فقط چند روز تا نمایش فیلم جدید تام هنکس باقی مانده

۱۸ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فیلم سگ تازی

فیلم سگ تازی جدیدترین فیلم آرون اشنایدر با بازی تام هنکس روز جمعه این هفته ۲۰ تیرماه از اپل تی‌وی پلاس – سرویس استریمینگ فیلم و سریال شرکت اپل – پخش خواهد شد.

سگ تازی براساس فیلم‌نامه‌ای از تام هنکس، با بازی او، به تهیه‌کنندگی او و براساس رمانی به نام «چوپان خوب» ساخته شده است.

داستان فیلم سینمایی سگ تازی درباره یک فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده است که هدایت و فرماندهی یک گروه اسکورت چند ملیتی که قرار است از یک کشتی تجاری محافظت کنند را برعهده دارد. این کشتی در اوایل سال ۱۹۴۲ در «نبرد آتلانتیک» تحت حملات زیردریایی‌ها قرار گرفته؛ این نبرد درست چندماه پس از ورود رسمی آمریکا به جنگ جهانی دوم رخ داد.

در ابتدا قرار بود سگ تازی در تاریخ ۱۲ ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۳ خردادماه سال ۹۹) در سالن‌های سینما به نمایش دربیاید اما به سرنوشت عموم فیلم‌هایی دچار شد که امسال با تعویق اکران مواجه شده‌اند. در نهایت حق پخش فیلم که در اختیار سونی پیکچرز بود به اپل تی‌وی پلاس فروخته شد تا به جای اکران در سالن‌ها از طریق این سرویس به خانه مخاطبان بیاید.

تام هنکس در مصاحبه با روزنامه گاردین از سرنوشت این فیلم ابراز تاسف کرده و گفته مطلقا غم‌انگیز است که امکان اکران سینمایی سگ تازی فراهم نشده است. هنکس گفته بی‌آنکه قصد ناراحت‌کردن مسئولان شرکت اپل را داشته باشد اما پخش تلویزیونی فیلم با توجه به کیفیت صوت و تصویر، بهترین تجربه مواجهه با این فیلم را برای مخاطبان رقم نخواهد زد.

تام هنکس حدود ۱۰ سال با این پروژه درگیر بوده است و احتمالا همین موضوع تاسف او از شرایط پیش آمده برای این اثر را بیش از پیش کرده است. شرکت اپل حق پخش تلویزیونی این فیلم سینمایی را که بودجه‌ای نزدیک به ۵۰ میلیون دلار داشته حدود ۷۰ میلیون دلار خریداری کرده است. گرچه در اواسط تابستان ممکن است بسیاری از سالن‌های زنجیره‌ای در ایالات متحده باز شوند اما از یک سو اطمینانی وجود ندارد که همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها جلو برود و از طرف دیگر حتی در صورت بازشدن و بازماندن سالن‌ها از همین حالا مشخص است که امکان استفاده از همه ظرفیت‌ این سالن‌ها وجود ندارد.

از جمله نکات حاشیه‌ای ماجرا هم بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که فردا پنجشنبه روز تولد تام هنکس است و اپل تی‌وی پخش فیلم را دقیقا روز پس از تولد این هنرمند قرار داده است. هنکس بابت این هدیه از اپل تشکر کرده و گفته در نهایت خوشحال است که سرویس استریمینگ این شرکت باعث می‌شود فیلم در سطح جهان دیده شود.

عاقبت باید نگاهی هم داشته باشیم به نظرات منتقدان نسبت به این فیلم سینمایی. براساس ۲۲ نقدی که در وبسایت متاکریتیک درباره سگ تازی منتشر شده است این فیلم با ۱۴ نقد مثبت، ۷ نقد میانه و ۱ نقد منفی در مجموع از نگاه منتقدان نمره ۶۱ گرفته است. همچنین بررسی ۵۰ نقدی که در وبسایت راتن تومیتوز منتشر شده حاکی از رضایت ۷۴ درصدی منتقدان نسبت به این اثر سینمایی است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    بهترین بازیگره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه