فرستادن پیام در هنگام پیاده‌روی روی راه رفتن تاثیر می‌گذارد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس یافته‌های یک تحقیق جدید، پیام فرستادن و چک کردن شبکه‌های اجتماعی در حین راه رفتن باعث تغییر الگوی حرکت فرد می‌شود. این تغییر الگو در راه رفتن فرد مانع از بروز تصادفات می‌شود.

گروهی از محققان با انجام آزمایشی پی بردند که پیام فرستادن برخلاف انتظار می‌تواند افراد را هنگام راه رفتن محتاط‌‌‌تر کند.

محققان می‌گویند کسانی که هنگام راه رفتن به گوشی‌هایشان نگاه می‌کنند، به‌طور ناخودآگاه “قدم‌هایشان را کوتاه‌تر می‌کنند، تعداد قدم‌ها در واحد معین از زمان را کمتر می‌کنند، مدت زمانی را که پاها با زمین در تماس هستند بیشتر می کنند” و نحوه‌ی راه رفتن خود را به‌طوری تنظیم می‌کنند که حواس‌پرتی‌شان را جبران کنند.

m_3978948_F1PiCIwvqH9d

افرادی که در حال پیام‌رسانی راه می‌روند، با پیاده‌روی محتاطانه از خود در مقابل افتادن به زمین و برخورد با دیگر افراد یا اشیا در محیط اطراف محافظت می کنند.
محققان دانشگاه‌های «بات» و «تگزاس» از تعداد سی شرکت‌کننده با بازه‌ی سنی ۱۸ تا ۵۰ سال خواستند که در حال فرستادن پیام در مسیر خاصی راه بروند. در این مسیر به منظور این تحقیق موانع مختلفی گذاشته شده بود.
آنها پی بردند که آن دسته از افرادی که مشغول فرستادن پیام بودند دیرتر به انتهای مسیر رسیدند زیرا برای جبران حواس‌پرتی، راه رفتن خود را با محیط اطراف وفق دادند.
سال گذشته گروهی از محققان دانشگاه «کویینزلند» در استرالیا به این نتیجه رسیده بودند که استفاده از گوشی‌های هوشمند هنگام راه رفتن باعث می‌شود که افراد کند حرکت کنند، کوج و کوله راه روند یا تعادل‌شان را از دست دهند. این محققان می‌گویند پیام‌ فرستادن هنگام پیاده‌روی علاوه بر این که حالت بدن را قوزدار می‌کند که می‌تواند تعادل و ژست فرد را به هم بزند.
این هم یکی دیگر از تاثیرات تکنولوژی و گجت‌ها بر زندگی روزمره‌ی ماست؛ گجت‌هایی که هدف‌شان آسان‌تر کردن سبک زندگی است. تاثیر پیام فرستان در نحوه‌ی راه رفتن نشان می‌دهد که انسان‌ها خود را با تغییرات عرصه‌ی تکنولوژی تطبیق می‌دهند.

منبع: CSMonitor

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه