فیس‌بوک در شهریور ماه به‌طور میانگین روزی یک میلیارد کاربر فعال داشته

۱۴ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این‌طور که از آمار و ارقام بر می‌آید فیس‌بوک با سرعت بالایی در حال رشد است. این شبکه‌ی اجتماعی در خبری اعلام کرده در شهریور ماه امسال به‌طور میان روزی یک میلیارد کاربر از این سایت بازدید کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، در مرداد ماه سقف بازدید روزانه یک میلیارد کاربر در گزارش این سایت ثبت شده است. اما در ماه بعد از آن، تعداد کاربران آن‌قدر زیاد شد که این رقم به میانگین بازدیدهای روزانه‌ی فیس‌بوک تبدیل شد.

بر اساس آمار ارایه شده بازدیدهای شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک سالانه ۱۷ درصد رشد داشته است.

همچنین تعداد کاربران فعال در دوره‌های ماهیانه نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده و در پایان شهریور امسال به ۱٫۵۵ میلیارد کاربر رسیده است.

میزان زیادی از درآمدهای تبلیغاتی فیس‌بوک، از کاربران موبایل تامین می‌شود. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیس‌بوک در پی این آمار گفته است که طرح نوآوری و سرمایه‌گذاری طولانی مدت را با دورنمای ارایه‌ی خدمات و ایجاد ارتباط بین تمام نقاط دنیا در سر دارد.

زاکربرگ همچنین بیان کرده که می‌خواهد قابلیت‌های ویدیویی سایت را تقویت کند و در سال آینده، به‌ویژه در بخش کلیپ‌های کوتاه، شاهد اتفاقات جالبی خواهیم بود؛ ضمن این‌که قبلا هم کارهایی برای ساخت و آپلود ویدیوهای واقعیت مجازی در رقابت با سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی توسط این سایت صورت گرفته بود.

facebook-video-status

با توجه به این نکته که روزانه هشت میلیارد ویدیو در سایت‌های اجتماعی تماشا می‌شود، نحوه‌ی برنامه‌ریزی فیس‌بوک برای جذب کاربران جالب خواهد بود؛ ضمن این‌که کلیپ‌های سه ثانیه‌ای هم می‌توانند جزو ویدیوهایی باشند که افراد تماشا می‌کنند.

«شریل سندبرگ» (Sheryl Sandberg) مدیر بخش اجرایی فیس‌بوک در یوتیوب اعلام کرد که ویدیوهای فیس‌بوک تمامی نمونه‌‌های سایر پلتفورم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت.

طبق آماری که زاکربرگ اعلام کرده، روزانه ۸۰ میلیون عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده و ۹٫۵ عکس در مسنجر فیس‌بوک رد و بدل می‌شوند. این شرکت در سه‌ماهه‌ی جاری ۴٫۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. این رقم در مقایسه با درآمد سال گذشته با رقم ۸۹۶ میلیون دلار، افزایش چشم‌گیری به خود دیده است.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه