تیک آبی اینستاگرام، چند؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در پیج‌های مختلف اینستاگرام سری می‌زنیم که ناخودآگاه نگاهمان به تیک آبی‌رنگی بعضی از اکانت‌های اینستا می‌خورد؛ علامتی که از رسمی و مورد تایید بودن پیج مورد نظر به ما خبر می‌دهد. سوالی که احتمالا برای بیشتر ما پیش می‌آید این است که چطور کسی می‌تواند صاحب یکی از این لوگوهای آبی رنگ شود؟ آیا باید کار خاصی کرد؟

در جواب باید گفت که شاید نیازی نباشد برای تصاحب این لوگوی آبی، هنرمند یا شخص مشهور با چند میلیون فالوئر باشید، چراکه افرادی هستند که در ازای دریافت مبالغی ناقابل، این تیک آبی رنگ را به شما هدیه میدهند؛ مبلغی که بعضا برایتان ۱۵ هزار دلار یعنی حدود ۶۰ میلیون تومان آب میخورد! البته این گفته‌ی ما نیست، بلکه به تازگی گزارشی در رسانه‌های مختلف خبری منتشر شده که از بازار سیاه لوگوی آبی‌رنگ اینستاگرام خبر می‌دهد.

Kerry Flynn، خبرنگار فعال در حوزه اقتصاد، گزارشی ویژه در این خصوص منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش آمده، فردی به نام جیمز که نخواسته هویتش فاش شود، اطلاعات جالبی را در اختیار این خبرنگار قرار داده است.

جیمز دوستی در داخل سازمان مربوطه دارد که در ازای دریافت مبلغ ۱۲۰۰ دلار از او، لوگو را برای اکانت مشتریان ثبت می‌کند. البته جیمز هم طبعا دوست دارد که در این معامله چیزی نصیبش شود؛ به همین دلیل از مشتریان مختلف مبلغی بین ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار دریافت می‌کند. البته این نکته را باید درنظر داشته باشید که مشتریان بدشانس، باید برای پیدا کردن چنین افرادی مبالغ سنگین‌تری را به دلالان بپردازند؛ مبالغی که به گاها به ۱۵ هزار دلار هم می‌رسد!

اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویر محوری است که امروزه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر دارد. این شبکه‌ی اجتماعی محبوب اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و نسخه‌های مختلف آن برای پلت‌فرم‌های iOS، اندروید، ویندوز ۱۰ موبایل و ویندوز ۱۰ منتشر شده است. احتمالا محبوبیت ویژه‌ی این شبکه اجتماعی باعث شده تا افرادی به فکر کسب و کارهایی مثل فروش فالوئر و ثبت تیک آبی برای مشتریان علاقمند بیافتند.

منبع: mashable

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر اسدی

    اینستاگرام نمونه بارز « سرطان » اینترنت است!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه