فیلم Assassin’s Creed خوب است یا بد؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فیلم «فرقه اساسین» که نزدیک به یک سال است از آن صحبت می‌کنیم، بالاخره اکران شده است. در پی اکران این فیلم، نقدهای آن منتشر شده‌اند و این طور که به نظر می‌رسد، مایکل فاسبندر و جاستین کرتزل نتوانسته‌اند نتیجه‌ی خوبی تحویل مخاطبان بدهند. در ادامه، تصمیم گرفته‌ایم تا نقدهای این فیلم را برای‌تان به صورت خلاصه قرار دهیم.

شرکت یوبی‌سافت برنامه‌های بزرگی برای فیلم Assassin’s Creed داشت و حتی هنوز نیامده، ساخت قسمت دوم آن را هم تایید کره بود. به نظر می‌رسد که قرار نیست فیلمی خوب از روی یک بازی ساخته شود. مدیر برند Assassin’s Creed هفته‌ی پیش گفته بود که این فیلم، روند ساخت فیلم‌های بازی را تغییر می‌دهد؛ چون برای اولین بار است که خود بازی‌سازان هم در ساخت فیلم، نقش داشته‌اند.

یوبی‌سافت به غیر از فیلم فرقه اساسین، می‌خواهد از روی The Division و Watch Dogs هم فیلم بسازد.

می‌توانید در ادامه، خلاصه‌ای از نقدهای فیلم Assassin’s Creed را بخوانید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Gamespot:

“فیلم در لحظه‌های مختلف، یک اکشن سرگرم‌کننده‌ی خوب است. با این حال اگر کلی نگاه کنیم، فیلم نمی‌تواند راضی‌تان کند. ممکن است در قسمت‌های بعدی، این موضوع برطرف شود، چون فیلم خیلی واضح داستان‌اش را طوری تمام می‌کند که قسمت دوم داشته باشد. شاید قسمت دوم مشکلات را برطرف کند. در حال حاضر، نمی‌توان این فیلم را پیشنهاد کرد؛ مگر اینکه بخواهید به خاطر صحنه‌های اکشن خیلی خوبی که دارد، با قصه‌ی بد آن کنار بیایید.”

assassinscreed-1

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Collider:

“فیلم فرقه اساسین از نظر ظاهری شگفت‌انگیز است؛ مخصوصا طراحی لباس و صحنه‌های فرار قرن پانزدهم بسیار زیبا از آب درآمده‌اند. با این حال، مبارزات خوب و صحنه‌های زیبای دویدن روی پشت بام‌ها، به هیچ دردی نمی‌خورند وقتی هیچ کدام از شخصیت‌ها را دوست ندارید.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

IGN:

“وقتی فیلم به پایان‌اش نزدیک می‌شود، و به طرز مسخره‌ای یکی از شخصیت‌ها ۱۸۰ درجه برمی‌گردد، احساس می‌کنید که فیلم سبک و سیاق بسیار خوب مجموعه را خوب بازسازی کرد، اما در هسته مشکل دارد.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Time Magazine:

“قرن پانزدهم زمان خوبی برای زندگی کردن نبود. این زمان حتی به درد سفر هم نمی‌خورد. با این حال، با فرقه اساسین به عقب برگشتیم و در نهایت یک سیب بدردنخور به ما دادند؛ که آن هم واقعی نبود.”

‌‌‌‌‌‌‌‌

Polygon:

“برخلاف همه‌ی آنچه انتظار داشتیم، یک مجموعه‌ی بازی عجیب با تیمی از بازیگران معروف، تبدیل به یک فیلم سرگرم‌کننده‌ی اکشن شده است. زمانی که از سینما بیرون آمدم، واقعا دوست داشتم بدانم ادامه‌ی قصه چه اتفاقی می‌افتد.”

assassinscreed-3

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Variety:

“این فیلمی که از روی بازی ساخته شده، چه تفاوتی با دیگر فیلم‌هایی که از روی بازی ساخته شده دارد؟ بازیگران‌اش باکلاس‌تر هستند، اما در واقعیت همان مزخرف است.”

‌‌‌‌

با خواندن نقدهای فیلم، می‌توانید ببینید که وب‌سایت مختص بازی، فیلم فرقه اساسین را بهتر تحویل گرفته‌اند و حتی از آن راضی بوده‌اند. از سوی دیگر، منتقدان سینمایی، چیزی از داستان Assassin’s Creed سر در نیاورده‌اند؛ طوری که می‌توانیم بگوییم که فیلم فرقه اساسین، بیشتر به درد طرفداران این فیلم می‌خورد.

فیلم فرقه اساسین را «جاستین کرتزل» ساخته است. کرتزل فیلم «مکبث» را در کارنامه دارد که در آن فیلم، مثل Assassin’s Creed، مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار ایفای نقش می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مهیار

    فیلم خوبی نبود به نظرم .
    شخصیت پردازی و.. خیلی ضعیف بود .
    فیلم به نظرم بی هویت بود .
    اصلا” شباهت ساختاری به جز آرم انیموس و نماد فرقه اسسینس و صحنه های درگیری وجود نداشت .
    آخر فیلم خیلی عجیب تموم میشه . شخصت دختر فیلم به شکل غیر قابل باوری کاملا” نگرشش عوض میشه .
    خلاصه همون داستان بازیش از همش بهتره .
    بیخودی میپیچوننش ی داستان دیگه درست میکنن

  2. Avatar Alireza.A

    اگر این نقد ها رو سایت های IGN یاgamespot ننوشته بودن می تونستیم بگیم نه فیلم خوبه و باز یه منتقد الکی ایراد گرفته, ولی وقتی نقد از طرف این دو سایت بزرگ باشه و این که هر دو می گن فیلم خوب نیست دیگه نمی شه حرفی زد.

    1. Avatar محمد

      از نظر گیم اسپات داستان مسخره ای داره ولی اساسین حتی اشغال ترین نسخه هاش داستان عالی دارن نشون از نقد یه طرفه داره

  3. Avatar علی

    هیچ کدوم از منتقدا احتمالا بازی رو انجام ندادن و باید فیلم رو در کنار بازیش سنجید چون داستان فیلم ربط مستقیم با بازی داره و به احتمال زیاد فن های بازی از فیلم خوششون میاد

    1. Avatar مرتضی

      عزیزم بهت پیشنهاد می کنم حتما کتاب فیلمنامه اقتباسی اثر لیندا سیگر رو بخونی. اینکه بازی چیه هیچ ربطی به فیلم نداره. دقیقا علت شکست این گونه فیلم ها هم همینه.

  4. Avatar صادق

    بازیگراش اصلا شبیه کاراکتر های بازیش نیستند، کاش داستان الطائر بود، حیف

    1. Avatar علی

      از اولم قرار نبوده باشن چون فیلم داره یه داستان جدید در کنار داستان بازیا معرفی میکنه

  5. Avatar MR.X

    ما که ۳ سال منتظرشیم … این طوری که گفتند انگار بشینیم دیوار ۲ ساعت نگاه کنیم سرگرم کننده تره .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه