فروش پایین آیفون XR منجر به کاهش درآمد تامین‌کنندگان شده است

۱۵ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون XR

اگرچه آیفون XR به خودی خود گوشی بسیار باکیفیت و جذابی محسوب می‌شود، اما آمار فروش آن اصلا مطابق انتظارات اپل نبوده است. هرچند اپل می‌گوید اوضاع بر وفق مراد است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما طبق گزارش‌های متعدد، اپل چند بار میزان تولید آیفون XR را کاهش داده و شاهد کاهش فاحش در پیش‌بینی‌های مربوط به آمار فروش آن هستیم.

جدیدترین نشانه‌ی مبنی بر این وضعیت، به حال و روز شرکت تایوانی General Interface Solution برمی‌گردد که ماژول‌های مربوط به پنل‌های لمسی این گوشی را تامین می‌کند. طبق جدیدترین گزارش مالی این شرکت، درآمد آن کاهش یافته و این درآمد پایین‌تر از حد انتظار بوده است. نکته‌ی حائز اهمیت در رابطه با این گزارش، کاهش ۱۲.۱ درصدی درآمد این شرکت در مقایسه با ماه اکتبر ۲۰۱۸ است که به‌صورت غیر مستقیم، مدرکی دال بر پایین بودن آمار فروش آیفون XR به حساب می‌آید.

در حال حاضر، گفته می‌شود حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون آیفون XR روانه‌ی بازار شده که در سه‌ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۹ این عدد پایین‌تر خواهد بود. فروش ۳۵ میلیون دستگاه از این گوشی آمار بدی محسوب نمی‌شود اما باید به گزارش‌های متعددی هم اشاره کنیم که مطمئنا تمام آن‌ها هم دروغین نیستند و نشان‌دهنده‌ی وضعیت فعلی این گوشی و شرکت اپل هستند. به همین خاطر باید بگوییم که اگرچه آیفون XR در مقایسه با مدل‌های XS و XS مکس پرطرفدارتر است، ولی محبوبیت آن پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    لطفا از قول من به اقای رجبی تسلیت بگین

  2. Avatar علی

    آیفون ۱۰آر گوشی بسیار خوبیه ولی کاربر نگاه میکنه میبینه گوشی ای که اسم اقتصادی روش هست قیمتش از ۷۵۰ دلار شروع میشه،یعنی گرونتر از مثلا وان پلاس ۶ تی.نکته دیگه که فروش آیفون رو تحت تاثیر قرار داده عدم وجود تغییرات نسبت به نسل گذشته هست.درسته که ای ۱۲ خیلی قویه ولی ای ۱۱ هم از خیلی بیشتر از نیاز کاربره.اپل حتی سعی نکرده ناچ رو نسبت به نسل قبل کوچیک تر کنه که لااقل یه بهبود تو طراحی داشته باشته.من که خودم واقعا از ناچ بدم میاد و بنظرم یکی از مهمترین بخش ها که صفحه نمایش هست رو بشدت زشت میکنه.بنظرم اپل اگه میخواد فروشش بیشتر شه باید به خودش زحمت بیشتری بده و فقط به فکر پول نباشه.همین قضیه توجه زیاد به پول هست که باعث میشه گوشی ۱۱۰۰ دلاری که شارژ سریع داره تو جعبش شارژر سریع نداشته باشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه