گزارش مالی سونی: فروش خوب پلی استیشن علیرغم اوضاع بد حسگرها

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کاز و پلی استیشن

سونی گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم مالی‌اش را منتشر کرد که سود عملیاتی ۱٫۶۹ میلیارد دلار و درآمد ۲۱٫۵ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. سود خالص این شرکت در این بازه‌ی زمانی یک میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

در بخش تجاری بازی این شرکت، پلی‌استیشن۴ حرف اول را می‌زند.

در بخش تجاری بازی این شرکت، پلی‌استیشن۴ حرف اول را می‌زند. درآمد حاصل از فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار پلی استیشن در مقایسه با سال گذشته ۱۰٫۵ درصد افزایش داشته و ۴٫۸۹ میلیارد دلار بود. سونی اخیرا اعلام کرد که بیش از ۳۵ میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن۴ به فروش رسانده است. درآمد عملیاتی حاصل از این دستگاه بازی ۴۵٫۵ درصد بیشتر بوده است.

بخش سونی پیکچرز هم (Sony Picture) هم سه ماهه‌ی فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. فیلم‌هایی مثل «اسپکتر» (Spectre) و «هتل ترانسیلوانیا ۲» در باکس آفیس عملکرد خوبی داشتند و باعث شدند که این بخش ۲٫۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این بخش هم نسبت به سال گذشته شاهد رشد درآمد ۲۶٫۹ درصدی بوده است.  اگر چه میزان فروش دستگاه‌های موبایل سونی ۱۴٫۷ درصد کاهش داشت، اما این شرکت از سود عملیاتی ۲۰۱ میلیون دلاری خبر داد که بسیار بیشتر از قبل است. علت این موضوع به تنوع محصولی نسبت داده شده است.

بخش دستگاه‌های سونی که قطعاتی مثل حسگر را هم شامل می‌شود، بیشترین ضرر را داشته است. این بخش در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین موفقیت‌ها را برای این شرکت رقم زده، اما فروش کمتر گوشی‌های هوشمند به معنی تقاضای کمتر برای حسگرهای سونی در سه ماه گذشته است. این بخش همچنین با کاهش فروش باتری مواجه بود. درآمد بخش مورد اشاره با ۱۲٫۶ درصد کاهش، ۲٫۰۸ میلیارد دلار و ضرر مالیاتی، روی هم رفته ۹۷ میلیون دلار بود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    تا بوده سونی بوده تا هست سونی هست…

  2. Avatar ops

    سونی از قدیمیترین و پیشتازان دنیای دیجیتال هست و قبلا هم در شرایط سخت تر پیشرفت کرده .به این راحتی ها از پا در نمیاد

  3. Avatar Hessam

    چرا بخش موبایلو ننوشتین!!؟ که به سود آوری رسیده دیجی اگه خبری مینویسی درستو حسابی پوشش بده

  4. Avatar علی جوادی

    ارزوم داشتن یک پلی ۴…خاموش که کنار تلویزیون هم که باشه خودش ابهت داره…حیف که قیمت بازیهاش نجومیه و نمیشه خرید…

  5. Avatar حمید

    یکی از شرکتاییه که برندش رو هر محصولی باشه, خیال آدم از بابت کیفیتش راحته.
    تلوزیون,دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری, موبایل,کنسول بازی, هدفون,…

  6. Avatar امید

    سونی مهر سکوت زد بر دهان بیهوده گویان که از بیزینس گوشی های هوشمند سونی انتقاد میکردند….این کوارتر سونی به صورت کامل این بخش را به سود رسانی رساند …این اتفاق در حالی افتاده که تمام برندها مثل سامسونگ, ال جی و اپل با کاهش شدید فروش مواجه شدند….

  7. Avatar نوید

    اینم از سود دهی بخش موبایل و اونایی که می گفتن سونی موبایل تعطیل می شه و از این حرفا جناب آقای ممد باید بگم که خندیدیم سونی پدر تکنولوژی و به این زودی ها از هیچی کناره گیری نمی کنه

  8. Avatar میلان

    این کازو هیرای احیا کننده سونیه مثل استیو جابز البته با یک شخصیت مثبت نه منفی… از وقتی اومده به سونی فوق العاده عمل کرده… این سونی را پیگیری کنید….کی گفتما….

  9. Avatar شرمان

    عالی بود … همه بخش ها بهبود عملکرد داشتند جز بخش سنسور که دلیلش کاهش شدید فروش اپل و سامسونگ بوده که سنسور های دوربینشون را سونی تامین میکنه…

  10. Avatar ممد

    سونی هههههههه
    یاده شرکت های هرمی افتادم که آخرش با بدترین نوع ممکن از همش میپاشن ههه

    1. Avatar محمد سپاهان

      قدرتش بالاس که دشمن زیاد داره

    2. Avatar امیر اسدی

      در جواب شما باید بگم اول یکم اطلاعات کسب کنی راجع به سونی و کسب و کارش بعد نظر بدید بد نیست، شرکت سونی فقط اکسپریا و پلی استیشن نیست که با فلج شدن یکی کلا سونی از هم بپاشه، خیلی بخشهای دیگه سونی هستند که حتی نامی ازشون برده نمیشه ولی سود آورن برای این شرکت، یه شرکت چند ملیتی با چند دهه تجربه کاری فقط در صورت یه بحران جهانی که اقتصاد کل دنیا رو تحت تاثیر قرار بده و فلج کنه میتونه از هم بپاشه.

    3. Avatar hamedevil4

      این شرکت هرمی برازنده سامسونگه نه سونی با اون قدرت بالا

      سامسونگ همش کپی می کنه یکم خلاقیت نداره فکر نمی کنی سامسونگ بیشتر شبیه شرکت های هرمیه

      تنها شرکتی که هیچ ایده نداره و از دسترنج دیگران استفاده می کنه

      1. Avatar علی جوادی

        سونی هیچ حرفی واسه گفتن نداشته و نداره…اگه اخبار دی جی کالای عزیز رو دنبال کرده باشین تنها شرکتی که پتنت هاشو جامه ی عمل میبخشه سامسونگ بوده و هست…هیچ شرکتی یارای مقابله با این غول فناوری رو نداشته و نخواهد داشت…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه