لامبورگینی اونتادور SVJ با تیونینگ منصوری؛ جذابیت بیشتر برای گاو خشمگین ایتالیایی

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
لامبورگینی اونتادور SVJ

شرکت‌های مختلفی در زمینه تیونینگ در دنیا فعالیت‌ می‌کنند که هرکدام از آن‌ها تخصص خاصی در شخصی‌سازی خودروها دارند. با این وجود تنها یک تیونر قادر است خودروهای جذاب را جذاب‌تر کند و آن هم شرکت منصوری است. این تیونر بریتانیایی اکنون به سراغ لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا رفته تا آن را خاص‌تر از همیشه کند. از این خودرو فقط ۹۶۳ دستگاه ساخته شده و منصوری نیز تنها سه دستگاه از آن را تیون کرده است.

ممکن است فکر کنید که منصوری تنها بدنه خودرو را با فیبرکربن از نو طراحی کرده و رینگ‌های جدیدی برای آن در نظر گرفته است. این تصور کاملا غلط بوده و حجم تغییرات لامبورگینی اونتادور منصوری بیش از این مقدار برآورد می‌شود. منصوری چراغ‌های تازه‌ای برای این خودرو در نظر گرفته که چهارگوش هستند و در قسمتی از سپر جلو قرار گرفتند. این چراغ‌های LED موجب می‌شوند تا اونتادور تیون شده منصوری با نسخه استاندارد SVJ کاملا متفاوت باشد. در قسمت پشتی خودرو نیز یک سیستم اگزوز سفارشی با چهارلوله بزرگ قرار گرفته که ثابت می‌کند اونتادور SVJ مذکور در کارخانه به تولید نرسیده و خودرویی دست‌ساز است.

لامبورگینی اونتادور SVJ

تغییرات مخصوص لامبورگینی اونتادور

بدنه اونتادور منصوری نیز دچار تغییراتی شده و حالا با خودرویی عریض‌تر از مدل استاندارد روبرو هستیم. کاپوت این خودرو از فیبرکربن ساخته شده و برخی قطعات خودرو نظیر گلگیرهای جلو و اسپلیتر عقب نیز از نو طراحی شده‌اند تا از لامبورگینی اونتادور SVJ متمایز باشند.

رینگ و لاستیک خودرو نیز متفاوت از نمونه اصلی است. منصوری برای چرخ‌های جلو از رینگ ۲۰ اینچی و برای چرخ‌های عقب از رینگ ۲۱ اینچی استفاده کرده است. تایرهای پیرلی پی زیرو زینت‌بخش اونتادور SVJ منصوری هستند و در بدنه خودرو و کابین از رنگ سبز استفاده شده است. این رنگ در ترکیب با چرم آلکانترا به همراه تزئینات خاص منصوری جلوه‌ای دوست‌داشتنی پیدا کرده است.

از دیدگاه منصوری،‌ لامبورگینی اونتادور SVJ استاندارد به اندازه کافی قدرتمند نیست و می‌بایست آن را تقویت کرد. به همین دلیل با دستکاری‌های جزئی قدرت و گشتاور موتور را افزایش داده است. لامبورگینی اونتادور منصوری اکنون ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۶.۵ لیتری این خودرو قادر است تا اونتادور را در طی ۲.۶ ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت برساند که نسبت به مدل استاندارد ۰.۲ ثانیه بهبود را نشان می‌دهد. سرعت نهایی مدل استاندارد اونتادور SVJ حدود ۳۵۰ کیلومتربرساعت است که اکنون به ۳۵۵ کیلومتربرساعت افزایش یافته است.

قیمت نسخه تیون شده از اونتادور SVJ منصوری هنوز اعلام نشده اما با توجه به اینکه نسخه استاندارد SVJ حدود ۵۱۸ هزار دلار قیمت دارد، باید منتظر اعلام یک قیمت فوق‌العاده برای این خودرو باشیم که خرید آن را تنها برای کلکسیونرهای خاص و متمولین امکان‌پذیر می‌کند.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه