مقایسه گرافیک فیفا ۱۷ با فیفا ۱۶

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت الکترونیک آرتز قسمت جدید مجموعه بازی‌های فیفا را با تغییرات بنیادی راهی بازار می‌کند که از بین این تغییرات می‌توان به استفاده از موتور «فراستبایت» Frostbite اشاره کرد. موتور جدید شرکت EA را قبلا در بازی‌هایی مانند مجموعه «بتلفیلد» (Battlefield) و «لبه‌ آینه: کاتالیست» (Mirrors Edge: Catalyst) دیده بودیم؛ اما این اولین بار است که قدرت فراستباید را در یک بازی ورزشی، آن هم یک فیفای جدید می‌بینیم.

در هر بازی که با استفاده از موتور فرساتبایت ساخته شده، شاهد جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای بوده‌ایم. همین موضوع باعث شده که فیفا ۱۷ سر و صدای زیادی به راه بیاندازد. آیا این بازی از نظر گرافیکی می‌تواند همه‌ی علاقه‌مندان به ورزش فوتبال مخصوصا آن‌هایی که فیفا بازی می‌کنند را به سمت خودش جلب کند؟ این سوالی است که سایت Eurogamer با کمک گروه DigitalFoundry به آن پاسخ داده است.

در ادامه می‌توانید تصاویر مقایسه‌ی فیفا ۱۷ با فیفا ۱۶ را مشاهده کنید. براساس گفته‌های سایت Eurogamer مشخص شده که فیفا ۱۷ از نظر گرافیکی با پیشرفت‌های بسیار زیادی در مقایسه با قسمت قبلی برخوردار بوده. از افکت‌ Volumetric lighting روی این بازی استفاده کرده‌اند  که باعث شده نورپردازی بازی در مقایسه با قسمت قبلی به شکل محسوسی بهتر شود. از آنجایی که فیفا ۱۷ به شکل Physicall-Based Materials ساخته شده، موضوع نورپردازی بیش از پیش خودنمایی می‌کند و باعث شده که همه چیز مخصوصا بازیکن‌های تیم‌های مختلف خیلی بهتر دیده شوند. حتی موتور فراستبایت سایه‌های بازی را هم بهبود بخشیده است. استفاده از موتور جدید باعث شده که از تکنیک‌های Post-Processing جدیدی در این بازی استفاده شود. این اتفاق عمق میدان بهتری به بازی بخشیده است. این موتور ویژگی‌های Blur بیشتری در زمان پخش صحنه‌های آهسته و میان‌پرده‌ها به بازی اضافه کرده. بازی همچنان با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که این موضوع در زمان پخش صحنه‌های آهسته به ۳۰ فریم کاهش پیدا می‌کند.

مقایسه تصویری فیفا ۱۷ با فیفا ۱۶ – برای دیدن عکس‌ها در اندازه‌ی واقعی آن‌ها را در صفحه‌ی جدید باز کنید.

FIFA 16

FIFA 16

 

FIFA 17

FIFA 17

FIFA 16

FIFA 16

FIFA 17

FIFA 17

FIFA16-3

FIFA 16

FIFA 17

FIFA 17

FIFA 16

FIFA 16

FIFA17-4

FIFA 17

 

 

FIFA 16

FIFA 16

FIFA 17

FIFA 17

FIFA_16_007.bmp

FIFA 16

FIFA 17

FIFA 17

‌‌‌‌‌

منبع: Eurogamer

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۹ دیدگاه
  1. Avatar الهادی

    فیفا ۱۶ بهتره بابا این چه سمی بود امیدوارم فیفا ۱۸ بهتر بشه

  2. Avatar Amir

    به نظر من کیفیت شب فیفا ۱۶ بهتر از فیفا۱۷ هست

  3. Avatar علی

    فیفا ۱۶ خیلی بهتره ۱۷ افتضاحه

  4. Avatar سینا

    سلام دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه .
    من فیفا ۱۶ رو دارم و چمن بازی با ارتفاع علفها کامل مشخصه ولی توی فیفا ۱۷ چمن تخته . روی درجه آخر گرافیک هم گذاشتم تنظیمات بازیرو

  5. Avatar پیمان

    به نظرم فیفا ۱۶ بهتر بود، حتی چهره کریس رونالدو رو هم بهتر در آورده بودن، جدیده یه جوریه؛ قبلیه به رونالدو شبیه تر بود.

  6. Avatar مهدی غ

    واقعا تنها چیزی که من دارم میبینم اینه که نور پردازی رو طبیعی تر کرده، وگرنه من با این چیزی که اینجا دیدم به نظرم ۱۶ قشنگ تره!!!!

  7. Avatar سجاد

    فیفا همیشه خوب بوده و هست pes,هیچ وقت به فیفا نمیرسه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه