تلفیق گذشته و آینده؛ بازگشت فولکس واگن استیشن با پیشرانه الکتریکی

۱۵ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فولکس واگن استیشن یکی از خودروهای نوستالژیک تاریخ است، اولین‌بار آلمانی‌ها با این خودرو، فاصله آلمان تا ایتالیا را با خودرو طی کردند و توانستند آخر هفته‌ی خود را در ساحل مدیترانه سپری کنند. کمی بعد محبوبیت این خودرو به اوج رسید و فولکس واگن استیشن به نماد جنبش اجتماعی هیپی‌ها تبدیل شد. فولکس واگن استیشن هنوز هم خودروی محبوبی است، اما سال‌هاست بیشتر از این‌که برای جابه‌جایی مورد استفاده قرار گیرد، کارکردهای دیگری پیدا کرده است، مثلا به کافه سیار تبدیل شده و در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورد.

خبر خوب برای طرفداران فولکس واگن استیشن این‌که شرکت آلمانی تصمیم گرفته نسخه‌ای مدرن و امروزی از استیشن خاطره‌انگیز را به بازار عرضه کند، محصولی که شاید در ظاهر شباهت‌های زیادی با جد خود داشته باشد، اما در باطن با فولکس واگن استیشن کلاسیک تفاوت قابل توجهی دارد و به موتور الکتریکی مجهز است.

فولکس واگن استیشن

فولکس واگن استیشن الکتریکی، موسوم به فولکس واگن تایپ ۲۰ ، توسط مرکز تحقیق و توسعه فولکس واگن در کالیفرنیا، یا به اختصار IECC توسعه یافته و مفهوم استیشن کلاسیک را با معماری خودروهای الکتریکی در آمیخته است. این مرکز قبلا تنها یک آزمایشگاه الکترونیکی بود، اما با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی فولکس واگن، فعالیت‌های خود را گسترش داده و اکنون برروی بهینه سازی سیستم‌های خودران و سایر سیستم‌های رانندگی پیشرفته در خودروهای فولکس واگن و برندهای زیرمجموعه آن، نظیر آئودی، پورشه، بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی تمرکز دارد.

فولکس واگن استیشن

باتری فولکس واگن تایپ ۲۰، ۱۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که در مقابل باتری ۵۰ کیلووات ساعتی تسلا مدل ۳، حرفی برای گفتن ندارد، اما ویژگی‌های دیگری این استیشن الکتریکی، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سیستم تعلیق نرم افزاری پورشه اشاره کرد که هنگام نزدیک شدن راننده به خودرو، ارتفاع فولکس استیشن را افزایش می‌دهد تا به راننده خوش آمد بگوید. یک تبلت نیز وظیفه نمایش اطلاعات به راننده را دارد که در پشت فرمان قرار گرفته و به تلفن همراه هیپی قرن بیست و یکمی متصل می‌شود.

فولکس واگن استیشن

در داخل خودرو، یک سقف تمام دیجیتالی، وظیفه سانروف و دستیار دیجیتالی را به صورت همزمان ایفا می‌کند و می‌توان از طریق میکروفون با آن ارتباط برقرار کرد و بنابراین فولکس واگن تایپ ۲۰ به مکانی برای ارتباطات جمعی تبدیل می‌شود. یک سیستم تشخیص چهره واقعی، هنگامی که راننده پشت فرمان قرار می‌گیرد، از طریق آزمایش علائم حیاتی، چک کرده و دسترسی وی را به وسیله نقلیه برقرار می‌کند. سپرها، آینه‌ها و فرمان از یک طراحی حامی محیط زیست بهره می‌برند و از طریق نرم افزار با فرآیندی به نام طراحی مولد ساخته شده‌اند که با استفاده از مواد سبک، قطعاتی قوی و محکم را به شیوه ای هوشمندانه و مانند اشکال زیستی تولید می‌کند. با این وجود، فولکس واگن تایپ ۲۰ تنها در حد یک ایده باقی می‌ماند، و باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنیم تا شاهد بازگشت نسل جدید فولکس استیشن با نام فولکس واگن ID Buzz باشیم.

منبع: Mashable

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    من عاشق این ماشینم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه