ارز دیجیتال فیسبوک وارد بازار می‌شود؛ در مورد لیبرا چه می‌دانیم؟

۲۳ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

همانطور که می‌دانید فیسبوک هم به تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال شد و لیبرا را به جهان معرفی کرد، ارز دیجیتال لیبرا که به نظر می‌رسد نامش به آزادی و رهایی اشاره داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم با ارز دیجیتال لیبرا بیشتر آشنا شویم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

لیبرا چیست؟

لیبرا یک ارز دیجیتال یا به عبارتی یک زیرساخت مالی است که اخیرا توسط فیسبوک معرفی شده و قدم بسیار بزرگی برای این کمپانی محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال در بستر بلاک‌چین و با تکنولوژی رمزگذاری بیت کوین عرضه خواهد شد. این تکنولوژی می‌تواند تغییر بزرگی در روند بانکداری جهانی و تبادلات مالی ایجاد نماید و امکان انتقال ارز دیجیتال از طریق واتساپ و فیسبوک امکان پذیر خواهد شد. فیسبوک امیدوار است که لیبرا توسط کمپانی‌هایی چون Visa، Mastercard و PayPal پشتیبانی شود.

این شرکت امیدوار است تا لیبرا بتواند اختلالات بانکی را از بین ببرد و مبادلات ارزی را در سراسر جهان امکان‌پذیر سازد. نکته مثبتی که نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد، پایین‌ترین کارمزد دریافتی از کاربران خواهد بود. این ارز دیجیتال از پشتیبانی آنلاین بهره خواهد برد در نتیجه هرگونه مشکلی، با گزارش کاربران به سرعت برطرف خواهد شد و هیچگونه سواستفاده مالی صورت نخواهد گرفت.

حمایت‌های مالی کمپانی‌های بزرگ از ارز دیجیتال لیبرا

فیسبوک قبل از این که از ارز دیجیتال خود به طور رسمی رونمایی کند، حمایت ۲۸ شرکت مالی و تجارت الکترونیک را بدست آورده و از وجود سرمایه‌گذارانی چون PayPal، eBay، Uber، Spotify و Vodafone بهره برده است. درواقع هر کمپانی، ۱۰ میلیون دلار برای پیوستن به این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده و به زودی انجمن رسمی لیبرا نیز در سوئیس مستقر خواهد شد.

لیبرا

براساس گزارش‌های منتشر شده، احتمالا لیبرا تا سال ۲۰۲۰ به طور رسمی به عنوان ارز دیجیتال ارائه خواهد شد و پرداخت‌های آنلاین از طریق لیبرا میسر می‌شود. در نتیجه تا سال آینده شاهد این ارز دیجیتال و بهره‌گیری از خدمات گسترده آن در سراسر جهان خواهیم بود. مشارکت شرکت‌های بزرگ مالی مثل Visa و Mastercard در ابتدا ممکن است شگفت‌انگیز و عجیب به نظر برسد اما این حمایت‌های شرکت‌های بزرگ مالی باعث اعتبار لیبرا خواهد شد. البته یکی از دلایل این حمایت‌ها، ارزان‌تر بودن نرخ انتقال لیبرا در شبکه پرداخت خواهد بود. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که امنیت این سیستم بسیار قوی خواهد بود و هیچ خطری کاربران و وضعیت پول دیجیتالشان را تهدید نخواهد کرد.

کالیبرا، کیف پول دیجیتال برای لیبرا

فیسبوک پس از ارائه جزییاتی از لیبرا تصمیم گرفت تا از کیف پول دیجیتال خود نیز با عنوان کالیبرا رونمایی کند. کالیبرا در واقع کیف پولی برای لیبرا است که اطلاعات مالی کاربران را دریافت خواهد کرد و امکانات مختلفی را به همراه امنیتی بالا ارائه خواهد داد. کالیبرا می‌تواند بستری برای تبادلات ارزی در سراسر جهان باشد و روند جدیدی از انتقالات مالی در ارز دیجیتال را به ارمغان آورد. در نتیجه به راحتی از یک سر دنیا از طریق گوشی هوشمند و با کمک کالیبرا می‌توان برای نقطه دیگری از جهان ارز دیجیتال ارسال کرد. کالیبرا در عرض چند ماه می‌تواند به بزرگ‌ترین کیف پول دیجیتال جهان تبدیل شود و این سرویس به صورت اپلیکیشنی در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار خواهد گرفت.

لیبرا

این اقدامات جدید می‌تواند روند تجارت و پرداخت‌های مالی را به طور کلی تغییر دهد و از سوی دیگر امکان پرداخت‌ها از طریق واتساپ یا مسنجر فیسبوک نیز امکان‌پذیر خواهد بود. در واقع این کیف پول دیجیتال و ارز دیجیتال لیبرا به راحتی در شبکه‌های اجتماعی ذکر شده قابل استفاده خواهند بود. البته فیسبوک قبلا هم معاملات مالی را در واتساپ برای کاربران هندی ارائه کرده بود و احتمالا لیبرا را نیز ابتدا از هند آغاز خواهد کرد زیرا ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در هند از واتساپ استفاده می‌کنند و در واقع واتساپ بزرگترین مجموعه کاربران خود را در هند دارد.

قدم بعدی فیسبوک برای لیبرا

همانطور که گفتیم لیبرا می‌تواند روند انتقال ارز دیجیتال را تغییر دهد و با کمترین نرخ انتقال جهان، تاثیر خوبی بر تجارت ها و کسب وکارهای کوچک و بزرگ خواهد داشت. این ارز دیجیتال به همراه کیف پول دیجیتالی که ارائه خواهد کرد، از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود و هرگونه دزدی و اختلال حسابی برطرف شده و به حساب کاربران باز خواهد گشت.

در چند ماه آینده انجمن لیبرا توسعه خواهد یافت و به طور گسترده‌تری فعالیت‌ها و تست‌های اولیه خود را آغاز خواهد کرد تا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ارائه شود. این طرح با عضویت ۱۰۰ عضو جهانی از سراسر جهان آغاز خواهد شد و بزرگترین شرکت‌های جهان از آن حمایت خواهند کرد و سرمایه‌گذاری‌هایی خواهند داشت. در نتیجه می‌توان به اعتبار و پیشرفت این ارز دیجیتال اعتماد کرد و منتظر تاثیر آن بر روند بانکی جهان بود.

منبع: Wired

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar م.خ.ن

    اپ لیبرا هیچ اطلاعات شخصی و محرمانه نمیخواد پس کار باهاش ضرر نداره فقط رمزی که براش تعریف میکنید باید با رمزهای دیگه شخصی شما در فضای مجازی متفاوت باشه که اگر احتمال فیشینگ بود نتونن از اون رمز استفاده کنن….در واقع هیچ مشکلی نداره و اگر احتمال یک درصد درست بودنش باشه کاربرا سود قابل توجهی میکنن.

  2. Avatar shahabmp

    با توجه به اینکه فیسبوک از نظر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی سابقه خیلی بدی داره و از اونجایی که این انتقال ها روی بستر شبکه های مجازیش قابل انتقاله زیادم نمیشه ادعای امنیت بالاشو باور کرد مگر اینکه این انتقال ها به شکلی کاملا شفاف امنیتش توضیح داده بشه و تایید بشه و مشخص بشه که خود اطلاعات مالی کاملا جدا از بستر شبکه های مجازی فیسبوک قرار میگیره و فقط برای انتقال از این بستر استفاده میشه!!! باز هم با این وجود کیف پولتون هم ساخت فیسبوکه مگر اینکه مثل بیت کوین بشه از کیف پول های شرکت های دیگه براش استفاده کرد نه فقط کیف پول خود فیسبوک!!

    1. Avatar مهدی فف

      در مورد این uplibra که میتونی هر یک ساعت cliam کنی چی فک میکنی؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه