فقدان پلی استور گوگل در گوشی‌های هواوی میت ۳۰ رسما تایید شد

۱۸ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی میت 30

در چند روز گذشته گزارش‌های زیادی در مورد فقدان پلی استور و اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل در خانواده هواوی میت ۳۰ منتشر شده ولی حالا خود شرکت هواوی این موضوع را رسما تایید کرده است. در عوض، به جای این سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها قرار است موارد جایگزین ارائه شود.

چنین خبری بسیار مهم است و عواقب زیادی به همراه دارد. برای کسانی که اطلاع ندارند، این موارد شامل اپلیکیشن‌های مفیدی مانند گوگل مپ، گوگل درایو، گوگل اسیستنت و جیمیل است. در نمایشگاه IFA 2019، رییس بخش نرم‌افزارهای مصرفی هواوی اعلام کرد که آن‌ها مشغول توسعه گزینه‌های جایگزین برای سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل شامل یک اپلیکیشن ناوبری هستند.

هواوی میت 30

از آنجایی که اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز است، گوشی‌های هواوی میت ۳۰ همچنان می‌توانند از جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۰ استفاده کنند. به عبارتی دیگر، برای این گوشی‌ها شاهد بهره‌گیری از سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی نخواهیم بود. طبق گزارش Nikkei Asian Review، بعد از هواوی میت ۳۰، گوشی تاشو هواوی میت ایکس هم بدون سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل ارائه می‌شود. طبق پیش‌بینی تحلیلگران، این موضوع در سال ۲۰۱۹ باعث می‌شود که حداقل ۱۰ میلیون گوشی کمتری به فروش برسد.

چنین خبری اصلا برای طرفداران هواوی خوشایند نیست. اگرچه اکوسیستم اندروید مانند iOS اپل محصور نیست، اما اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپ و جیمیل برای بسیار از کاربران ضروری محسوب می‌شود. اینکه هواوی از کاربران انتظار دارد که از گزینه‌های جایگزین استفاده کنند یا این محدودیت‌ها را دور بزنند، خواسته زیادی است.

در نهایت در مراسم معرفی هواوی میت ۳۰ اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع مطرح می‌شود. ولی امیدواریم به‌زودی تحریم‌های آمریکا علیه هواوی به پایان برسد تا گوشی‌های این شرکت بدون هیچ محدودیتی روانه‌ی بازار شوند.

منبع: GizmoChina

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    بنظر من مهم تر از اپلیکشن های گوگل پلی و جیمیل سرویس هایی مثل فایربیس و گوگل کرش آنالیتیک و api های مپ گوگل هستن که با نبود google play services هیچ کدوم از اینا هم نخواهند بود الان ۹۰ درصد اپلیکشن ها از api مپ گوگل استفاده میکنن و برا نوتفیکشن هاشون از push فایربیس استفاده میکنن با این اوضاع هواوی اصلا وضعیت جالبی نخواهد داشت مثلا اپلیکشن اسنپ برا مپ از api گوگل استفاده میکنه حتی خیلی از اپ ها هستن که دیتابیسشون رو فایربیس سواره یا برا بک اندشون از گوگل gRPC استفاده میکنن اگه گوگل این سرویس هارم از هواوی بگیره این قضیه فقط با نداشتن دو سه تا اپ خود گوگل تموم نمیشه کلی اپلیکشن دیگه هم که از سرویس های گوگل استفاده میکنن هم از کار میوفتن

  2. Avatar مجتبی

    مهم نیست آمریکا چه تحریمی میکنه هواوی رو!پلی استوری یا مپ و جیمیل نداشته باشه هیچ کدوم مهم نیست!
    من هواوی رو دوس دارم وهمیشه پرچمداراش رو خریدم و میخرم
    گور بابای آمریکا

  3. Avatar حجت

    بااین اوضاع و شرایط پس خریدن میت ۳۰ ریسک هست چون با حذف گوگل پلی کلی بابت برنامه ها دردسر داریم دیگه گوگل مپ ک نباشی هیچی دیگه حیف شد چون من منتظر بودم بیاد بازار بخرم.

  4. Avatar Sadegh

    خیلی هم خوب میشه خود گوگل پلی که تمام شرایط حریم خصوص کاربران رو زیر پا میزاره به جهنم که نباشه میترسید از مپ های دیگه استفاده کنید چی بشه یا برای جمیل از نسخه سایت آن استفاده کنید جواب نده بالاخره یه روز آمریکا باید بفهمد که قلدر جهان نیست طرف حسابشون چینه صدرصد روزی میرسه که امریکا خودش عقب نشینی کنه از این موضع

  5. Avatar امیرحسین

    با این اوضاع اصلا بدرد نمیخوره ……

  6. Avatar shahabmp

    من که از این کارشون سر در نمیارم حالا که نمیتونه از سرویس های گوگل استفاده کنه دیگه واقعا اشتباهه ادامه دادن به استفاده از اندروید در حالی که هارمونی داره که میتونه اپلیکیشن های اندرویدو اجرا کنه و خیلی هم از اندروید سریع تره!!! این بهترین فرصت تا با افزایش تعداد گوشی های مجهز به سیستم عامل هارمونی توسعه دهنده هارو ترغیب به ارائه نرم افزاراشون روی این پلتفرم کنه و نرم افزار هایی هم که میخواد برای جایگزین سرویس های گوگل برای اندروید و هارمونی با هم توسعه بده تمام تمرکزشو میزاره روی یه پلتفرم و اپلیکیشن های با کیفیت تری ارائه میده به جاش!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه