فیسبوک بخش پیام‌رسان اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر را یکپارچه می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیسبوک

روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد که در آن آمده فیسبوک قصد دارد ارسال پیام بین سرویس‌های فیسبوک مسنجر، اینستاگرام و واتس‌اپ را امکان‌پذیر کند. البته قرار نیست که کلیت این سرویس‌ها یکپارچه شوند و کاربران همچنان می‌توانند به‌صورت جداگانه از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. طبق این گزارش، فیسبوک در حال بازسازی زیرساخت‌های اصلی این سرویس‌ها است تا کاربران بتوانند به‌راحتی با دیگر کاربران عضو اکوسیستم فیسبوک ارتباط برقرار کنند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم با نهایی شدن این طرح، تمام این پیام‌رسان‌ها از رمزگذاری دو طرفه پشتیبانی خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ شاهد نهایی شدن این پروژه خواهیم بود.

فیسبوک‌ با این کار می‌تواند توانایی خود را در زمینه‌ی ارائه‌ی تبلیغات بهبود ببخشد تا در نهایت درآمد بیشتری از این حوزه کسب کند.

مطمئنا یکی از مهم‌ترین اهداف فیسبوک‌ برای عملی کردن این مشخصه، به‌دنبال این است که کاربران را بیش از پیش با سرویس‌های خود درگیر کند تا آن‌ها بخش عمده‌ای از کارهای این‌چینی خود را با این پلتفرم‌ها انجام دهند و وقت بیشتری صرف آن‌ها کنند. علاوه بر این، با این کار فیسبوک‌ می‌تواند توانایی خود را در زمینه‌ی ارائه‌ی تبلیغات بهبود ببخشد تا در نهایت درآمد بیشتری از این حوزه کسب کند. البته با توجه به سابقه‌ی نه‌چندان درخشان فیسبوک‌ در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی و داده‌های کاربران، این اقدام احتمالا با اعتراضات زیادی مواجه خواهد شد.

سایت فیسبوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‌شود و اینستاگرام و واتس‌اپ هم هرکدام از میلیون‌ها کاربر فعال در سرتاسر جهان بهره می‌برند. با ادغام بخش پیام‌رسان این سرویس‌ها، فیسبوک بیش از پیش به یک غول همه‌جانبه در حوزه‌ی سرویس‌های پیام‌رسان بدل خواهد شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه