وضعیت قرارگیری حسگر و دوربین گوشی گلکسی نوت ۹ چگونه خواهد بود

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گلکسی نوت ۹

زمان زیادی تا معرفی جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۹ باقی نمانده است. سال گذشته گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی نوت ۸ به خاطر محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت مورد انتقاد شدید کاربران و کارشناسان حوزه‌ی طراحی گوشی‌های هوشمند قرار گرفتند. سامسونگ هم برطرف کردن این ایراد را در برنامه‌ی کار خود برای ارائه‌ی گوشی‌های جدیدش قرار داد. هنگامی که گوشی هوشمند گلکسی S9 در اوایل سال معرفی شد، مشخص شد که سامسونگ طرحی عمودی را برای نحوه‌ی قرار گرفتن دوربین و حسگر اثر انگشت در پشت این گوشی در نظر گرفته است. حالا طرح‌هایی ابتدایی از گلکسی نوت ۹ منتشر شده و احتمال بازگشت سامسونگ به شیوه‌ی قبلی قرار گرفتن دوربین و حسگر اثر انگشت را بالا برده است.

سامسونگ برای جدیدترین پرچمدارش یعنی گلکسی نوت ۹ نیاز به باتری قدرتمندی با ظرفیت نزدیک به ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد و به نظر می‌رسد برای جادادن این باتری در دل گوشی باید نحوه‌ی قرارگرفتن دوربین و حسگر اثر انگشت را به حالت افقی برگرداند.

اگر به دنبال چرایی این اتفاق باشیم باید به زمان معرفی آخرین مدل سری گلکسی نوت برگردیم. هنگامی که سامسونگ گلکسی نوت ۸ را معرفی کرد، مشخص شد که برای به‌کار انداختن آن تنها از یک باتری نسبتا کوچک ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. این باتری برای یک گوشی با کارایی‌های سری نوت باتری کمی به نظر می‌رسید و اعتراض بسیاری از طرفداران گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را به دنبال داشت. حالا از قرار معلوم سامسونگ تصمیم گرفته تا برای جدیدترین عضو خانواده‌ی نوت، یک باتری قوی‌تر با ظرفیتی بالاتر طراحی کند. اخبار غیر رسمی می‌گویند برای گلکسی نوت جدید یک باتری بهتر با ظرفیتی در حدود ۳۸۵۰ تا ۴۰۰۰ میلی‌آمپر در نظر گرفته شده است.

باید توجه داشت که با فناوری‌های موجود ساخت باتری‌های مناسب برای گوشی‌های هوشمند، با بالاتر رفتن ظرفیت این باتری‌ها حجم و ابعاد آن‌ها هم بیشتر می‌شود. به همین خاطر سازنده‌های گوشی‌های هوشمند برای استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر مجبورند یا گوشی‌ها را در ابعاد بزرگ‌تری بسازند، یا با بهبود طراحی و چینش قطعات داخلی این گوشی‌ها، جا را برای قرار گرفتن باتری باز کنند. سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست. نگاهی ساده به وضعیت قرارگیری عمودی دوربین و حسگر اثر انگشت در مدل‌های قبلی مشخص می‌کند که برای بزرگ‌تر شدن باتری، باید این وضعیت را تغییر داد.

چینش عمودی دوربین و حسگر اثر انگشت در مدل گلکسی S9+، نهایتا اجازه‌ی افزایش ظرفیت باتری را تا ۳۵۰۰ میلی‌آمپر به سامسونگ داد. توجه و تفاوت اندازه‌ی بدنه‌ی این گوشی با گلکسی نوت ۹ نشان می‌دهد که برای افزایش قدرت باتری به میزان دلخواه سامسونگ و البته کاربران، تنها کار کردن بر روی باتری کافی نبوده و نیاز به تغییرات اساسی‌تری در طراحی و نحوه‌ی قرار گرفتن جزئیات سخت‌افزاری گوشی است.

گلکسی نوت ۹

به نظر می‌رسد سامسونگ در دوراهی راضی کردن طرفدارانش، از بین باتری بزرگ‌تر و نحوه‌ی قرارگیری بهتر دوربین و حسگر، باتری با حجم بیشتر را انتخاب کرده است. هرچند ابراز نارضایتی‌ها از چینش افقی دوربین و حسگر اثر انگشت هم در زمان ارائه‌ی آن کم نبود، اما از قرار معلوم سامسونگ احساس کرده که باتری بهتر برای گوشی پرچمداری مانند گلکسی نوت ۹ میزان رضایت بیشتر کاربران را به دنبال خواهد داشت. بنابراین انتظار می‌رود که با یک عقبگرد دوباره حسگر اثر انگشت در کنار لنز دوربین قرار بگیرد.

با توجه به تصاویر احتمالی و ارتفاع قابل حدس گوشی گلکسی نوت ۹، ممکن است حسگر اثر انگشت کاربر کمی کشیده‌تر از قبل طراحی شده باشد. در صورت به وقوع پیوستن این حدس‌ها انتظار می‌رود بسیاری از کاربرانی که طرفدار قرار گرفتن این حسگر در زیر دوربین هستند از نارضایتی خود دست بکشند. این تغییر طرح حسگر اثر انگشت ممکن است همان دلیلی باشد که کاربران در قبال بهتر شدن وضع باتری از آن چشم‌پوشی کنند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه