فیس‌بوک می‌خواهد با این قابلیت‌ها جلوی کمرنگ‌ شدن‌اش را بگیرد

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با ظهور شبکه‌های اجتماعی جدید، مخصوصا شبکه‌های اجتماعی که با دستگاه‌های موبایل همخوانی بیشتری دارند، فیس‌بوک مشتریان‌اش را از دست داده است. این شرکت برای اینکه کاربران‌اش به سرویس‌های دیگر کوچ نکنند، به دنبال افزودن قابلیت‌های جدیدی است. فیس‌بوک دیروز یکی از بزرگ‌ترین امکانات‌اش را تغییر داد؛ قابلیت لایک کردن در فیس‌بوک با شکلک‌های جدیدی همراه شده است.

در کنار قابلیت لایک کردن، فیس‌بوک امکان استریم زنده‌ی ویدیو را هم به نسخه‌ی اندرویدی اپ‌اش اضافه کرده است.

کاربران می‌توانند از این پس مطالب را با شکلک‌هایی مثل یک شلکلک تعجب، شکلک ناراحت، شکلک عصبانی یا دیگر اشکال لایک کنند. البته این شکلک‌ها در هر زبان هم به شکل بامزه‌ای ترجمه هم شده‌اند. فیس‌بوک حتی این شکلک‌ها را به زبان دزدان دریایی هم ترجمه کرده است! می‌توانید برخی از این شکلک‌ها و ترجمه‌شان به زبان فک و فامیل‌های «ادوارد کن‌وی» را در پایین ببینید.

Facebook Reactions 1 (1) Facebook Reactions 1 (2) Facebook Reactions 1 (3)

در کنار قابلیت لایک کردن، فیس‌بوک امکان استریم زنده‌ی ویدیو را هم به نسخه‌ی اندرویدی اپ‌اش اضافه کرده است. در حالی که این قابلیت چند وقتی است روی سیستم عامل iOS و برای کاربران امریکای شمالی قابل استفاده است، دارندگان گوشی‌های اندرویدی امکان استریم زنده‌ی ویدیو را نداشته‌اند.

استریم زنده‌ی ویدیو با استفاده از اپ فیس‌بوک، کم و بیش مثل نرم‌افزار Periscope شرکت توییتر عمل می‌کند. فیس‌بوک گفته است که ویدیوهای زنده، سه برابر بیشتر از ویدیوهای معمولی دیده می‌شوند، در نتیجه انتظار داریم این قابلیت جدید، کاربران نسخه‌ی اندرویدی اپ فیس‌بوک را خوشحال کند.

Facebook Live Android

‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. آريا

    علت ترک شما کمبود شکلک نیست عزیزم, گند زدید با این جاسوسیتون!! شما دلتون می خواد به همه جای دنیا سرک بکشید . برای دولت آمریکا NSA اطلاعات کسب کنید, دنیا خیلی زود فهمید چون هیچ وقت ماه پشت ابر نمی مونه, منم خیلی وقته فیسبوکمو Delete کردم..ما همه با ویکی لیکس مدیونیم!!
    مارک جان تازه رفتی هند واسه جسوسی به خیالت خیلی زرنگی حنات واسه هندی هام رنگی نداره, اونا هم فهمیدن(موضع اینترنت رایگان فقط برای کاربران فیسبوک.)

    1. Un4given

      شما ماشالا ظاهرا خیلی اطلاعات مستندی داری !
      عزیزم جاسوسی کدومه، اینا همش توهم و زایده فکر و خیاله. همین مارک عزیز که همسن خودمه کسیه که ۹۹% سهام شرکتشو بخاطر تولد فرزندش بخشید برای امور خیریه و اتفاقا حضورش تو هند هم برای همین موضوع بود.
      خواهشا اگه عمل نمیتونیم بکنیم حداقل یکم درست فکر کنیم .

      1. پدرام

        طی صد سال…..یعنی تا موقعیکه زنده است حالشو میبره و موقعیکه مرد، دیگه مرده است سهام فیس بوک به چه دردش میخوره.

    2. hossein

      داداش من اسناد محرمانه کشوری تو کامپیوترمون نیست که چهارتا فیلمه که اونم از اینترنت دانلود کردیم.

      1. 4FUN

        خخخخخخخخخخخ باحال بود!دمت گرم!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه