قابلیت جدید لنز به Google Assistant آمد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از حالا می‌توانید با دستیار صوتی گوگل تصاویر را ترجمه و اطلاعات مربوط به آن را پیدا کنید! این ویژگی در آپدیت جدید گوگل اسیستنت برایتان فراهم شده که می‌توانید از آن بهره ببرید. گوگل لنز؛ شاید شنیدن این اسم برای دسته‌ای از علاقمندان جدید باشد. گوگل لنز یکی از دستاوردهای گوگل در سال جاری بود که درحقیقت DNA خود را وام‌دار ” گوگل گاگلز” (Google Goggles) بود.

گوگل گاگلز برنامه کاربردی گوگل با قابلیت تشخیص تصاویر گوگل بود که ۷ سال پیش (سال ۲۰۱۰) برای کاربران عرضه شد. حالا گوگل تصمیم گرفته تا روح جدیدی به این برنامه‌ی کاربردی بدهد که از آن به نام لنز یاد می‌کند. لنز که تا پیش از این در گوشی پیکسل ۲ قابل دسترس بود، در آپدیت جدید دستیار صوتی گوگل به نام Google Assistant آمده تا شاید بعضی از کاربران بتوانند از آن استفاده‌ی مفید کنند.

اگر بخواهیم بطور خلاصه درمورد گوگل لنز توضیح بدهیم می‌توانیم به ویژگی‌های کاربردی آن اشاره کنیم. شما به عنوان یک کاربر گوگل اسیستنت می‌توانید از این پس به کمک دوربین گوشی خود، اطلاعات متنوعی از وسایل اطرافتان بگیرید. مثلا فرض کنید که دوستتان یک کتاب جدید به شما هدیه داده است. شما با گرفتن دوربین جلوی آن می‌توانید اطلاعات نوشتاری مربوط به آن را پیدا کنید و جاهایی که تصاویر آن در اینترنت موجود است را ببینید.

با وجود کم‌رنگ بودن کاربران این برنامه‌ها باید دید که نتایج و بازخوردهای گوگل لنز در گوشی پیکسل ۲ و دستیار صوتی مخصوص خود چطور است. شما کاربران دیجی‌کالامگ، به عنوان یک علاقمند به دنیای دیجیتال، چقدر طرفدار این گونه برنامه‌ها هستید؟ نظرتان را می‌توانید در کامنت‌ها به ما بگویید.

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar علی

    چه جالب! خیلی ایده خوبیه.

  2. Avatar ///mahdispd

    خشایار ببخشید چطوری میشه اینو اپدیت کرد؟!! ینی بصورت یه اپ هستش تو گوگل پلی؟؟

  3. Avatar سهیل

    گوگل گاگلز برنامه کاربردی گوگل با قابلیت تشخیص تصاویر گوگل بود که درست ۱۰ سال پیش (سال ۲۰۱۰) برای کاربران عرضه شد.

    حاجی من نمیدونستم الان سال ۲۰۲۰ هستیم , ممنون که منو از این اشتباه در آوردین(just fun)

    1. آره یه اشتباه محاسباتی کوچکی رخ داد سهیل جان
      قابلت رو نداشت 😉

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه