راهنمای خرید لوازم خانگی (راهنمایی برای خرید هرآنچه در یک خانه به آن نیاز دارید) – قسمت اول

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

راهنمایی برای خرید هرآنچه در یک خانه به آن نیاز دارید

این مطلب قرار است هم‌چون یک راهنمای جامع به شما کمک کند تا اطلاعات مفیدی درباره‌ی همه کالاهایی که می‌توانید از سایت دیجی‌کالا برای خانه‌تان بخرید، به‌دست بیاورید. در این مطلب سراغ وسایلی رفته‌ایم که برای تجهیز اولیه‌ی یک خانه‌ لازم‌اند و اطلاعاتی کارآمد برای انتخاب وسایل اصلی آشپزخانه و اتاق پذیرایی را گردآورده‌ایم. هم‌چنین با فهرست کالاهای موجود در دیجی‌کالا آشنا خواهید شد. این فهرست پر و پیمان، کار شما را برای تکمیل یک جهیزیه‌ی ایده‌آل ساده می‌کند.‌

نکاتی که بهتر است قبل از خرید یخچال‌فریزر بدانید

سردی من از تو

یخچال‌فریزر یکی از مهم‌ترین وسیله‌‌های برقی آشپزخانه‌ است. توجه به نکات کاربردی قبل از خرید یخچال‌فریزر اهمیت زیادی دارد؛ زیرا معمولا این وسیله برای چندین‌سال استفاده خریداری می‌‌شود. این نکات به شما کمک می‌کند تا یخچال‌فریزری متناسب با نوع استفاده‌تان بخرید.

‌ ‌ ‌

 

1

قبل از خرید یخچال‌فریزر، فضایی را که در آشپزخانه برای یخچال در نظر گرفته شده اندازه بگیرید؛ چرا که ممکن است اندازه‌ی درنظرگرفته‌شده با خریدتان هماهنگی نداشته باشد و باعث دردسر ‌شود. بعد از اندازه‌گیری، مطمئن شوید درِ یخچال هنگام بازکردن به کابینت‌های اطراف برخورد نمی‌کند.

 

‌‌‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

2

‌‌‌‌‌بعد از تمام‌شدن گارانتی یخچال، بهتر است هر ساله آن را سرویس کنید. با سرویس هر ساله‌ی یخچال، عمر آن را به بیش از  ۴۰ سال خواهید رساند. توجه به برچسب انرژی یخچال‌فریزر هنگام خرید ضروری است. از نظر مصرف انرژى یخچال‌فریزرهایى که در محدوده‌ی ۱۶ تا ۲۰ فوت مکعب قرار می‌گیرند اقتصادى‌تر هستند. به‌طورکلی هرچه یخچال‌فریزر بزرگ‌تر باشد، هزینه‌ی انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.

 

‌ ‌ ‌‌‌‌

3

 

‌توجه به برچسب انرژی یخچال‌فریزر هنگام خرید ضروری است. از نظر مصرف انرژى یخچال‌فریزرهایى که در محدوده‌ی ۱۶ تا ۲۰ فوت مکعب قرار می‌گیرند اقتصادى‌تر هستند. به‌طورکلی هرچه یخچال‌فریزر بزرگ‌تر باشد، هزینه‌ی انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.

 

‌‌ ‌ ‌  ‌ ‌  ‌ ‌ ‌

5

‌‌‌به طور متوسط یک خانواده‌ی دو نفره به یخچالی احتیاج دارد که ۱۶۰ تا ۲۰۰ لیتر ظرفیت داشته باشد؛ به ازای هر نفر لازم است ۲۰ لیتر به حجم یخچال اضافه شود. این اعداد به عادت‌های خرید و نوع تغذیه‌ی شما هم بستگى دارد. اگر بیشتر سبزیجات و میوه‌ مصرف مى‌کنید، ظرفیت یخچال را کمی بالاتر در نظر بگیرید.‌‌

 

 

‌ ‌ ‌ ‌ ‌

6

اگر مدل فریزرپایین را انتخاب می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که نوع بازشدن درهای داخلی آن به چه صورت باشد. درهای فریزر‌های پایین‌  در دو نوع کشویی یا دراوری هستند. مدل‌هایى که فریزر آن‌ها در بالا قرار گرفته معمولا بین ۷ تا ۱۳ درصد مصرف انرژى کمترى دارند.

‌ ‌ ‌  ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌‌ ‌ ‌  ‌

4

 

‌‌گارانتی بیشتر یخچال‌ها یک سال برای قطعات و تعمیرات و پنج سال برای موتور است. بهتر است از بین برندهای مختلف یخچالی را انتخاب کنید که گارانتی طولانی‌تری داشته باشد.

 

Jahizie_1

انتخاب اجاق‌گاز و ماکروویو مناسب، پخت‌وپز را آسان‌تر و دل‌پذیرتر می‌کند.

‌داغ‌تر از همیشه

تنوع اجاق‌گازهای موجود در بازار به‌قدری زیاد است که اگر بدون آشنایی قبلی به بازار بروید، ممکن است برای خرید اجاق‌گاز مناسب‌تان سردرگم شوید. از طرفی در بیشتر خانه‌ها یک دستگاه ماکروویو وجود دارد که معمولا از آن برای آشپزی استفاده نمی‌شود. اگر می‌خواهید اجاق‌گاز و ماکروویو بخرید، بهتر است قبل از خرید نگاهی به این راهنمای خرید جمع‌و‌جور بیندازید.

‌ ‌

7

 

اجاق‌گازهای ایستاده یا مبله در عرض‌های ۵۰، ۶۰ و ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. هنگام انتخاب اندازه‌ی مناسب اجاق‌گاز برای فضای مورد نظرتان، به خاطر داشته باشید فضایی را هم در اطراف اجاق‌گاز برای تهویه‌ی هوا در نظر بگیرید. معمولا اجاق‌گازهای چهارشعله عرض ۶۰ سانتی‌متری و اجاق‌گازهای پنج‌شعله عرض ۹۰ سانتی‌متری دارند.

 

‌ ‌ ‌  ‌ ‌

9

 

 

حتما نصب و راه‌اندازی اجاق‌گاز را به نمایندگی‌های شرکتی که از آن خرید کرده‌اید بسپارید تا اجاق‌گاز شما  از شرایط گارانتی خارج نشود.

 

‌ ‌ ‌

‌ ‌ ‌

8

 

در صورتی که مجبورید ساعتی از روز را در خارج از خانه بگذرانید، اجاق‌گاز هوشمند بخرید. این اجاق‌گاز قابل تنظیم است و می‌تواند سر ساعت معینی شعله را خاموش کند.

 

‌ ‌ ‌

12

اگر به دنبال تنوع در شکل اجاق‌گاز هستید، سراغ گازهای توکار بروید. در میان این نوع گازها، از شکل‌های مستطیلی همیشگی تا اجاق‌های چندضلعی و حتی دایره و نیم‌دایره هم وجود دارد. به‌یاد داشته‌باشید که اجاق‌گازهای توکار روی میزهای مخصوص یا روی سطح کابینت نصب  می‌شوند و نمی‌شود آن‌ها را جابه‌جا کرد.

 

 

‌ ‌ ‌ ‌

10

بهتر است اجاق‌گازهایی را انتخاب کنید که پیلوت داشته باشند. وجود پیلوت،  ایمنی شما را هنگام سر رفتن غذا یا خاموش‌شدن ناگهانی گاز تضمین می‌کند و مانع از نشر گاز در فضای خانه و ایجاد خطر می‌شود.

 

‌ ‌  ‌ ‌

11

 

در بین گازهای توکار مدل‌هایی که صفحه‌ی آن‌ها شیشه‌ای است، به دلیل زیبایی طرف‌دار بیش‌تری دارند. شیشه‌های این مدل‌ها نشکن است و حتی در اثر ریختن آب سرد روی صفحه داغ ترک نمی‌خورند. صفحه‌ی شیشه‌ای تمیز‌کردن این گازها را راحت می‌کند و بهتر است بعد از هر بار پخت‌وپز تمیز شوند. ‌

 

‌ ‌ ‌

Jahizie_2

13

تفاوت دستگاه‌های ماکروویو، ماکروفر و سولاردوم در نوع تابش اشعه‌ای است که باعث پخت غذا می‌شود. هنوز هیچ مدرکی مبنی بر مضربودن تشعشعات تابیده‌شده بر مواد غذایی به وسیله‌ی این دستگاه‌ها به دست نیامده است.

 

 

‌ ‌ ‌

14

 

حجم مایکروویو با واحد لیتر مشخص می‌شود. هرچه حجم مایکروویو بزرگ‌تر باشد، گنجایش بیش‌تری دارد و فضای بیش‌تری را هم اشغال می‌کند؛ بنابراین قبل از خرید به اندازه‌ی فضایی که برای ماکروویو در آشپزخانه اختصاص خواهید داد توجه کنید.

 

‌ ‌

15

 

باید بدانید که نوع استفاده شما از ماکروویو چیست. می‌خواهید با آن صرفا غذا گرم کنید یا آشپزی هم خواهید کرد؟ هرچه انتظارات بیش‌تری از مایکروویو داشته باشید، به همان میزان باید دستگاهی با قابلیت‌های بیش‌تر انتخاب کنید.

 

Jahizie_3

‌‌

Download_PDF

 

اگر به این مطلب علاقه داشتنید، سایر مطالب مجله را هم مطالعه کنید. برای مطالعه‌ روی عکس زیر کلیک کنید.

Magazine_Digikala_1

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه