علاج بیماری‌ها، هدف اصلی فعالیت‌های بشردوستانه‌ی مارک زاکربرگ

۱۵ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، در صفحه‌ی فیسبوک خودش پستی گذاشته و بار دیگر در آن توضیح داده که یافتن راه علاج بیماری‌ها جزو اهدافی است که او می‌خواهد با سرمایه‌ی ۴۵ میلیارد دلاری‌اش به آن دست یابد.

اگر ما کارمان را درست انجام دهیم، واقعا این فرصت را داریم که طی ۱۰۰ سال آینده راه علاج همه یا حداقل اکثر بیماری‌ها را پیدا کنیم.

او در ویدیویی که با متن این پست همراه بود گفت: “کشور ما برای درمان افرادی که بیمار هستند ۵۰ برابر بیشتر از یافتن روش معالجه‌ی خود بیماری هزینه می‌کند. اگر ما کارمان را درست انجام دهیم، واقعا این فرصت را داریم که طی ۱۰۰ سال آینده راه علاج همه یا حداقل اکثر بیماری‌ها را پیدا کنیم. اگر بیشتر در علم سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم با سرعت بیشتری به سمت علاج بیماری‌ها پیشرفت کنیم.

چند روز پیش، مارک زاکربرگ و همسرش «پریسیلا چان»، ۹۹ درصد دارایی‌های شخصی‌شان را در شرکت «چان زاکربرگ» با ساختار LLC سرمایه‌گذاری کردند. او گفته بود که هدف‌شان از این کار «افزایش پتانسیل‌های بشر” و “گسترش برابری” است. ابهام در گفته‌های مارک زاکربرگ و انتخاب نوع ساختار شرکت به اتهاماتی منجر شد حاکی از این که زاکربرگ می‌خواهد از زیر بار مالیات شانه خالی کند. عده‌ای هم معتقد بودند که اهداف بشردوستانه‌ی او، بر خلاف بیل و ملیندا گیتس، شاید فقط به گسترش جهان‌بینی «سیلیکون ولی» محدود شود.

به دنبال این اتهامات، زاکربرگ در پست فیسبوک‌اش علت انتخاب ساختار شرکتی LLC را توضیح می‌دهد. او می‌گوید این ساختار به او و چان این امکان را می‌دهد که با آزادی بیشتری گردش بودجه را مدیریت کنند.

در این پست او همچنین اهمیت توسعه‌ی انرژی پاک را توضیح می‌دهد و به مشکلات سیستماتیک مربوط به عدالت و فقر می‌پردازد. بنیان‌گذار فیس‌بوک در سرمایه‌گذاری‌هایش بیشترین اولویت را به  بهبود و مدرنیزه کردن مدارس خواهد داد.

منبع: Facebook

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سامان

    کمتر حرکت هایی از این دست اتفاق میوفته، متاسفانه پزشکی به اندازه ی بقیه ی علوم سرعت رشد نداره و دلیلش هم شاید دیر بازده یا کم بازده بودنش هست که سرمایه گذاران رو از سرمایه گذاری توی اون باز میداره. اگه واقعا سرمایه گذاری خوبی بشه کشف روش درمان آسان بیماری هایی مثل سرطان دور از دسترس نخواهد بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه