نحوه‌ی فعال کردن حالت تاریک در مرورگر اندرویدی گوگل کروم

۵ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل کروم

بعد از سامسونگ و هوآوی، اپل و گوگل نیز به استفاده از «حالت تاریک» یا “Dark Mode” راغب شده و آن را به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های خود افزودند. حالت تاریک نیازی به معرفی یا توضیح ندارد. هنگامی که در تاریکی شب شروع به کار با گوشی خود کنید، این حالت فعال می‌شود و علاوه بر این‌که فشار کمتری به چشم می‌آورد، باعث کاهش مصرف باتری دستگاه نیز می‌شود.

اما گوگل این ویژگی را به مرورگر قدرتمند خود یعنی کروم نیز افزوده است. به این ترتیب که اگر از نسخه‌ی ۷۴ یا بالاتر این مرورگر در گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید حالت تاریک را فعال کرده و از آن لذت ببرید. برای فعال کردن این حالت کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا عبارت «Chrome://flags» را در نوار جستجوی گوگل سرچ کنید. بعد از انجام این کار به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید برخی ویژگی‌های گوگل کروم را از آن قسمت تغییر دهید. در قسمت جستجو، عبارت «Dark Mode» را وارد کنید تا مستقیما به تنظیمات مربوط به آن هدایت شوید. سپس دو عبارت «Android Chrome UI Dark Mode» و «Android Web Contents Dark Mode» نمایان می‌شود که باید در کادر روبروی آن، عبارت «Default» را روی «Enable» قرار دهید. در آخر نیز کروم از شما می‌خواهد برای اعمال تغییرات، برنامه را مجددا اجرا کنید که با لمس گزینه‌ی «Restart» در پایین صفحه، می‌توانید این کار را انجام دهید.

بعد از بارگذاری مجدد کروم خواهید دید که حالت دارک مود برای شما فعال شده است. توجه داشته باشید که این حالت فقط برای دارندگان نسخه‌ی ۷۴ به بالای مرورگر کروم فعال می‌شود و در صورت عدم اعمال تنظیمات، حتما از بروز بودن مرورگر خود اطمینان حاصل فرمایید.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    سلام نمیشه کاری کرد که فقط تو ساعات مشخص(مثلا ۱۲ شب تا ۶ صبح) این قابلیت فعال بشه؟

    1. سلام. بعید میدونم همچنی قابلیتی وجود داشته باشه.

  2. Avatar aaa

    ممنون

  3. Avatar Morteza

    بعضی عکسارو invert میکنه که جالب نیست!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه