قهوه هم قربانی تغییرات اقلیمی شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در آینده تغییرات اقلیمی آلرژی افراد را بدتر می‌کند و حتی باعث می‌شود که آب به خانه‌های ساحلی نفوذ کند. حتی این تغییرات آن‌قدر ادامه پیدا می‌کنند که روی تولید قهره هم تاثیر می‌گذارند و احتمالا نمی‌توانید کافئین روزانه خودتان را تامین کنید.

براساس اطلاعات منتشر شده افزایش دمای سیاره زمین باعث می‌شود که کاشت قهره به امری غیرممکن تبدیل شود. شرایط کاشت دانه قهره بسیار خاص است. این دانه که بیشتر در کشور اتیوپی کاشته می‌شود برای رشد باید در دمایی بین ۱۵ تا ۲۳ سانتی‌گراد باشد. حالا تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد که دمای هوای کشور اتیوپی روبه افزایش است و میزان رطوبت هوا هم در حال کم شدن است. گرم شدن این منطقه به این معناست که بین ۴۰ تا ۶۰ درصد این منطقه دیگر برای کاشت قهوه مناسب نخواهد بود.

در چند سال گذشته دمای هوا در کشور اتیوپی افزایش پیدا کرده و شرایط آب و هوایی هم غیر قابل پیش بینی شده است. روزهای گرم به شدت گرم‌تر از قبل شده‌اند و روزهای بارانی هم به‌شدت بارانی‌تر از قبل شده‌اند. این اتفاق باعث می‌شود که اقتصاد محلی با مشکلات جدی مواجه شود. اتیوپی بزرگ‌ترین کشور آفریقایی به حساب می‌آید که قهوه تولید می‌کند و از طرف دیگر پنجمین کشور بزرگ تولید قهوه دنیا است. در واقع ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور اتیوپی در باغ‌های قهوه کار می‌کنند و تغییرات اقلیمی به خطری جدی برای این کشور تبدیل شده است.

منبع: The Verge
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    قهوه معده من رو بهم میریزه اما خیلی دوست دارم

  2. Avatar امیر اسدی

    خوب خدا رو شکر بیشتر تاثیرات گرمایش زمین، گریبان همونایی رو میگیره که اعتقاد دارند « گرمایش زمین شایعه است و ساخته و پرداخته چین هست برای ضعیف کردن اقتصاد ( به نظر خودشون تنها کشور روی زمین). »

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه