فیلم آخرین پرواز بمب‌افکن انگلیسی ولکان را ببینید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بمب افکن استراتژیک «ولکان» «Vulcan» ساخت شرکت هواپیما سازی «آورو» «Avro» بریتانیا است. این بمب افکن که نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۵۲ انجام داده در سال ۱۹۸۴ بازنشسته شد. ظاهر خاص این بمب افکن با آرایش بال‌های دلتا شکل و چهار موتور جت ساخت رولزرویس قطعا نظرها را به خود جلب می‌کند. ولکان با هدف حمل اولین بمب هسته‌ای بریتانیا موسوم به «بلو دانوب» «Blue Danube» ساخته شد.

نیروی هوایی سلطنتی در زمان جنگ سرد مانند دو ابر قدرت دیگر غرب و شرق نیاز به یک بمب افکن هسته‌ای را احساس می‌کرد. این هواپیما دارای پنج سرنشین شامل خلبان، کمک خلبان، دو ناوبر و یک افسر AEO است. تا سال ۱۹۶۵ که آخرین سال تولید بمب افکن ولکان است در مجموع ۱۳۶ فروند از این پرنده تولید شد.

در نمایش هوایی «ایست بورن ۲۰۱۵» (Eastbourne) یک فروند بمب افکن ولکان با شماره سریال XH558 که توسط یک تیم بریتانیایی طی این سال‌ها در شرایط سرویس دهی نگهداری شده، اقدام به پرواز و انجام مانور‌های مختلف کرد. پیش‌تر هم هواپیمای مذکور در نمایش هوایی کازفورد ۲۰۰۹ به پرواز در آمده بود. به گفته تیم پروازی این هواپیما که از سال ۱۹۶۰ در خدمت نیروی هوایی سلطنتی در آمده، اکنون به پایان عمر خود رسیده است و پس از این نمایش در ۱۵ آگوست سال ۲۰۱۵، برای همیشه به موزه رفت.

منبع: YouTube

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه