وقتی دوربین برای اولین بار وارد استودیوی طراحی اپل می‌شود

۳۰ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شبکه‌ی CBS آمریکا می‌خواهد یک برنامه‌ی مستند از فضای داخلی بخش طراحی شرکت اپل پخش کند. این اولین بار است که افرادی غیر از کارمندان این شرکت، محیط داخلی بخش طراحی را می‌بینند.

فضای داخلی اپل و مخصوصا بخش طراحی آن، همیشه یک سوال بوده. اپل هرگز درباره‌ی سازوکار طراحی و روند تولید هیچ محصولی، تا قبل از این‌که عرضه شود، صحبت نمی‌کند. این‌جا چیزی شبیه اندام داخلی کارخانه‌ی «ویلی ونکا» (Willy Wonka)؛ همان شکلات‌ساز معروف که نمی‌گذاشت هیچ کس وارد کارخانه‌اش شود.

شک نکنید که در این برنامه هیچ ردی از محصولاتی که در آینده عرضه می‌شوند نشان داده نمی‌شود.

سال‌ها بود که استودیوی مرموز طراحی، تدابیر امنیتی شدید و تجهیزات پیشرفته‌ی ساخت این شرکت برای همه سوال بود. حالا برای اولین بار مستندی از فضای داخلی این استودیوی طراحی تهیه شده که قرار است در شبکه‌ی CBS آمریکا پخش شود.

شک نکنید که در این برنامه هیچ ردی از محصولاتی که در آینده عرضه می‌شوند نشان داده نمی‌شود. در عکس هم می‌بینید که خیلی محافظ‌کارانه روی آن قسمت‌ها را با پارچه‌ی مشکی پوشانده‌اند.

در این تور اپل‌گردی با «تیم کوک» (Tim Cook)، مدیر ارشد شرکت اپل و «جانی آیو» (Jony Ive)، مدیر بخش طراحی شرکت مصاحبه می‌شود، با تمرکز روی بخش طراحی شرکت.

آیو درباره‌ی پروسه‌ی پشت پرده در طراحی آیفون‌ها، مک‌ها و ساعت‌ها چیزهایی می‌گوید و کوک ضمن صحبت‌هایش از قضیه‌ی پرداخت مالیات می‌گوید و این‌که بر خلاف “مزخرفات سیاسی” که شایعه شده، شرکت اپل با ارسال محصولات‌اش به خارج مرزهای آمریکا قصد فرار از مالیات را ندارد و حساب‌هایش را بدون کم و کاست به دولت آمریکا پس داده است. او همچنین در این ویدیو از تیم حرفه‌ای کدگذاری شرکت‌اش برای مقابله با هکرها می‌گوید.

در این فیلم هیچ خبر تکان‌دهنده‌ای از طرف شرکت اپل اعلام نمی‌شود ولی به عنوان اولین در نوع خود، ارزش دیدن را دارد.

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar مجید

    ساعت خود آیو رو ببینید. خخخخخ

  2. Avatar وارش

    عاااااااااالی … فقط اپل!

  3. Avatar mrs

    جالبه که این بخش زیر زمین هم هست!

  4. Avatar حسام

    ا‍ل واقعا بهترینه حیف که برای ما ایرونیا خیلی گرونه

  5. Avatar Rmeen

    سایتتون فوق العاده شده
    مرسی از دیجیکالا
    موفق باشید…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه