سیستم عامل iOS ساخته شده‌اند؛ آنتی‌ویروس‌هایی که در اصل نرم‌افزارهایی تقلبی هستند و هیچ کاربردی برای کاربر ندارند. اپل برای از بین کامل چنین نرم‌افزارهایی، قوانین تازه‌ای تنظیم کرده است؛ طوری که بر اساس قوانین جدیدی که برای توسعه دهندگان مشخص شده، عرضه‌ی نرم‌افزارهایی مثل آنتی‌ویروس برای iOS کاملا ممنوع خواهد شد.

اگر یک اپ از محتوا یا سرویسی صحبت کند که آن را ارایه نمی‌دهد، آن اپ از روی اپ استور پاک خواهد شد.

طبق قوانین بروزرسانی شده‌ی اپل، اگر یک اپ از محتوا یا سرویسی صحبت کند که آن را ارایه نمی‌دهد، آن اپ از روی اپ استور پاک خواهد شد. اپ‌هایی که به عنوان آنتی‌ویروس روی اپ استور اپل وجود دارند، بر اساس این قانون جدید باید پاک شوند. چون اپ‌ها، البته به غیر از اپ‌های اصلی دستگاه و ساخته‌ی خود اپل، امکان دسترسی به هسته‌ی iOS و دستکاری این سیستم عامل را ندارند. در نتیجه امکان اسکن برای ویروس یا چنین چیزی روی iOS وجود ندارد.

اپل سال گذشته چند اپ آنتی ویروس را و هم‌چنین ضد بدافزار را از روی فروشگاه خود پاک کرده بود، ولی قوانین جدید کاری می‌کنند که دیگر نه تنها این آنتی‌ویروس‌ها، بلکه هر نرم‌افزار تقلبی و  از همان ابتدای کار نتوانند فعالیت کنند.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین

    تنها چیزی که اپل بی چون و چرا توش خوب عمل کرده و بقیه نتونستن باهاش رقابت کنن، تمیز نگه داشتن اپ استورشه. این خیلی برای اعتبار سیستم‌عامل اهمیت داره.

    راستی”بردن” رو جا انداختید:
    اپل برای از بین »بردن « کامل چنین نرم‌افزارهایی، قوانین تازه‌ای تنظیم کرده است؛

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه