اولین قاب محافظ آیفون ۱۱ با جایگاهی برای اپل پنسل معرفی شد!

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تقریبا یکی دو سال است که پیش از معرفی هر آیفون، خبری منتشر می‌شود که قرار است پشتیبانی از اپل پنسل یا همان قلم لمسی اپل، به آیفون آن سال اضافه شود. البته هربار هم این خبرها تکذیب می‌شد و در نهایت و تا به امروز، هیچ آیفونی با پشتیبانی از اپل پنسل عرضه نشده است. البته ممکن است امسال اوضاع کمی تفاوت داشته باشد زیرا شرکت Olixar یک قاب برای آیفون ۱۱ پرو ساخته که در بخش پشتی آن، جایگاهی برای قرارگیری اپل پنسل وجود دارد!

شرکت Olixar هر سال و پیش از معرفی آیفون‌های جدید، لوازم جانبی این گوشی‌ها را عرضه می‌کند و شب گذشته، این شرکت روی وب‌سایت خود یک قاب جدید برای آیفون ۱۱ پرو قرار داد. این قاب ۲۰ پوند قیمت دارد و فعلا می‌توان آن را پیش‌خرید کرد. برای این قاب هم تنها عکس‌هایی از بخش پشتی آن منتشر شده که نکته حائز اهمیت، جایگاه اپل پنسل در پشت این قاب محافظ است. در توضیحات قاب نیز نوشته شده که این قاب چرم، در کنار محافظ و ظاهر جذابی که دارد، جایگاهی برای نگهداری اپل پنسل شما نیز خواهد داشت.

در رنگ‌هی خاکستری و مشکی از این قاب، می‌توانیم ببینیم که یک اپل پنسل مینی یا کوچک در بخش پشتی این قاب قرار گرفته که رنگ نقره‌ای دارد. در مدل‌های قهوه‌ای این کیس نیز شاهد اپل پنسل طلایی هستیم! هر دو نسل اول و دوم اپل پنسل که برای آیپد پرو عرضه شده‌اند، دارای رنگ سفید بودند اما به نظر می‌رسد اپل یک اپل پنسل جدید و کوچک‌تر برای آیفون ۱۱ پرو تدارک دیده که قرار است در رنگ‌های متنوع عرضه شود.

همچنین این قاب به صورت اختصاصی برای آیفون ۱۱ پرو ساخته شده که این یعنی Olixar فکر می‌کند تنها مدل‌های پرو از آیفون ۱۱ قرار است پشتیبانی از اپل پنسل را داشته باشند. این موضوع چندان هم دور از ذهن نیست چراکه وقتی اولین نسل آیپد پرو به بازار عرضه شد، شاهد عرضه اپل پنسل برای آن نیز بودیم.

جدا از این مورد، در حال حاضر چندین قاب محافظ دیگر برای آیفون ۱۱ فروخته می‌شود که جایگاه ماژول دوربین مربعی شکل روی آن‌ها وجود دارد. شاید خرید چنین قاب‌هایی از الان خیلی منطقی نباشد زیرا هنوز گوشی‌ها عرضه نشده‌اند و ممکن است این قاب‌ها برای دستگاه فیت نباشند. اما در هر صورت، این اولین بار است که قابی با جایگاه اپل پنسل برای آیفون می‌بینیم.

شایعه پشتیبانی آیفون ۱۱ از اپل پنسل را اولین بار حدود یک ماه پیش خواندیم و از آن زمان چیز دیگری در این زمینه شنیده نشده بود. احتمال اینکه این کار تنها شیطنت و حدسیات شرکت Olixur باشد نیز وجود دارد ولی همزمان بعید نیست اپل بخواهد برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند، اپل پنسل را به آیفون هم بیاورد و با گلکسی نوت ۱۰، مستقیما وارد رقابت شود.

در حال حاضر اپل دو مدل اپل پنسل دارد. اپل پنسل نسل اول با آیپد مینی ۵، آیپد نسل ششم، نسل اول و دوم آیپد پرو و سومین نسل iPad Air سازگاری دارد. نسل دوم اپل پنسل هم تنها با آیپد پرو ۱۱ اینچ و سومین نسل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ سازگاری دارد. شاید اگر اپل پنسل به آیفون بیاید، پشتیبانی از اپل پنسل نسل دوم هم در این گوشی امکان پذیر باشد تا لازم نباشد همه سراغ خرید اپل پنسل برای آیفون بروند.

در مجموع شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟ دیگر همه ما می‌دانیم که استیو جابز چقدر با قلم لمسی برای آیفون مخالف بود. اما حالا زمانه عوض شده و فکر می‌کنید اگر اپل پشتیبانی از اپل پنسل را به آیفون بیاورد، در راه درستی گام برداشته است؟

منبع: ۹To5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه